Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

بخصوص العمل في مجال الجرافيك 3d ليه الدنيا متقفله كده؟

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• بخصوص العمل في مجال الجرافيك 3d ليه الدنيا متقفله كده؟

السلام عليكم

حاسس ان الدينا متقفله كل اما اتصل بشركة يقولولي بنأخذ لازم خبرات سابقة في شركات اخرى

طيب جربني يا عم الحاج
    اقول له : اعطيني فرصة لاثبت نفسي ولا تدفع الا بعد رؤية العمل ------- مفيش حتى فرصة بعمل واحد تطلبه مني انفذه لك
    شغلني مؤقتا بالحتة يا عمي وانا راضي

هو انا طبعا مبقولهمش الكلام ده بالطريقة دي لكن عملولي احباط والله

المصيبة انك تلاقي في قنوات كثيرة شغلها مستواه تحت الصفر وكله بيطلع من المكاتب والشركات دي
    واحنا والحمد لله مستوانا ليس المستوى الخرافي الذي في قنوات عالية او مديا غربية بس برده لسنا مبتدأين

طيب وبعدين منشتغلش يعني ؟

انت مستواك إيه في الجرافيك، وإيه البرامج اللي تعرفها؟ في فاكس قناة اسمها مودرن معاي بس ما أعرفش هل انت شاب ملتزم ولا لأ؟، لحية منبتة انسى، مطلق اللحية يبقى تنسى بالتلاتة، هتقولهم الموسيقى حرام، يبقى تاخدها من قاصرها وما تتصلش، ما أقولكش إني أعرفهم بس شفت مذيع مرة وهوا اللي اداني الفاكس وقاللي ده الفاكس بتاع قسم الموارد البشرية، بس اللي يعرفني هيعرف أنا ما بعتش ليه. بس كده
    (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

انت مستواك إيه في الجرافيك، وإيه البرامج اللي تعرفها؟
      انا بعرف في ماكس وزي برش وريل فلو
      وبتعلم حاليا افتر افكت

لكن عامة شغلي 3d وليس فديو

في فاكس قناة اسمها مودرن معاي بس ما أعرفش هل انت شاب ملتزم ولا لأ؟، لحية منبتة انسى، مطلق اللحية يبقى تنسى بالتلاتة،
      ههههههه
      ليه هو انا هطلعلهم في التلفزيون ؟

المهم القناة قناة اغاني وهشك بشك ولا قناة عامة ؟

لو قناة عامة اديني نمرتهم

ههههههه
        هو انا هطلعلهم في التلفزيون ؟

المهم القناة قناة اغاني وهشك بشك ولا قناة عامة ؟

لو قناة عامة نمرتهم
        أنا ما أعرفش إذا كانت قناة عامة ولا لأ بس أنا بعتلك رقمهم لإني ما عنديش تلفزيون، بالنسبة لموضوع هتطلعلهم على التلفزيون عندك حق تستغرب، بس دي حقيقة، أنا اترفضت في مكاتب دعاية وإعلان بسبب اللحية
        (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

السلام عليكم
          اذا كنت من القاهرة با اخى ارجو منك ارسال السيرة الذاتية الخاصة بك و كذلك بعض اعمالك على الميل الخاص بى
          ash_ka@hotmail.com
          و الله الموفق

ارسلت لحضرتك
            وانا لست من القاهرة مستعد للسكن في القاهرة بإذن الله

مكررررررررررررر

لم اتلق الميل يا اخى
                ارجو ارسالة ثانية و اجعل عنوانة( طلب وظيفة )لكى اميزة
                و شكرا

بعثته لك المرة السابقة من بريدي في الياهو وهذه المرة من بريدي بالهوتميل بعنوان
                  طلب وظيفة

وشكرا لحضرتك

ربنا يوفقك يا دكتور
                    في يوم من الايام ، كنت عضو في منتديات المنابر الموقرة

مفيش فايدة

والحل ايه بأة عايزين قناة تتبنانا بالتأكيد

أنا حصل و بيحصل معايا نفس اللي حصل معاك بالظبط و كل اللي توصلت له هو حاجة واحده بس ان سبب فشل الجرافيك في مصر في بعض القنوات ان القنوات دي بتستعين بالناس اللي متوصي عليهم (واسطة) ولكن في "شركات" في مصر عندها القدرة انها تنافس بشكل حقيقي هوليوود و دي مش مبالغة اللي شاف شغل ( جرافيك آروما , انيماتيكس , فينيكس, .............الخ) يتفق معايا تماما لكن المشكلة الحقيقية ان مثلا شركات زي دي عاوزين حد جاهز شغله "شكلة" كويس , لكن creative دي مش مهم بالنسبة لهم لأن أي حد دلوقتي بيدَعي انه مبدع و نظام الفهلوة بتاعنا المصريين دا.
                        بالمناسبة انا آخر مقابلة رحتها كانت مع شركة محترمة في المهندسين و كان ردهم علي شغلي أقرب ما يكون "للتهزيء" و مع ذلك انا شايف انهم عندهم حق في حته ان مستوي الشغل مش قد كده بس في ناس تقدر تشوف فيهم حاجة كويسة أو انهم ممكن يكونوا حاجة مهمة في المجال لو اتيحت الفرصة لهم.

آسف اني طولت عليكم بس في أضعاف الكلام دا عندي و كاتمة و مركز دلوقتي في اني اجهز ديمو محترم يفرضني علي كل الشركات اللي رفضتني.

وشكرا

اتكل على الله واشتغل ...........

لا حول ولا قوة إلا بالله

الله يوفقك أخي
                          سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

FACEBOOK

كلامك صحيح وانا زيك تعبت من البحث عن عمل وهدا الكلام وانا عندي خبرة سنتين ومعاي شهادة جرافيكس واخيرا يأست وتركت الجرافيك نهائي بلا رجعة وشغال حاليا بشركة للتجهيزات الطبية بتخصص بحياتي مادرسته والحمدلله على الواسطة
                            ادعولي الله يعطيني طلبي وويسرلي امري بطلبي

(لا تنس ذكر الله. قل معي سبحان الله, سبحان الله وبحمده)

الان شات ثلاثي الابعادهنا
                            http://maxforums.net/showthread.php?p=1050651#post1050651

زوروني بموقعي الشخصي هنا
                            www.3d-polaris.com

كلامك صحيح وانا زيك تعبت من البحث عن عمل وهدا الكلام وانا عندي خبرة سنتين ومعاي شهادة جرافيكس واخيرا يأست وتركت الجرافيك نهائي بلا رجعة وشغال حاليا بشركة للتجهيزات الطبية بتخصص بحياتي مادرسته والحمدلله على الواسطة
                              متعرفش كلامك ده احبطني اد ايه
                              لكن تعرف انا مؤمن بمبدأ قاله ادهم صبري ---اصل انا كنت مدمن زمان رجل المستحيل ---- بيقول ايه بأة رجل المستحيل

بيقول "اذا بدأت حماقة فأكملها لنهايتها"

واظني سأكملها حتى نهايتها اشوف في ايه في النهاية بغض النظر عن العواقب

يعمل...
                              X