Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

بخصوص العمل في مجال الجرافيك 3d ليه الدنيا متقفله كده؟

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

اتكل على الله واشتغل ...........
    هي كل المشكلة اخي ان مفيش شغل مش اكتر
    آسف اني طولت عليكم بس في أضعاف الكلام دا عندي و كاتمة و مركز دلوقتي في اني اجهز ديمو محترم يفرضني علي كل الشركات اللي رفضتني.
    كده بتفكر صح

لكن تعرفوا المشكلة هي اني بتعلم كل يوم جديد مش اعمل حجات دون المستوى وخلاص
    بحيث لو جاني شغل اعرف اطبق اللي في دماغي واعمل شغل كويس

والتعليم ده كل يومين تلاثة اشوفلي اسطوانة واتعلم حاجة جديدة في مجال من مجالات ال 3d
    طبعا مبيدلكش وقت تعمل مشاريعك الخاصة

لكن بيخليك جاهز في اي وقت لما يجيلك شغل تعمله صح

وربنا يبارك فيكم جميعا وبأذن الله كلكم تشتغلوا في المجال الذي تحبون

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
      انت مستواك إيه في الجرافيك، وإيه البرامج اللي تعرفها؟ في فاكس قناة اسمها مودرن معاي بس ما أعرفش هل انت شاب ملتزم ولا لأ؟، لحية منبتة انسى، مطلق اللحية يبقى تنسى بالتلاتة، هتقولهم الموسيقى حرام، يبقى تاخدها من قاصرها وما تتصلش، ما أقولكش إني أعرفهم بس شفت مذيع مرة وهوا اللي اداني الفاكس وقاللي ده الفاكس بتاع قسم الموارد البشرية، بس اللي يعرفني هيعرف أنا ما بعتش ليه. بس كده
      مودرن قله ادب و مسخرة من جوة حتى لو عيدولوك فلوس
      انا كنت بشوف المذبعات هناك لما كنت فى المدبنه
      حاجة قله ادببببببببببببب
      ربنا رحنى..الحمد لله
      للاستماع و تحميل القرآن الكريم برابط واحد للشيخ اللذى تحب و بصوت عالى الجوده :
      http://www.tvquran.com/

Join me on Facebook
      https://www.facebook.com/rabieart.fanpage
      https://www.facebook.com/MCC4P

انتوا قصدكم على قناة مودرن تى فى
        اصلى كنت شغال فى شركة الوكيل الحصرى ليهم وهية فى المريوطية بالهرم مش مدينة الانتاج
        سبحان الله وبحمدة عدد خلقة ورضا نفسة وزنة عرشة ومداد كلماتة

اخى العزيز والله كلامك صحيح 100 فى 100 الواسطه والمحسوبيه انا حصلى نفس اللى حصل معاااك انا بشتغل مايا موديل ورجينج وانيمى روحت شركات المحسوبيه ومش عايز حتى يجربك تدريب ولو اسبوع لا ده بيحسسيك انك مش فاهم حاجه وعايز اعرف بس هو المحترفين مش كانوا زينا كده ولقوا فرصه وقدروا يطلعوا ابداعتهم وافكراهم لكن مش عارف مصر بلد الكوسه فى كل شى حتى الجرافيك الواحد بيتعلم انه ميزهياش لكن المصيبه انك مش لاقى فرصه تدريب بتتخنقق من البرنامج نفسه تحس انك التعب والدروس والكورسات والكلام ده كله راح على فشوش والناس كله محترفين والفرصه الوحيده من وجهه نظرى انك تسافر وتشتغل هناك وتتعلم ثرى دى فعلا ناس محترمه وبتحب التعليم مش احنا الواسطه والكلام الفراغ ده وتجى مصر ممكن تكون مش فاهم حاجه لكن هيشغالوك انتا عارف ليه لانك راجل واخد شهادتك من بره انا هقول شى واحد حسبى الله ونعم الوكيل على الناس اللى بتكرها الشباب ومش عايزه حتى فرصه صغيره ليه عشان ميضيعيش وقته هههههههه
          انا اديتك النصيحه لانى تعبت من البحث برضه وممكن ترسى على دعايه واعلان يعنى شغل مش شغليك خالص بس هنعمل اه وكمان المحسوبيه فى الداعايه والاعلان ال2d ويقواليك اصبر لا يا عم انا اعملى فلوس واتعلم بره واشتغل واروح لناس مش عرب بس بيحبوا مش عرب وبيكرهوا العرب
          اسف على الاطاله من مواطن مخنوف وكرها حبه الوحيد maya
          لا إله إلا أنت سبحانك إنى كنت من الظالمين "

ازيك يا دكتور عامل ايه يا باشا
            بص يا سيدي الموضوع كله يتلخص في كلمتين
            اعمل ديمو ريل نضيييف وجاااااااااامد و حط فيه كل افكارك واتعب عليه وبعدين حطه في عين اتخن واحد في مصر اهم حاجة تكون عارف الديموهات بتتعمل ازاي
            روح علي اليوتيوب واكتب في خانة البحث modeling demoreels او demo reels واتفرج علي الافكار وربنا يوفق الجميع
            Edge Loop
            ...........................
            ولدى نصحتك لما صوت اتَنَبح
            ما تخافش من جِنِّى ولا من شَبَح
            وإن هبّ فيك عفريت قتيل إسأَله
            ما دافعش ليه عن نفسه يوم ما اندبح ؟

........................

عينى رأَت مولود على كتف أُمه
            يصرُخ تهنِّن فيه يصرخ تضمُّه
            يصرخ تقول يا بْنى ما تنطق كلام
            ده اللى ما يتكلمش يا كتر همُّه
            عجبى!!

......................................................
            تأبط شرا

بصراحه الموضوع جميل
              وكلامكم صح كل شركه عايزه الخبره توريهم شغل واحد حريف او يكون معاك واسطه تدخلك بمستواك
              يعنى مش عاملين زى اللى عايز اولاد لكن بدون تعب وتربيه ومجهود اولاد من السوبر ماركت كبيره وبتتكلم وكل حاجه
              محدش عنده استعداد يتبنى جيل عريض فى هذا المجال ويتعب معاه ويديلوا شغل وهياخد منه كمان كله عايز الجاهز اللى كان شغال قبل كده فى 5 او 6 شركات وماه البوم 100 صفحه باعماله السابقه
              طب ى النهايه المتعلمين امثالنا هيروحوا فين ؟ هنقديها تعليم وخلاص

خليني أقول لك نكتة..

مرة راح واحد صاحبي يريد يشتغل سواق قطار.. من متطلبات الوظيفة أن يكون عندك خبرة 4 سنوات..
                والسعودية مافيها إلا شركة قطارات وحدة وسكة وحدة..

فقول لي من وين أجيب الخبرة؟؟
                Culture is your operating system

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
                  انت مستواك إيه في الجرافيك، وإيه البرامج اللي تعرفها؟ في فاكس قناة اسمها مودرن معاي بس ما أعرفش هل انت شاب ملتزم ولا لأ؟، لحية منبتة انسى، مطلق اللحية يبقى تنسى بالتلاتة، هتقولهم الموسيقى حرام، يبقى تاخدها من قاصرها وما تتصلش، ما أقولكش إني أعرفهم بس شفت مذيع مرة وهوا اللي اداني الفاكس وقاللي ده الفاكس بتاع قسم الموارد البشرية، بس اللي يعرفني هيعرف أنا ما بعتش ليه. بس كده
                  ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

شكرا علي المداخله
                  Junior Architect-Ahmed Abdel Aziz
                  Mansy

إن من يختلف معك فكريًا في العالم العربي هو على الأرجح ملحد أو عميل أو شاذ جنسيًا،

يعني كان بيعرف يلعب بالقطار وهو صغير ؟؟ بيعرف يركب السكة، ويركب العربيات في بعض وعارف شكل القطار يعني هي دي الخبرة، وعارف الفرق بين القطار الفحم والقطار البخاري والقطار اللي شغال على الديزل، وهل يعرف إن القطار مالوش غير سكة يمشي عليها لازم يكون عارف الحاجات دي ويا ريت يكون معاه شهادة موثقة من الهيئة الدولية العالمية الإمبريالية المهلبية اللي طابخة ملوخية التابعة لهيئة سكك حديد نابيهاليا
                    (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

المشاركة الأصلية بواسطة mansy1985 مشاهدة المشاركة
                      ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

شكرا علي المداخله
                      إيه رأيك في الإحباط الدكر ده ؟؟ بس دي الحقيقة الواحد لو عشان يتقي ربنا في شغله ويطبق شغله بدون مخالفات شرعية هيتعب جامد
                      (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

المشاركة الأصلية بواسطة dyf مشاهدة المشاركة
                        خليني أقول لك نكتة..

مرة راح واحد صاحبي يريد يشتغل سواق قطار.. من متطلبات الوظيفة أن يكون عندك خبرة 4 سنوات..
                        والسعودية مافيها إلا شركة قطارات وحدة وسكة وحدة..

هههههههههههههه
                        قوية حلوة بجد

هتتعلم سواقة القطر فين يعني صحيح ؟ وكمان يكون عندك خبرة فيها !!

فكرتوني بهذا الفديو ((اضحك من الوظائف الخالية ))
                          http://youtube.com/watch?v=uvUfSw5n6rE

المشاركة الأصلية بواسطة doctor3d مشاهدة المشاركة
                            السلام عليكم

حاسس ان الدينا متقفله كل اما اتصل بشركة يقولولي بنأخذ لازم خبرات سابقة في شركات اخرى

طيب جربني يا عم الحاج
                            اقول له : اعطيني فرصة لاثبت نفسي ولا تدفع الا بعد رؤية العمل ------- مفيش حتى فرصة بعمل واحد تطلبه مني انفذه لك
                            شغلني مؤقتا بالحتة يا عمي وانا راضي

هو انا طبعا مبقولهمش الكلام ده بالطريقة دي لكن عملولي احباط والله

المصيبة انك تلاقي في قنوات كثيرة شغلها مستواه تحت الصفر وكله بيطلع من المكاتب والشركات دي
                            واحنا والحمد لله مستوانا ليس المستوى الخرافي الذي في قنوات عالية او مديا غربية بس برده لسنا مبتدأين

طيب وبعدين منشتغلش يعني ؟
                            انا عندى الحل

انا استعملته و اشتغلت 4 شهور فى مجلة البيت المعروفة التابعة للوكالة الدولية للتصميم و الاعلانات

طبعت اعمالى فى معمل تصوير و تحمض زى استديو كايرو و الحاجات دى
                            و جبعتها فى اندكس شكله حلو
                            و تقريبا كانو 15 صوره
                            و دخلت للمديره على طول و ورتها الاندكس
                            و ده الحل الوحيد

هو الموضوع ده قديم انا مش عارف مين اللي رفعه اساسا
                              الحمد لله انا شغال الان شغل بالقطعة كده

لكن طبعا مازال العمل في المجال مازال صعب لكن ربنا يسهل ادعولي بخير انا ماشي في موضوع كده

يعمل...
                              X