Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

تصميم موقع عن الفراعنة .. رأيكم اخواني

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• تصميم موقع عن الفراعنة .. رأيكم اخواني

السلام عليكم

صممت هذه الصفحه عن طريق الفوتوشوب واخذت مني 3ايام شغل
    الصفحه دي بداية لموقع معلومات عن مصر

ياريت شباب تعلقوا عليها ... طريقة التصميم والتقسيم الوانها الخ نصيحه قبل ما ابتدي في الجد لأن كل الشغل اللي جاي هيعتمد علي الصفحه دي..

السلام عليكم
      تصميم موفق أخي الكريم
      وعندي فقط ملاحظتين:
      1/- نقص اللون الأحمر شوية في التصميم ... أنت استعملته للمستطيل العلوي فقط ... لو زدت منه شوية ووزعته على أجزاء أخرى من الرسم سيكون فيه اتصال أحسن ما بين الرسمات ككل
      2/- الصور التسعة على جهة اليمين السفلي ممكن كانت تكون أحسن ترتيبا من هذا الشكل
      والله أعلم ... تحياتي
      خلا لك الجو فبيضي واصفري .... ونقري ما شئت أن تنقري
      قد رحل الصياد عنك فابشري .... ورفع الفخ فماذا تحذري لا بد من صيدك يوماً فاصبري

كلام ميمون جميل وملاحظات حلوه لا تنقص طبعا من جوده اعمالك اخي حسين .

انا معه وعندي أقتراح صغير : لو كان في انترو صفحه عند الدخول على الموقع ... تكون الصفحه بنفس الألوان وتحوي شعار او صوره لماهيه الموقع .

مثلا الصوره في أخر الطرف اليمين من الأسفل , العين ^^ , لو كانت في وسط صفحه الأنترو ومن تحتها مثلا عربي انجليزي قبل الدخول هيطل الموضوع جميل .

شخصيا عجبني الشغل والألوان العامه ... هادي ومعبر ومتناسق كالعاده ..

موفق دائما يا حسين ^^.

انا رائى ان التصميم رائع جدا
          تسلم الايادى
          وبالنسبه لزياده اللون الاحمر
          هو ظاهر فى التصميم ان القوائم الجانبيه فلاشيه فاكيد لو هيظهر تحتها بنفس درجه اللون الاحمر هتكون رائعه
          سأنقطع فتره عن الانترنت الايام القادمة
          اتمنالكم التوفيق باذن الله
          لمشاهده دروس الفوتوشوب هنا
          http://vimeo.com/12822850
          لمشاهدة دروس السينما هنا
          ...http://vimeo.com/14299485
          بالتوفيق للجميع

أضم صوتي لصوت أخواني الأعضاء ..

التصميم جذاب بقوة .. خصوصاً أناقة الالوان
            ولفتت إنتباهي النقوش والرسومات الفرعونية الباهته بأعلى الصفحه .. أعطت التصميم جاذبيه اكثر ..
            والصور مختاره بذوق عالي وحبذا لو رتبت بشكل افضل .. كأزاحه الصور الملونة لليمين قليلاً .. أو ..
            مع ذلك رائـــــــــــــــــــــعه بصدق

موفق دائماً

المشاركة الأصلية بواسطة mimoune مشاهدة المشاركة

1/- نقص اللون الأحمر شوية في التصميم ... أنت استعملته للمستطيل العلوي فقط ... لو زدت منه شوية ووزعته على أجزاء أخرى من الرسم سيكون فيه اتصال أحسن ما بين الرسمات ككل
              2/- الصور التسعة على جهة اليمين السفلي ممكن كانت تكون أحسن ترتيبا من هذا الشكل
              شكرا اخويا العزيز ميمون علي اهتمامك.. الواحد بيتفائل لما يشوف ردك والله
              وبخصوص اللون الاحمر هو مش احمر اوي هو احمر قاتم .. انا ادخلته بس يدي روح في الاعلي اوي نوع من التميز

بخصوص الصورة التسعة هي من تصوير احد زملائي في موقعه وانا اخذته ولم اضيف عليها اي effectعشان كده هي شاذة بعض الشيء

المشاركة الأصلية بواسطة <phoenix> مشاهدة المشاركة
                كلام ميمون جميل وملاحظات حلوه لا تنقص طبعا من جوده اعمالك اخي حسين .
                شكرا فينكس علي كلامك الجميل هذا من ذوقك

المشاركة الأصلية بواسطة <phoenix> مشاهدة المشاركة
                انا معه وعندي أقتراح صغير : لو كان في انترو صفحه عند الدخول على الموقع ... تكون الصفحه بنفس الألوان وتحوي شعار او صوره لماهيه الموقع .

مثلا الصوره في أخر الطرف اليمين من الأسفل , العين ^^ , لو كانت في وسط صفحه الأنترو ومن تحتها مثلا عربي انجليزي قبل الدخول هيطل الموضوع جميل .
                عموما هي الفكرة انه موقع صغير يضم صفحات السكاشن اللي انت شايفها بس هي كفكرة ممتازة يارب اعرف انفذها بطريقه سليمة
                شخصيا عجبني الشغل والألوان العامه ... هادي ومعبر ومتناسق كالعاده ..

موفق دائما يا حسين ^^.[/quote]

عموما ياريت تتابع معي لأني هجري عليها تعديلات جذرية لأن زي ما قلت قبل كده هيعتمد عليها حجات كتيير
                وانا عندي صفحه تانية غير دي ومحتااار جدا بينهم

المشاركة الأصلية بواسطة only_love1 مشاهدة المشاركة
                  انا رائى ان التصميم رائع جدا
                  تسلم الايادى
                  وبالنسبه لزياده اللون الاحمر
                  هو ظاهر فى التصميم ان القوائم الجانبيه فلاشيه فاكيد لو هيظهر تحتها بنفس درجه اللون الاحمر هتكون رائعه

تسلم only
                  بس الموضوع مش داخل في flash نهائيا لأني لا اجيده بالمرة وهذا الموقع انا هعمله بالكامل وهيدخل فيه لغه html&css علي ادي

المشاركة الأصلية بواسطة جوى القمر مشاهدة المشاركة
                    أضم صوتي لصوت أخواني الأعضاء ..

التصميم جذاب بقوة .. خصوصاً أناقة الالوان
                    ولفتت إنتباهي النقوش والرسومات الفرعونية الباهته بأعلى الصفحه .. أعطت التصميم جاذبيه اكثر ..
                    والصور مختاره بذوق عالي وحبذا لو رتبت بشكل افضل .. كأزاحه الصور الملونة لليمين قليلاً .. أو ..
                    مع ذلك رائـــــــــــــــــــــعه بصدق

موفق دائماً
                    مرسي جوى القمر علي ردك ومشاركتك ياريت نشوف اعمال ليك في القريب واهلا بك عضو جديد بيننا

شكرا اخويا العزيز ميمون علي اهتمامك.. الواحد بيتفائل لما يشوف ردك والله
                      الله يكرمك يا غالي
                      خلا لك الجو فبيضي واصفري .... ونقري ما شئت أن تنقري
                      قد رحل الصياد عنك فابشري .... ورفع الفخ فماذا تحذري لا بد من صيدك يوماً فاصبري

هذه حقيقه بالمناسبه بعد دراسه بسيطه للمواقع المنافسه توصلت لبعض النتائج واعدتترتيب الصفحه بما يناسب عملها في الطريق انشاء الله

ماشاء الله تصميم رائع لا أزيد على كلام الفنانين قبلي...

jabyr الف شكر .... بالمناسبة اعمالك مشرفه

انا عاجبنى التصميم ككل موقف أخى. ولكن ليا ملحوظا أظن ان اول صورة من على اليمين لو اتغيرت هيبقى التصميم أجمل .
                              Ahmed Hassan

يعمل...
                              X