Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

طلب أفكار من الأعضاء

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• طلب أفكار من الأعضاء

السلام عليكم إزيكم يا شباب أخوكم دماغه وقفت و محتجكم تفكروا معاه انا عايز أعمل بوستر لمشروع خيرى إسمه عباد الرحمن المشروع ده عباره عن مساعدة الأسر المحتاجه انا عملت تصميم عباره عن إيد بتشد إيد تانيه و حاوليهم شوية ورد و كلمة عباد الرحمن أعلاهم ؛ بس انا عايز حاجه لما اعملها اللى يشوفها يفهم علطول انا أقصد إيه و جربت أحط راجل عجوز و حد بياعده بس حطتهم على كستم شيب مش صور يعنى لان شكلهم هايكون سخيف و بجد مش عارف الأقى حاجه تانى قولى لى اعمل إيه .و فى بوستر تانى لحاجه إسمها مصر بخير أو مصر الخير و مش لاقى فكره معينه علشان البوستر ده أنا فكرت أعمل زى شلال نازل كده و تحتيه شوية زرع بيكبر بس مساحة التصميم عرض متر X طول متر و نص يعنى انا معايا المساحه مش مساعدانى ماحدش يضحك انا أقصد على الفوتوشوب المساحه مش زى ماهى على الحقيقه.ياريت تشاركونى بأفكاركم لأنى فعلا محتاجها بسرعه و جزاكم الله خيرا

الافكار دائما تكون ازمة
    بالنسبة لمصر الخير ممكن تكون الفكرة بذرة او نبته صغيرة خضراء رمز للخير
    وعباد الرحمن ممكن يد تنتشل عائلة من الفقر او يد عليها عائلة مكونة من اب وام وطفل اختصار للصورة
    مابعرف اذا كان الشرح واضح اوممكن طفل يشاهد نور من بعيد او شمس تشرق من الظلام
    هذا اللي عندي مابعرف اذا يناسبك

و الله العظيم أفكار كويسه هاترجمها و هاقولك النتيجه

خير يا جماعه هو عضو واحد بس فى المنتدى اللى عنده افكار ساعدونى انا فعلا مش لاقى أفكار جديده

اكتب لا اله الا الله بالنيون مع تأثيرات الفلكيات والاستركت اى خدمه

المشاركة الأصلية بواسطة a.star مشاهدة المشاركة
            اكتب لا اله الا الله بالنيون مع تأثيرات الفلكيات والاستركت اى خدمه
            بجد جزاك الله خيرا على محاولتك مساعدتى أخى الفاضل الفكره دى جميله بس لو البوستر هايكون عن قدرة الله سبحانه و تعالى . إنما البوستر اللى عايزين نصممه لمشروع خيرى يعنى التركيبه عباره عن إسم المشروع و كام تأثير بجانبه يظهروا فكرة المشروع

حياك الله .. عندي فكره بس لبوستر عباد الرحمان وبطلعة الروح خرجت
              الخلفيه \ تدرج بـ .. الابيض و الاخضر الفاتح .
              العنصر الاساسي \ ايادي متكاتفه وافضل تكون صورة يد طفل ويد رجل مدموجه مع الخلفيه بالماسك .
              العناصر المساعده \ صور ورق اخضر يسقط من الايادي المتكاتفه .
              النص \ يكون في اسفل التصميم مع وجود تأثير تدرج عليه باللون الابيض والاخضر الفاتح وتحديد 1 بكسل اخضر غامق .
              آصدقائي ..
              سيبقون وبرغم البُعد آحلى ..
              وبرغم البُعد آرقى ..
              وبرغم البُعد آغلى ..

ممكن تجمع بعض الأعمال في هذا المجال و تقارن

بينها و تشوف شو بيطلع معاك..

الأخ jay-jay جزاك الله خيرا على الفكره الجميله دى و أنا هاحاول أعملها و هاعرضها هنا بالإضافه لأفكار الأخ pacemaker. أما بالنسبه للأخ سايزو انا أساسا ما عملتش حاجه غير التصميم بتاع الإيدين اللى بتشد بعضها و ما أعتقدش إنها حلوه بس هاعرضها هنا و أكيد هاخد رأيكم فيها و ربنا يسهل إنت عارف إنى فعلا مش قادر أطلعلها أفكار تانيه

يعمل...
                  X