Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

يا زين ما اختار

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• يا زين ما اختار

يا زين ما اختار
    السيد الدكتور احمد نظيف رئيس مجلس الوزراء قال لي :" احنا اخترناك لاحياء هذا الحفل لأنك اصبحت واجهة الشباب الفنية و أحد رموز الفن المميزين وكلنا واقفين جنبك وبنحبك والناس كلها بتحبك .. وانت اسعدتنا " (التعليق السابق لتامر حسني بعد غنائه امام الرئيس علي هامش مؤتمر دافوس - مجلة الكواكب)
    ليس محض صدفة لكن علي عينه كما يقولون وقع اختيار رئيس الوزراء علي تامر حسني الشهير بتوتو مغنيا رسميا للدولة المصرية يازين ما اختار في الحفلات الرسمية يرفع العلم و يعزف النشيد و يغني توتو .....
    رئيس الوزراء متحدثا بلسان الدولة المصرية قال لتوتو :"مصر اختارتك يا تمورة " ويرد تمورة بفرحة ممزوجة بالدهشة : "طيب اشكر لي مصر قوي يا انكل وقول لتانت مصر أنا بحبها موت " فاحتضنه رئيس الوزراء واجهش في البكاء "وتانت بتحبك قوي يا تامر " (في الخلفية موسيقي هروب رأفت الهجان )
    ويفيق توتو من سكرة حضن انكل نظيف : "ولكن انا ما استاهلش انا هربت من التجنيد ولسه خارج من محكمة عسكرية وعليا سنة مع ايقاف التنفيذ " يعيده الدكتور نظيف الي احضانه بقوة :"اسكت اسكت ما تقطعش قلبي كلنا واقفين جانبك يا تامر و بنحبك الناس كلها بتحبك صدقني " فيجهش تامر في البكاء :"وانا بحبك قوي يا انكل بحبكم كلكم انت وتانت مصر "
    تامر شاب يشرف الدولة المصرية في تجليها الرسمي توتو لهلوبة بيألف ويلحن و بيغن كمان ورغم أنه لم يكمل دراسته الجامعية لكن بيغني لغات علي هامش دافوس امام الضيوف العرب والاجانب قدم واحدة من اروع اغانيه الاجنبية من البومه الوطني I love Egypt تحمل اسم Welcome to Egypt بصراحة جاءت معبرة بصدق عن روح مصر و حلاوة شمسنا و خفة ضلنا و الجو عندنا حار جاف صيفا دفئ ممطر شتاءا الكلمات و الالحان والاداء الوطني بكل اللغات كلهم تمورة بيغني بالانجليزية فشر اهلها العلم في الراس مش في الكراس
    التعليمات قبل الحفل : يا تامر هذا حفل رسمي و يختلف عن حفلات الشباب الغناء لمدة ساعه واحده فقط لاغير
    لا دباديب و ال بنات يغمي عليها و تقفل صدرك بلاش تبين الشعرتين .. تامر انضباط كامل : تمام يا فندم لو احتاج الامر اخلع الشعرتين لست اقل من هاريسون فورد حين ازال شعر صره احتجاجا علي ازالة الاشجار في الغابات المفتوحة و انا مستعد ان افعل شئ احتجاجا علي التجنيد الاجباري
    و هكذا غني تامر حسني في الحفلة الرسمية و اسعد الحضور و هكذا استعانت الحكومة المصرية لعمل حفلة رسمية بتامرحسني الهارب من تأدية الخدمة العسكرية و المحكوم عليه بسنة مع ايقاف التنفيذ و اللي ضارب شهادة جامعيه حتي تكون مدة الخدمة العسكرية بدل من 3 سنوات - لانه معاه ثانوية عامة والتي لا تعتبر شهادة ويجند صاحبها 3 سنوات كانه لا يملك اي مؤهلات - الي سنة واحدة لانه حاصل علي مؤهل عالي
    علي العموم انا مش عارف البلد دي رايحه فين
    المقال منقول من جريدة المصري اليوم من عمود فصل الخطاب للكاتب الصحفي حمدي رزق
    طبعا نص المقال من تأليفي و تظبيطي والا اذا نقلت الموضوع حرفيا انحذف ربنا يخلي مقص الرقيب
    ليلتكو فل
    Edge Loop
    ...........................
    ولدى نصحتك لما صوت اتَنَبح
    ما تخافش من جِنِّى ولا من شَبَح
    وإن هبّ فيك عفريت قتيل إسأَله
    ما دافعش ليه عن نفسه يوم ما اندبح ؟

........................

عينى رأَت مولود على كتف أُمه
    يصرُخ تهنِّن فيه يصرخ تضمُّه
    يصرخ تقول يا بْنى ما تنطق كلام
    ده اللى ما يتكلمش يا كتر همُّه
    عجبى!!

......................................................
    تأبط شرا

يا زين ما اختار سميرة بهيج
    (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
      يا زين ما اختار سميرة بهيج
      ها ايه مين
      ازيك يا معلم عامل ايه مش ناوي تخف الردود الغريبة بتاعتك دي
      Edge Loop

........................

عجبى!!

تأبط شرا

المشاركة الأصلية بواسطة rekapidesign مشاهدة المشاركة
        ها ايه مين
        ازيك يا معلم عامل ايه مش ناوي تخف الردود الغريبة بتاعتك دي :d
        دي قفشة كانت في فيلم كده شفته زمان

وبعد شوية قعد يشتم فيها بس كده

أنا الحمد لله تمام
        (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

طبيعي يعني امال حيجيب يعني شيخ يخطب فيهم و يفكرهم بعذاب القب و عذاب النار و لا لاقدر الله يحضهم علي الجهاد و يحذرهم من مغبه ظلم العباد و لا يفكرهم بحد السرقه

دي ناس خلاص ميته علي الدنيا ... عاملين زي الخلفاء العباسيين قبل ما التتار ييجوا ياكلوهم كل حياتهم خمر و نساء و قينات و معازف.....زي برضك الخلفاء العثمانيين قبل ما دولتهم تسقط علي ايدين الخنزير اتاتورك...الظاهر ان دي من معالم الانهيار

واا اسفاه علي مصر....واا اسفاه علي مصر
          Junior Architect-Ahmed Abdel Aziz
          Mansy

إن من يختلف معك فكريًا في العالم العربي هو على الأرجح ملحد أو عميل أو شاذ جنسيًا،

المشاركة الأصلية بواسطة mansy1985 مشاهدة المشاركة

طبيعي يعني امال حيجيب يعني شيخ يخطب فيهم و يفكرهم بعذاب القب و عذاب النار و لا لاقدر الله يحضهم علي الجهاد و يحذرهم من مغبه ظلم العباد و لا يفكرهم بحد السرقه

دي ناس خلاص ميته علي الدنيا ... عاملين زي الخلفاء العباسيين قبل ما التتار ييجوا ياكلوهم كل حياتهم خمر و نساء و قينات و معازف.....زي برضك الخلفاء العثمانيين قبل ما دولتهم تسقط علي ايدين الخنزير اتاتورك...الظاهر ان دي من معالم الانهيار

ازيك يا بامهندس احمد ليك وحشة يا معلم عامل ايه في بلاد الغربة الحياة هناك تمام ولا ايه ؟؟؟ متنساش اخوك بس (انا في تانية مدني لو عاوزين )
            انا مش عارف البلد دي رايحه علي فين وحتي لو جابو شيخ هيقول اللي علي مزاجهم ربنا يرحمنا
            Edge Loop

........................

عجبى!!

تأبط شرا

انا ملاحظ ان الشباب كلهم كارهين تامر حسني " اقصد يعني الولاد " لكن البنات هما اللي بيحبوه

انا عن نفسي مبكرهوش في حاجة لما زور ولا زيف ولا ولا ولا ماضرينش في حاجة يبقى ازعل ليه ؟ .. عجبني تمثيله " بتكلم على فيلم عمر و سلمى " بس اللي ضايقني انه بيوصل مفاهيم سلبية للشباب .. يعني عشان تبقى عصري لازم تبقى روش و بتاع بنات و ولا يهمك محاضرات و لا مذاكرة و البس النظارة ايوة كده... جبها يمين شوية كمان .. كده تمام ... و ديه بقى حياتك مالكش غيرها و هيا ديه اكبر مشاكلك ... ده اللي انا فعلا كارهه فيه ..

غير كده عادي يعني مفيش مشاكل
              !!!! Ian Joyner ROCKS !!!!

المشاركة الأصلية بواسطة mo3allem مشاهدة المشاركة
                انا ملاحظ ان الشباب كلهم كارهين تامر حسني " اقصد يعني الولاد " لكن البنات هما اللي بيحبوه

انا عن نفسي مبكرهوش في حاجة لما زور ولا زيف ولا ولا ولا ماضرينش في حاجة يبقى ازعل ليه ؟ .. عجبني تمثيله " بتكلم على فيلم عمر و سلمى " بس اللي ضايقني انه بيوصل مفاهيم سلبية للشباب .. يعني عشان تبقى عصري لازم تبقى روش و بتاع بنات و ولا يهمك محاضرات و لا مذاكرة و البس النظارة ايوة كده... جبها يمين شوية كمان .. كده تمام ... و ديه بقى حياتك مالكش غيرها و هيا ديه اكبر مشاكلك ... ده اللي انا فعلا كارهه فيه ..

غير كده عادي يعني مفيش مشاكل
                أنا بكره كل المطرشين مش تامر حبسجي لوحده، وبعدين كلهم بيوصلوا مفاهيم زبالة للشباب مش الحبسجي لوحده

المشاركة الأصلية بواسطة mansy1985 مشاهدة المشاركة

من علامات سواء التوافق النفسى..هو عدم التفاءل والتشاؤم دائما..
                  أأنت صاحب واجهه الضبط الخارجى..
                  تحياتى

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
                    أنا بكره كل المطرشين مش تامر حبسجي لوحده، وبعدين كلهم بيوصلوا مفاهيم زبالة للشباب مش الحبسجي لوحده
                    ههههههههههههههههههههههههههههههههه ^_^ حلوه ! ^^ وكلام سليم .

يا معلم ... الناس ال بالسيناريو ال انتا وصفتو , لازم يموتو ضرب بالشباشب , والبنات ال بتحبهم اااااااه دا موضوع تاني خالص ^^

أصلا مش جايبنا ورا غير أشكالهم وحفلاتهم .

يعمل...
                    X