Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

استوديو طارق راشد والاستهزاء بالملتزمين

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• استوديو طارق راشد والاستهزاء بالملتزمين

قرأت منذ فترة إعلان لاستوديو طارق راشد يطلب فيه مصممين 3d ولم أكن أعرف حينها عن هذا الاستوديو ولا عن شهرته بين الاستوديوهات المتخصصة في ال3d ......وسمعت أيضًا أنه يتبنى المواهب ويقدر الإمكانيات .... فاتصلت بهم لتحديد موعد ثم بدأت في التقصي حوله كعادتي حول أي مكان أتقدم إليه .....ووجدت مسلسل أبو قتادة وأبو نبيل هذا .....وكان قدري أن أشاهد الحلقة الثالثة منه ... وحينها صدمت وقررت ألا أعمل في هذا الاستوديو ولو كان آخر مكان يمكني العمل فيه...... سأترككم مع الحلقة ولن أعلق .... ولا أنتظر ردود فلم أعرض هذا الموضوع لهذا ولكن فقط لإنكار المنكر وعدم السكوت عنه ... والله المستعان
    رابط الحلقة:
    http://www.youtube.com/watch?v=Yn0ooESUzLg&feature=related

فحي على جنات عدن فإنها .... منازلنا الأولى وفيها المخيم
    ولكننا سبي العدو فهل ترى .... نعود إلى أوطاننا ونسلم

My Animation DemoReel

اخوي للاسف انتشر مثل هالاستهزاءات

والمؤسف حقا ان يقول البعض مزح والاخر محاكاة الواقع وما هي الا ذرائع واهية للنيل من هؤلاء الاخوان
    والمؤسف اكثر ما يدور من البعض من خلال اطراف الحديث بالاستهزاء بالدين واهله وربما هو مرض هؤلاء الجاهلين
    او تسليط الضوء والفلاشات لكي يكون بالصورة بعد ان عجزوا عن الفلاشيات في عالم التصميم والجرافيك
    العَلمانيَّة بتعريفها الجديد / فصل الدين عن الجرافيك

" سبحانك اللهم وبحمدك ، أشهد أن لا إله إلا أنت أستغفرك وأتوب إليك "

تم تعديل الرد

أخي الكريم
        انا مش هعلق على الحلقه لكن اللى انا أتمناه
        أن يكون في ستوديوها وإنتاج مضاد للبلاوي اللى زيي كدا
        عموما فى السوق الستوديو معروف ومعروف تعامله واللى يسأل ميتوهش
        أخي حسام
        بلاش الملتزمين ايه رايك لما أقولك انه بيتريأ مثلا على الجهاد
        (أنا أقصد انه مفرقش كتيير عن كابتن أمريكا ولا الأفلام اللى بتهزأ من المسلمين عموما )
        أقصد انه ببسخروا من الجهاد والعقيده الإسلامية عموما فى منظور البرج وحادثة 11 سبتمبر
        (ملحوظه انا مقصدتش ان 11 سبتمبر تمام وصح وأن أنا مع اللى حصل أو أيا كان لكن اللى اقصده ان الأحداث أصبحت الشماعه اللى بتعلق عليها الإستهزاء من المسلمين ومن عقيدتهم )
        أرجو انك تكون فهمتني ومنبدأش جدل لأني إن شاء الله مش هرد فى الموضوع تاني أخي ولو فى حاجه فى صدرك من ناحييتي كلمني على الخاص بارك الله فييك

والله المستعان
        التعديل الأخير تم بواسطة esso70; 09 / 06 / 2008, 07:56 PM.
        Eslam Amin
        3D Generalist_Supervisor

أخي esso70 : انا نظرت للموضوع من ناحية أخرى ... - شكرا على ردك + تم تعديل ردي ( مع عدم اقتناعي ) لكن ليس لدي علم كافي لأدخل في هذه الأمور - وبالعكس أنا ما أحب الجدل ... كلنا حبايب هنا وهدفنا التصميم

ه وربما هو مرض هؤلاء الجاهلين
            او تسليط الضوء والفلاشات لكي يكون بالصورة بعد ان عجزوا عن الفلاشيات في عالم التصميم والجرافيك
            ... أنا ما بشتغلش في إستوديو طارق راشد .. ... شفت انا روحي رياضية إزاي !!
            www.ali-cv.com موقعي ومعرض اعمالي

www.ne3na3.net شاي بالنعناع !

follow me

أنا ما بشتغلش في إستوديو طارق راشد
              إذن فلاشاوي مشتق من فلاشيات loooooooooooooooool
              بعض الدروس
              http://abdelouahab.4shared.com

.... à la mémoire de Kazouz

بص يا سيدي أنا هجاوبك، من خلال واقع أنا عشته، المجتمع أغلبيته رافض الملتزمين، وعايز يطلع كبته وغيظه منهم، بسبب فئة معينة غلطت بمعنى فلان التحى "وبيقولوا عليه في الشارع شيخ" بس عصبي ولما بيشوف غلط بيقول حرام وواخد الدنيا زي ما بيقولوا قفش، لا هما عايزين واحد هشك بشك يقولهم انتوا عايزين الحكم إيه؟؟، السخرية من سنة الرسول صلى الله عليه وسلم أكتر من اللي بتشوفه على التلفيزيون، سواء كان اللحية أو الثوب القصير أو النقاب أو السواك أو أو أو، والله الواحد بيتقطع لما بيلاقي النوع ده من السخرية انت تعرف لو واحد سخر مثلاً من شيء معين بقول حسابه عند ربنا إنما لما يتطاول على لحية أو ثوب أو أي شيء يمس الدين ببقى عايز أمسح بيه الأرض، "بس بقول أخلاق الدعوة و .. و .. " أقوم أبينله الغلط والصح وكده يعني في منهم ولله الحمد بيسكت في منهم والعياذ بالله مختوم على قلبه، تخيل طالع من لجنة امتحان جه واحد معانا في الدفعة بيوريني حتة لونها بني كده صغيرة وبيقولي يا شيخ هي دي حلال ولا حرام، عرفت بعد كده إنها مخدرات الكلام ده في قلب الكلية واختارني أنا دوناً عن الناس أصحابه أو بقية الدفعة، قوللي انت لو في الموقف ده تعمل إيه؟؟؟؟؟؟؟؟ وغيره كتييييييييييييييييير، واحد تاني جاي يناقشني في حكم حاجة كده معينة قلت له ما تناقش اللي أعلم مني انت جاي تناقشني أنا ليه؟؟ قاللي يعني انت بتقول إن هي حلال؟ "طبعاً الواد دا الظاهر مخه متركب شمال"، بصراحة ما عرفتش هنا أسكت طلعت له القديم والجديد، وما أنقذوش مني غير أصحابه
                (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

فلاشاوي ما اهو قال انهم غيروووك

بارك الله فييك أخي حسام وبمناسبة التصميم ايه أخبار التابلت فى انتظار الشغل الجديد بييه ان شاء الله تعالى
                  Eslam Amin
                  3D Generalist_Supervisor

اللهم إني أشكو إليك عجز المؤمن وجلد الفاجر
                    أنا لست مجبولا على الخذلان...
                    أنا مسلم والمجد يقطر كالندى...
                    والعز كل العز في إيماني...

كن كالنخيل عن الاحقاد مرتفعا يرمي بصخر فيلقي اطيب الثمر
                      Edge Loop
                      ...........................
                      ولدى نصحتك لما صوت اتَنَبح
                      ما تخافش من جِنِّى ولا من شَبَح
                      وإن هبّ فيك عفريت قتيل إسأَله
                      ما دافعش ليه عن نفسه يوم ما اندبح ؟

........................

عينى رأَت مولود على كتف أُمه
                      يصرُخ تهنِّن فيه يصرخ تضمُّه
                      يصرخ تقول يا بْنى ما تنطق كلام
                      ده اللى ما يتكلمش يا كتر همُّه
                      عجبى!!

......................................................
                      تأبط شرا

طارق راشد قابلته شخصيا 3 مرات....مش عاوز اغلط فيه علشان ما اخدش ذنوب
                        لكن نصيحتى ابتعد عنه
                        للاستماع و تحميل القرآن الكريم برابط واحد للشيخ اللذى تحب و بصوت عالى الجوده :
                        http://www.tvquran.com/

Join me on Facebook
                        https://www.facebook.com/rabieart.fanpage
                        https://www.facebook.com/MCC4P

المشاركة الأصلية بواسطة m.ramdan مشاهدة المشاركة
                          طارق راشد قابلته شخصيا 3 مرات....مش عاوز اغلط فيه علشان ما اخدش ذنوب
                          لكن نصيحتى ابتعد عنه
                          أستاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااذ
                          (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

هزلت حتى بان هزالها وسامها في السوق كل مفلس

جميل وغريب في نفس الوقت ولكن اكتفى مقابل سوء الظن بهذا المثل

اللي علي راسه بطحة يحسس عليها
                              العَلمانيَّة بتعريفها الجديد / فصل الدين عن الجرافيك

" سبحانك اللهم وبحمدك ، أشهد أن لا إله إلا أنت أستغفرك وأتوب إليك "

يعمل...
                              X