Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ماذا تفعل لو ... ؟

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ماذا تفعل لو ... ؟

ماذا تفعل لو اوتيحت لك الفرصة للعمل فى قناة الجزيرة ؟

بلاها أحسن، يا عم القناة دي هتتقفل هتتقفل عمالين يطلعوا بروتوكولات ومواثيق وعهود عشان خاطر القناة دي بالذات، بكرة يقولوا إن احنا هنقفل كل القنوات اللي حروفها ا - لـ - جـ - ز - يـ - ر - ة
    (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
      بلاها أحسن، يا عم القناة دي هتتقفل هتتقفل عمالين يطلعوا بروتوكولات ومواثيق وعهود عشان خاطر القناة دي بالذات، بكرة يقولوا إن احنا هنقفل كل القنوات اللي حروفها ا - لـ - جـ - ز - يـ - ر - ة

فعلا عندك حق ...

انت عملت اية صحيح فى الإمتحانات ... عايزين نشرب الحاجة الساقطة بقى ...

تحياتى ...
      موقع رسول الله صلى الله عليه وسلم www.rasoulallah.net

..............................................

إِذَا مَرَ الزَمَانُ ولَمْ تَرَونِي فَهَذَا خَطَئِ فَتَذَكَرُونِي وَإِنْ غِبْتُ وَلَمْ تَجِدُونِي أَكُونُ وَقْتَهَا بِحَاجٍة إِلَى الدُعَاءِ فَادْعُولِي

المشاركة الأصلية بواسطة after_e مشاهدة المشاركة
        فعلا عندك حق ...

انت عملت اية صحيح فى الإمتحانات ... عايزين نشرب الحاجة الساقطة بقى ...

تحياتى ...
        لسه ما خلصتش بس وعد إن شاء الله هتشربها أنا في تالتة (تجارة إنجليزي) في ومادة شايلها من تانية فاضل عندي مادة Auditing بعد كده Financial & Economic Legeslation بس يعني يوم السبت ويوم الأربعاء بس مش نفس الأسبوع ، اللي بعده
        (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

المشاركة الأصلية بواسطة أحمد عابد مشاهدة المشاركة
          هشتغل فيها طبعا ودي عايزة كلام

على الاقل هحوش بين الناس اللي بتتخانق في الحوار المعاكس ده "التجاه المتعاكس"
          هقعد اقولهم مينفعش كده عايزين دم يا جدعان احنا جايين نهدي النفوس

ونوزع عليهم سكاكين ومطاوي قبل الحلقة

ده التطوير اللي عايز اعمله في الجزيرة

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
            لسه ما خلصتش بس وعد إن شاء الله هتشربها أنا في تالتة (تجارة إنجليزي) في ومادة شايلها من تانية فاضل عندي مادة Auditing بعد كده Financial & Economic Legeslation بس يعني يوم السبت ويوم الأربعاء بس مش نفس الأسبوع ، اللي بعده
            ربنا معاك ... شد حيلك فى المادة دى ... خليها تزول عن كتافك ياراجل ... بالتوفيق .

تحياتى ...
            موقع رسول الله صلى الله عليه وسلم www.rasoulallah.net

..............................................

إِذَا مَرَ الزَمَانُ ولَمْ تَرَونِي فَهَذَا خَطَئِ فَتَذَكَرُونِي وَإِنْ غِبْتُ وَلَمْ تَجِدُونِي أَكُونُ وَقْتَهَا بِحَاجٍة إِلَى الدُعَاءِ فَادْعُولِي

المشاركة الأصلية بواسطة أحمد عابد مشاهدة المشاركة
              والله بعد اللي صار في سامي الحاج الله يحفظه المسألة صار بدها تفكير
              تواضع للحق تكن أعقل الناس.... لقمان الحكيم

هممم سؤال كبير
                يعتمد حسب نوع الوظيفة
                درس راوتر{نمذجة+خامات+إضاءة} هنـــــــا

درس سيف{نمذجة} هنـــــا

تولة طيب{ نمذجة+خامات+إضاءة} هنــــا

اصنع مكتبة خاماتك بنفسك
                هنــــا
                غائب للابد

بعد مواقف قناة الجزيرة المتعددة والتي أثبتت فيها زيف شعارها الرئيسي الرأي والرأي الآخر ..... وبعدما ثبت أنه رأي واحد تسيطر عليه أيدي خفية للوصول لأغراض غير المعلن عنها ......وكذلك بعد الاعتداءات السافرة على الإسلام والقرآن من بعض من استضافتهم القناة دون أن يجد هؤلاء معارضة من أحد ........ بعد كل هذا فأنا أرفض العمل مع تلك القناة

فحي على جنات عدن فإنها .... منازلنا الأولى وفيها المخيم
                  ولكننا سبي العدو فهل ترى .... نعود إلى أوطاننا ونسلم

My Animation DemoReel

mgmislam :-

طيب و لو ان عملك فى قناة الجزيرة هى فرصة العمر و التى ستغير حياتك 180 درجة فهل سترفض ايضا ؟

انا اسأل السؤال من منظور ان هناك مراحل فى حياة الاٍنسان و التى قد تغير مجرى حياته .

أخي الكريم .... أنا أعرف أن الاختيار صعب ....ولكن كل فرد له في حياته أهداف و وسائل يستخدمها لبلوغ هذه

الأهداف....وعلى حسب نوعية هذه الأهداف تتحدد مبادئ الشخص وكذلك يتحدد سلوكه في استخدام الوسائل ....

مثلاً : هنالك شخص هدفه الأكبر أن يحترف الثري دي ويصير له سمعة طيبة في هذا المجال .... ليجني

من وراءه الربح الوفير مثلاًأو الشهرة أو حتى لأنه فقط يحب التصميم .... وهذا أكبر أهدافه في الحياة .....
                      فهذا إن جائته فرصة كهذه فلما يرفض؟؟؟

وهناك شخص آخر اعتبر الثري دي وسيلة ليبلغ بها هدف معين أو لنشر مبادئ معينة فليس من المنطقي أن يستخدم تلك الوسيلة في نشر الضد حتى يشتهر ويحقق هدفًا ليس من أهدافه أصلاً

أشكرك أخي على طرح الموضوع للنقاش

فحي على جنات عدن فإنها .... منازلنا الأولى وفيها المخيم
                      ولكننا سبي العدو فهل ترى .... نعود إلى أوطاننا ونسلم

My Animation DemoReel

المشاركة الأصلية بواسطة العقرب77 مشاهدة المشاركة
                        هممم سؤال كبير
                        يعتمد حسب نوع الوظيفة
                        دا موقع جرافيك، واحنا ناس شغالة جرافيك، هياخدوك تشتغل معلق رياضي مثلاً؟؟؟؟؟؟؟؟، القناة مهددة إن هي يصدر عليها أي قرارات وبكده يبقى شغلي كله مهدد، وخد بقى كلام للصبح على القناة انها بتسرق تصاميم والمصممين بتوعها بيستخدموا نماذج جاهزة والكلام الفاضي ده اللي بينتشر على قنوات كتير

doctor3d الله ياخذ بليسك ..... موتني من الضحك ههههههههههه .. خخخخخخخخ

هشتغل فيها طبعا ودي عايزة كلام

على الاقل هحوش بين الناس اللي بتتخانق في الحوار المعاكس ده "التجاه المتعاكس"
                          هقعد اقولهم مينفعش كده عايزين دم يا جدعان احنا جايين نهدي النفوس

ونوزع عليهم سكاكين ومطاوي قبل الحلقة

ده التطوير اللي عايز اعمله في الجزيرة
                          بالنسبة لي .. لا أبداً ، لا أتوقع إني سأعمل في قناة ..

لكن لو لم يتبقى لي خيار إلا العمل في التلفزيون ، فـ سأعمل في قنواتنا الكويتية الكبيرة مثل الوطن أو الراي أو تلفزيون الكويت ..

إحترامي ,,

:My Company
                          H90films.com

أظن أن هذه القناة بلغت مكانا

جعلت ساركوزي يطالب بتقليدها

أقرب القنوات لقضايا الأمة

وأقول أقرب

على الأقل تفتحها وأنت مطمئن من خلوها من العهر
                            سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

FACEBOOK

على الأقل تفتحها وأنت مطمئن من خلوها من العهر
                              أنا قصرت السكة على نفسي قلت لأهلي مش عايز تلفيزيون في البيت - دا طبعاً عشان قاعد لوحدي بس وافقوا كخخخخخ -

يعمل...
                              X