Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

هل ما زلتم تقاطعو

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• هل ما زلتم تقاطعو

السلام عليكم
    اخوانى هل ما زلتم تقاطعو ام ان الامر انتهى
    فقط للتذكرة ان المقاطعة ابدية وليست وقتية
    فقط للتذكرة ان البدائل متاحة واننا يمكننا العيش بها

http://www.qat3.net/ho/index.htm

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    اللهم علمنا ما ينفعنا وانفعنا بما علمتنا

My 3D Visualization Work

فيس بوك
    Freelancer

أنا اقاطع باللي أقدر عليه لكن ماراح أقاطع مقاطعة أبدية لين نقدر نصمم ملابسنا الداخلية بأنفسنا مثل دول محور الشر إيران وسوريا اللي صنعوا صواريخ وسيارات..
    تواضع للحق تكن أعقل الناس.... لقمان الحكيم

المشاركة الأصلية بواسطة ahmedyounis مشاهدة المشاركة
      السلام عليكم
      اخوانى هل ما زلتم تقاطعو ام ان الامر انتهى
      فقط للتذكرة ان المقاطعة ابدية وليست وقتية
      فقط للتذكرة ان البدائل متاحة واننا يمكننا العيش بها

http://www.qat3.net/ho/index.htm
      عمرك ما هتقدر تستغنى عن منتجات معينة، مش لازم انت بس تسليح الجيوش كله جاي منين؟، السلع الإستهلاكية مقدور عليها، اللبس كمان مش مشكلة في بديل ولو انه تعبان بس اسمه بديل، العربيات في بديل بس برضه مستورد، يا فرحتي، تقنيات الكمبيوتر؟؟ صفر هاتلي إنجاز عربي واحد، التسليح العسكري، كل سنة وانت طيب مصر فالحة تعدل مقبض كلاشينكوف ولا Ak-47 ويغيروا اسمه ويسموه تصنيع الإمارات عملت ناقلة جنود 12 سلندر، بس إنما صواريخ، تقنيات عسكرية إنسى، وبتسألوا ليه الجيوش مش بتحارب؟؟ كل نظام وله ثغرة زي خبراء البرمجة عارفين؟؟ ومين يعرف الثغرة أكتر من اللي صممها؟ الكلام عن مقاطعة أبدية وشاملة صعب الكلام اللي موجود في الرابط ده ان إحنا هنعيش تاني في خيام؟؟ دا كلام إنشائي، وحكم الشرع في الأمور اللي زي دي معروف وبعدين سؤال رفيّع واحد مش عارف يستغنى عن قزازة البيبسي تتوقع إنه يعمل حاجة إزاي؟
      (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

السلام عليكم
        يا جماعة نسيبنا من اى شئ فوق احتمالنا او قدراتنا ونبدأ بأنفسنا
        يعنى احنا متكلمنش فى معدات او اسلحة لان ده مش استهلاكنا اليومى
        خلينا نركز على استهلاكاتنا ومش معقولة لما نعوز مثلا كمبيوتر هنستنى لما مصر او اى دولة عربية تصنعه اكيد هنشترى الموجود ولكن فيه سلع كتير لها بدائل نستهلك البدائل والسلع الاساسية نبقى نستهلكها طالما ملهائ بدائل عندنا حتى ولو كانت اجنبية
        على اسوأ الاوضاع نخفف استهلاكاتنا من السلع الاجنبية وخصوصا من البلاد التى اسائت للنبى صللى الله عليه وسلم
        والله ده بيأثر على اقتصادهم بشكل مباشر حتى لو اجتمعنا كلنا فقط على تقليل استهلاكنا لمنتجاتهم مجرد تقليل بشكل ملحوظ يخرب بيتهم هناك
        طيب ليه احنا منعملش ده

انا بذكر بس يا جماعة اللى عاوز يعمل بكلامى اهلا وسهلا واللى مش عاوز اكيد بردو اهلا وسهلا

ان الله لا يغير ما بقوم حتى يغيرو ما بأنفسهم

السلام عليكم

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
        اللهم علمنا ما ينفعنا وانفعنا بما علمتنا

My 3D Visualization Work

فيس بوك
        Freelancer

ولله الحمد انا مقاطع منذ 15 عاماً منذ أن بدأة حملة المقاطعة تضامناً مع الصومال وبعدها البوسنة والهرسك
          وكانت عنوان الحملة (قاطع منتجاً تنقظ مسلماً)
          وبعدها تجددت الحملة في الإنتفاضة لتشمل كل من يعاون الصهاينة وبعدها مقاطعة الإقتصاد الأمريكي الذي يقوى بأموالنا

معلومة بسيطة: اغلب السلع التي يصر البعض على شرائها ليست سلع ضروية بل هي من كماليات الكماليات (المياة الغازية ، محلات بيع الوجبات الجاهزة ، الوجبات سريعة التجهيز ، المقبلات .... إلخ ) حتى الأشياء الأساسية التي يقول البعض انه لا يمكن أن يستغنى عنها فلها بديل في أكثر من مكان لو أراد البحث عن بديل

انا لا اتصور أن يقتل أخي برصاصة انا من دفع ثمنها لأعدائه كي يقتلوه بها
          كل اناء بما فيه ينضح
          إذا جائتك الضربات من اليمين ومن اليسار فاعلم انك من أهل الوسط

يعمل...
          X