موضوع: مساعدة الحقونى ارجوكم

ردود: 9 | زيارات: 669

Unhappy مساعدة الحقونى ارجوكم

معلشى يا جماعة انا لسه جديدة فى المنتدى ولسة كمان مبتدئة فى برنامج 3D وكنت عايزة اعمل فلم عليه مدته حوالى خمس دقائق على قد اغنية وكنت عايزة اعرف هو علشان اعمل فلم على برنامج 3d لازم يكون بفلوس؟
    ارجو الرد باقرب وقت ممكن

عضو نشيط
    صور رمزية gogeto 200
    المنطقة
    bahrain
    ردود
    914
    لا إذا أنت سويته بنفسك يصير لك عادي

اخي الفاضله
    اولا حياكي الله في عالم ال 3d ويجب ان تعرفي شئ
    عمل فلم مدته خمس دقائق ليس كما تظنين فلا تستسهلي الامر بقلة الوقت

الموضوع يحتاج خبره ويحتاج معرفه بادوات البرنامج جيدا وبرأيي عالم التحريك يحتاج الى تعب ودراسه منطقيه على قلم وورقة قبل التطبيق وهو ما يسمى بالسيناريوا

اما بخصوص موضوع الفلوس فانا لم افهم ماتقصدي جيدا ولكن اذا كان هدف السؤال ان تدفعي لشخص مال من اجل عمل شئ لك فهذا ممكن .

نصيحة من اخ:
    اتقي الله يا اختي في الاغاني واستغلي ال 3d بشئ ينفع المسلمين ولا ضرر بالمنفعه الشخصيه مالم تكن محرمه او تغضب ال%u
    VFX Artist & Houdini Student
    https://vimeo.com/ahmedsaady

عضو متميز
    صور رمزية ~|hakem|~
    المنطقة
    الإمارات
    ردود
    1,378

ليس لدي إجابة

[جضرتك فهمت قصدى غلط انا عندى اغنية وكنت عايزة اعمل عليها فلم لانى بشتغل فى مجال الاخراج والمونتاج ودا موقعى وعمرى ما هستخدة الماكس فى شىء يغضب ربنا ابداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

اختي الكريمة
    بالنسبة لموضوع الفيديو الوقت الذي ذكرتيه خمس دقائق طويلة نسبيا بالنسبة للريندروالدقة والتفاصيل,
    والخمس دقائق ممكن تاخد منكي ايام للريندر حسب الجهاز والتفاصيل ونوع الريتدر
    ولكن بالنسبة للاغنية ممكن تاخدي الفيديو مثلا 3 دقائق وتزيدي الوقت ببرنامج اخر على نفس زمن الاغنية
    ولكن الفيديو صح حيصير خمس دقائق ولكن ليس بنفس الدقة وبالنسبة لموضوع الفلوس الموضوع غير واضح كليا ولكن ممكن انتي تساوي اي حاجة بالماكس ونحنا ممكن نساعدك باي شيء يصعب عليكي اعضاء المنتدى هنا رائعين بكل معنى الكلمة
    كن جميلا ترى الوجود جميلا

طيب قبل كل شئ انت بتقولي مش هستخدم الماكس في شئ يغضب ربنا أبدا وانتي حاطه صورة شخصية مش كويسه ؟؟

اولا ايه العيب فى الصورة اللى انا حطاها دى صورة بنت من بنات الانمى مش بدل ما حط صورتى الحقيقية ولا صورة ولد

welcome my sister
    if you want to make any animation for your project,I'm in your service at anytime
    but first you must tell us about your idea
    you must tell us about the kind of your project is It sad or happy or what
    ok
    anyone here can't help you if you don't tell us that
    so I'm here to help anyone,anybody
    the all is my brother and sisters

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك