Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

رسمة 2d

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

روعة بصدق ماشاء الله عليك

ماشاء الله عمل جميل جدا جدا
      سبحان الله وبحمده
      سبحان الله العظيم

Blender+Gimp

جميل جدا يا اخي
        ده انت فنان اوي
        بالتوفيق
        والى الامام

أعجبني العمل كثيرا ماشاء الله ..... و بإنتظار المراحل و الرفرنس لنتطلع على الأسلوب

أبوشافي
            ameer_54321 ..yaser2004 .. maxmania .. mimoune

متشكر ليكم جدا علي ردودكم الجميلة .. وانا اسف لتأخري في الرد.... لان معنديش نت من امبارح. الي الان

SALMAN_NET اهلا بمحاربي المايا القدامي.. اخبارك ايه ياريس...
            بس متقلقش... الموضوع ده مجرد هواية... ان لسه في المايا ...

griffinart .. متشكر جدا لذوقك... انا انتهيت من التعديل خلاص... بس ظروف النت تتحسن .. وان شاء الله... انزل العمل النهائي بمراحل العمل.. بالصورة الرفرنس......

شباب.. انا امبارح نزلت الموضوع في السي جي توك... واتبعت كل الاوامر..حتي الصورة نزلت في الجاليري الخاص بيا...

بس ليه لحد الان ماتعرضتش هناك...... ؟؟ هلي في شيئ اخر المفروض اني اعمله... او هل المستوي مش مناسب للسي جي توك.. ام ماذا ...

ياريت اللي ليه خبرة في السي جي توك... يفيدني في الموضوع ده

ولكم جزيل الشكر

عمل جميل جدا بس لو تغير البيئه
                يا مصمماتي لون
                حياتي

حلو الشغل وجميل إحساس الزيت اللى فى اللوحة
                  Eslam Amin
                  3D Generalist_Supervisor

العمل روعة ما شاء الله عاشت ايدك يا فنانا وبانتظار ابداعاتك...بالتوفيق
                    Cinema R10 Video Tutoria

ده اخر تعديل ليا...

بالمناسبة... انا اشكر جميع الاخوة اللي مدحوا العمل بتاعي.... بالرغم اني .. ما بعتبرهوش فني اوي... لاني لاني اصلا كنت بحاكي صورة اصلية.... ولكن الهدف الاول من المحاكاة بالنسبالي .. هو تعلم.. فن الالوان... وتباينها مع بعضها .. مثلا .. في عملي السابق.. كنت عامل محاكة للشعم.. والمره دي محاجة لبورتريت وجه انسان... فاعتقد دي علمنيي الكثير من تباين الالوان في الاسطح الشمعية...sub surface skin
                      ومهم جداا .. ان الالوان تنقسم .. الي الاوان الدافئة .. والالوان الباردة... وعجلة الالوان... وكيفية دمج الالوان... بمالناسبة... برنامج بينتر .. فيه اوبشن حلو اوي.. وهي خاصية دمج الالوان... بطريقة حقيقية جدااا... بتحس انك لمما بتتعامل مع البرنامج ده .. كانك بتتعامل مع للوحة والالوان وفرش في الحقيقة..

شاكر ليكم.. مرة تانية... وانا استفدت كتير من نقدكم... ومرة تانية... انا بعتبر العمل ليس فني مائة في المائة بالنسبة لي.... احتمال في المستقبل.. ابقي اعمل عمل كله من الالف الي الياء كله لي...

ودي مراحل العمل.. من الريفرنس الاصلي... الي عمل السكتش.. ثم عمل color palette وعمل الالوان بواسطة مزج الالون ثما مقارنتها باللون الاصلي... ثم عمل بلوكنج كلر... او layering color
                      ثم المرحلة الاخيرة وهي مزج الالوان... بواسطة فرشة السكينة ....

أخي الكريم بالنسبة للسي جي توك

عملك رائع ويستحق العرض هناك بل يوجد أعمال سيئة وتعرض

المهم هناك أن تكتب لا يقل عن 100 كلمة عن العمل يعني أبسط شي خذ هذا النص اللي انت كاتبه فوق وترجمه في جوجل وحطه في لوصف discreption ممكن كمان تحط لصور اللي تمثل مراحل العمل وهذا ممتاز بالنسبة لهم

هم فقط يريدوا أن يتأكدوا أن العمل لك .

وبالمناسبة : شكرا للخطوات الرائعة التي ارفقتها

بالتوفيق
                        سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

FACEBOOK

الف شكر اخي اكتوم...
                          تخيل من توهاني.. انا مركزتش .. انه كاتب minimum 100 character وانا كنت فاكره الحد الاقصي.. بصراحة كنت سعتها عايز انام.....
                          المهم اني رفعت العمل تاني.. والله اعلم هيقبلوه ولا لاء... وحتي لو متقبلش هناك... ولله كفاية عليا ردود الناس الجميلة اللي هنا.....

---------
                          esso70 : حلو الشغل وجميل إحساس الزيت اللى فى اللوحة
                          هو فعلا .. فرشة الالوان اللي كنت بستخدمها Tapered Round Oil brush

وفرشة الدمج الاولية هي: subtle palette knife >>> والفرشة الدمج الالوان الثانية : grainy water blending brush

انا بس كنت حابب اننا نتشارك ونتبادل المعلومات علي الفرش اللي بنستخدمها...
                          -----------------------

ajb 4d عمل جميل جدا بس لو تغير البيئه
                          يراجل حرام عليك.. دي الخلفية دي الحاجة الوحيد الخالص لياا......!!!!!!!!! انا بهرج

انا عارف طبعا.. ان الخلفية اضعف شئ في اللوحة... بس اعمل ايه مرة بعد مره ممكن مستواي يتقدم... وانا شاكر ليك لمشاركتك المفيدة ليا في الموضوع
                          --------------------------------
                          : alaa777
                          انا شاكر ليك جدا استاذي علاء علي كلامك الطيب.وان شاء الله القادم يكون احسن

ما شاء الله عمل رائع

انحناء لقامة عملك السامقة ياسيّدي ,,
                              بحق انت فنان ,,,
                              www.rosomi.net
                              WWW.ROSOMI.COM

Twitter

Facebook

Instagram

عمل رائع فعلا .. حفظك الله ..
                                لي سؤال .. هل قمت بعمل Tracing للصورة يعني هل وضعتها على layer ومن ثم رسمت من فوقها .. أم قمت بالرسم مباشرة بالنظر الى الصورة وهي أمامك ؟
                                أكرر لك إعجابي مرة ثانية بالعمل

يعمل...
                                X