Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

كيف اربط الجسم بالملابس

تقليص
X
 
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

  • كيف اربط الجسم بالملابس

    السلام عليكم

    عندي مشكله في كيف ربط الجسم مع الملابس .......يعني عندي شخصيه مع كذا لبس كيف اخليهم رابطين مع بعض

    ما اقصد كيف البس الجسم ولا اقصد جروب لكن عشان يصيره عنصر واحد

    حصلت مشاكل في التحريك والسكينيج لان انا سويتهم جروب لكن اعتقد طريقه فاشله

    اتمني يكون سؤالي واضح...........

    افيدوني بلييييز

  • #2
    I think you have to try maya ncloth/physical dynamics.
    don't panic, it's so easy:
    let's start in it's most simple form :
    to get a basic understanding , rig a poly cylinder to a simple three joints ( as an arm) .
    Then, dress him up with another cylinder. Now when you animate your rig you want the cloth ( second cylinder) to flow the mesh and behave like a
    soft piece of cloth, So select the cloth cylinder and from the nclth tab, ncloth>create ncloth.
    then select the animated mesh and from the same tab>create passive
    play your animation with a play back speed of EVERY FRAME
    ----------------
    اعتقد اني لم افهم السؤال !!!!!
    هل المقصود كيفية عمل ملابس و تفاعلها مع الجسم ام كيفية ابقاء الملابس على الجسم المتحرك ؟؟؟؟

    is it fine so far....we shall procede more into more attributes and dynamics...
    good luck
    " لا إله الا انت سبحانك إني كنت من الظالمين "




    تعليق


    • #3
      اعتقد مافهمتني .........انا ما اريد احرك الملابس مع الجسم انا فقط اريد اربطهم مع بعض كعنصر واحد يعني ما اضطر اسوي جروب عشان يكونوا مع بعض اريدهم مالها علاقه الحركه

      تعليق


      • #4
        "حصلت مشاكل في التحريك والسكينيج لان انا سويتهم جروب"
        اسف .... مو فاهم بالضبط!!
        try and parent each part to a locator which is also parented to the root!!!!!
        " لا إله الا انت سبحانك إني كنت من الظالمين "




        تعليق


        • #5
          انا اقصد ما اريد اسوي جروب لهم لان حصلت مشاكل في التحريك بعدين

          بس اريد الجسم واللبس مع بعض بس كلك واحد ما اضطر اختار الجسم واللبس بشفت وكليك عشان انقلهم من مكان لاخر

          تعليق


          • #6
            if the mesh is rigged , then PARENT the cloth to the ROOT of the sekeleton
            hope this works
            you need only to select the root, then the transform would apply to the parented objects as well
            " لا إله الا انت سبحانك إني كنت من الظالمين "




            تعليق


            • #7
              Mesh ==> Combine

              تعليق


              • #8
                المشاركة الأصلية بواسطة mediation مشاهدة المشاركة
                mesh ==> combine
                شكرا ضبط بهالطريقه

                تعليق

                يعمل...
                X