Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

صوره من الاخر تغني عن حبشتلاف كلمه

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

بسم الله

رخمتاشر سؤال اممشمن حبشتلاف كلمه ... يعنى ايه

الحمد لله

.
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

أحب الصالحين ولست منهم لعلي أنـال بهـم شفاعـة

وأكره من تجارته المعاصى و لو كلنا سواء في البضاعة

.

طيب ماهو معتقدهم بشأن الجدار
      يعتقدون بأنه جزء من هيكل سليمان ( المعبد يعني ), وبالتالي هو أقدس مكان لليهود. يخططون لهدم الأقصى وأن "يطهروا" الحرم الشريف من أي معلم إسلامي حتى يبدأو ببناء الهيكل المزعوم من جديد.
      وقد بدأو بتنفيذ خطة هدم الأقصى بالفعل!!!!

يمكن بعد ما يهدموا الأقصى سينتبه المسلمون لما حدث .... أو يمكن لا , فمسلسل نور في ذروته الان, بإمكان فلسطين الانتظار
      في النظام الديمقراطي (والذي هو مخالف للإسلام قلبا وقالبا), يسمح للشواذ أن يتزوجوا رسميا
      وكل حاكم يحكم بهذا النظام, وإن ادعى أنه إسلامي, فهو يؤمن بهذه الحرية..

موقعي الشخصي

المشاركة الأصلية بواسطة jassar مشاهدة المشاركة
        يعتقدون بأنه جزء من هيكل سليمان ( المعبد يعني ), وبالتالي هو أقدس مكان لليهود. يخططون لهدم الأقصى وأن "يطهروا" الحرم الشريف من أي معلم إسلامي حتى يبدأو ببناء الهيكل المزعوم من جديد.
        وقد بدأو بتنفيذ خطة هدم الأقصى بالفعل!!!!

يمكن بعد ما يهدموا الأقصى سينتبه المسلمون لما حدث .... أو يمكن لا , فمسلسل نور في ذروته الان, بإمكان فلسطين الانتظار
        شكرا جزيلا اخي
        Silent Man

معليش سؤال خارج الموضوع..

أيش حكاية مسلسل نور هذا؟؟
          أنا لست فدولة عربية حاليا (للأسف) و أصلا مقاطع التلفزيون صارلي ٦ سنوات.. لكن أشوف المنتدى يتكلم عنه كأنه شي كبير..
          ؟؟؟
          Culture is your operating system

المشاركة الأصلية بواسطة dyf مشاهدة المشاركة
            معليش سؤال خارج الموضوع..

أيش حكاية مسلسل نور هذا؟؟
            أنا لست فدولة عربية حاليا (للأسف) و أصلا مقاطع التلفزيون صارلي ٦ سنوات.. لكن أشوف المنتدى يتكلم عنه كأنه شي كبير..
            ؟؟؟
            شوف يا معلم كل اللي اعرفه عن المسلسل ده انه مسلسل تركي مدبلج الدبلجة باللهجة السورية يعرض علي قنوات الmbc طبعا اسمه نور لان بطلة المسلسل اسمها نور وهو يحكي عن حياة نور دي بقي ومش عارف فيه واد معاها اسمه مهند معرفش بقي اذا كان جوزها ولا عشيقها هو مسلسل اجتماعي تركي
            طيب احنا مالنا ومال الاتراك هي دي بقي كل معلوماتي عن المسلسل لاني زيك في موضوع التليفزيون ده
            بس الفرق اني بقعد قدامه يوم الجمعه بس وطبعا الايام دي تم ترحيل يوم الاجازة بتاعي في الشغل من يوم الجمعه ليوم تاني واصبح التليفزيون عملة نادرة
            هذا المسلسل عامل هوس للبنات و النساء خصوصا في الوطن العربي كله الا من رحم ربي طبعا
            وبيقولو ان الواد البطل بتاع المسلسل واد حلو قوي وسيم يعني وسمعت بطريقة غير مقصودة من احدي زميلاتي في العمل كنا يتحدثن عن المسلسل في بداية عرضه ان الواد البطل ده احلي من البطلة اللي اسمها علي اسم المسلسل
            و شوفت صورة للواد ده علي الفيس بوك وبعد حوالي 10 ايام تقريبا كنت عرفت ان هو ده بطل المسلسل
            ما علينا هو حاجة كده تخريبية جديدة و صاروخ ثقافي جديد يلقي علي وطننا العربي الحزين بس مش اي صاروخ صاروخ مدبلج باللغة السورية المحببة الي الجميع طبعا لجذب الجمهور العريض واضمن لك انه سيدوم عرضه ويرش شظاياه ما بين 100 الي 150 حلقة
            Edge Loop
            ...........................
            ولدى نصحتك لما صوت اتَنَبح
            ما تخافش من جِنِّى ولا من شَبَح
            وإن هبّ فيك عفريت قتيل إسأَله
            ما دافعش ليه عن نفسه يوم ما اندبح ؟

........................

عينى رأَت مولود على كتف أُمه
            يصرُخ تهنِّن فيه يصرخ تضمُّه
            يصرخ تقول يا بْنى ما تنطق كلام
            ده اللى ما يتكلمش يا كتر همُّه
            عجبى!!

......................................................
            تأبط شرا

تشكر على شرحك عزيزي rekapidesign..

هذا سبب ثاني يخليني أظل على مقاطعتي للتلفزيون (مافيه شي مفيد إلا ماشح وندر)
              Culture is your operating system

اخي منسي الافضل ان نشغل انفسنا بما ينفع مثل الذكر او شئ يفيد الاسلام والمسلمين بارك الله فيك .. انتظر منك فكرة قوية من اجل الاسلام اعزك الل اذا كنت محترف في برنامج فعلمنا مما علمك الله ولاتكتم العلم

يعمل...
                X