Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

التحدي الثالث ||| STREET RACE ||| - شريف ( Shisha )

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

ماتقلقش يا ابو سلطان اللعبه دى من احسن الألعاب لتشغيل المخ هى وTomb Raider
    خصوصاً لما تلعب وتبقى عايز تجيب rank عالى... يعنى تدخل تنفذ المهمه وتخرج دون ترك أثر ودون ان يشعر بك احد... كأنك شبح

وعموماً خد منى الهديه دى عالسريع...
    طبعاً كل حاجه لسه فى البدايه وحتى الزاويه والكادر لم استقر عليهم بعد، لسه هزود المبانى وخامات الشارع وتفاصيله والإضاءه عموماً
    ولسه هظبط الـ motion blur
    من الآخر مش عاجبانى
    بس قلت اعرضها عشان تعرف انى شغال مش بلعب

مبنى السينما والمبنى الصغير المجاور له من عمل صديقى وزميلى فى العمل إسلام الإبيارى
    قليلين فى المنابر اللى يفتكروه بس انصحكم تعملو search عليه وتشوفو شغله اسمه ecleposs
    كنا بنقسم الشغل بطريقة "انا المخ وانت العضلات" ... هو يفكر فى الجانب الفنى للمشروع وانا افكر فى كيفية التنفيذ بأقل مجهود واحسن جوده
    ولو اتكلمت عنه يبقى عايز موضوع مستقل لأنها عشرة اكتر من 5 سنوات بشكل شبه يومى

طالما انت مش عجباك انا مش حتكلم

قصتك مع صاحبك فكرتني بلعبة هيت مان اللي بنتكلم عنها

كنت احب اتفرج على اي حد بيعلب فيها وكنت اشتغل زيك انا عليا التوجيه وهو التحريك

خلينا نشوف الجديد وخد وقتك فيه لا تستعجل بس المره دي عيش جو التصميم زي لما تعيش جو مع هيت مان

جيب الرانك العالي في التصويت
      في داخلك منجم للإبداع فتش عنه ولكن قبل ذلك تعلم التنقيب حتى لا تكسر الألماس.
      الحياه أشبه بصندوق مغلق ، ومفتاحه هو العمل ، وإن أداء الأعمال بإتقان عال يفتح الباب أمام الحصول على أعمال أرقى وأكبر .
      لنركز على الحقيقة والمحتوى في النقد ، لا على لغة الخطاب ونبرة الكلام ، فقد يكون الناقد محباً وصادقاً لكنه لم يوفق لإلباس نصحه غلافاً هادئاً ومناسباً
      اللهم اعطهم ضعف ما يتمنون لي

ماشاء الله شغل جميل جدا متابعك
        لا مستحيل مع الإرادة imposible is nothing
        ~~~~my gallery~~~~~
        *Beatiful is in details*

ماشاء الله، نتيجة ممتازة في زمن قياسي..
          انتبه للإطارات (إلا إذا كان قصدك تخلي السيارات مرتفعة عن الأرض شوي) ورأيي تحط غيوم عشان تحسن من انعكاسات السيارات..
          بالتوفيق
          Culture is your operating system

ماشاء الله الشباب شغالين
            CINEMA 4D
            FOR THE REAL 3D WORLD
            Arab4d Page on Facebook

المشاركة الأصلية بواسطة MiND ViSiON مشاهدة المشاركة
              طالما انت مش عجباك انا مش حتكلم

قصتك مع صاحبك فكرتني بلعبة هيت مان اللي بنتكلم عنها

كنت احب اتفرج على اي حد بيعلب فيها وكنت اشتغل زيك انا عليا التوجيه وهو التحريك

خلينا نشوف الجديد وخد وقتك فيه لا تستعجل بس المره دي عيش جو التصميم زي لما تعيش جو مع هيت مان

جيب الرانك العالي في التصويت
              ماتقلقش انا هخلص التكوين بدرى بدرى عشان افضا للإضاءه والمؤثرات... وبعد شوية هتشوف التطورات المذهله

المشاركة الأصلية بواسطة kamel3dmax مشاهدة المشاركة
              ماشاء الله شغل جميل جدا متابعك
              شكراً وان شاء الله يكون الموضوع يستحق المتابعه

المشاركة الأصلية بواسطة dyf مشاهدة المشاركة
              ماشاء الله، نتيجة ممتازة في زمن قياسي..
              انتبه للإطارات (إلا إذا كان قصدك تخلي السيارات مرتفعة عن الأرض شوي) ورأيي تحط غيوم عشان تحسن من انعكاسات السيارات..
              بالتوفيق
              ارتفاع الإطارات كان بسبب الـmotion blur.. اصلى جديد فى الـv-ray زى ما انت عارف ولسه معرفش كل حاجه بالتفصيل
              بس الحمد لله عرفت اصلحها... وغيرت الإضاءه تماماً ووضع الكاميرا قليلاً
              ومن قبل ماتقول بعمل التجارب على دخان خفيف خلف السيارتين

المشاركة الأصلية بواسطة ع.باكرمان مشاهدة المشاركة
              ماشاء الله الشباب شغالين
              ادعى بس ان الحماس اللى جه فجأه ده مايروحش فجأه

وآسف يا جماعه لو كنت مش بشارك فى الورش التانيه لأن النت عندى بطئ مؤقتاً ومش عارف اتابع كويس

آخر التطورات...
                صلحت الخطأ فى الإطارات
                وغيرت إضاءة المشهد تماماً
                وغيرت زاوية الكاميرا وفتحة العدسه وسرعة الـshutter عشان الـ motion blur حيث انى شغال بالفزيكال كاميرا الخاصه بالفى راى (بصراحه كأنى بصور بكاميرا احترافيه)
                وأضفت دخان خفيف خلف السيارتين
                بس الصوره طلعت ضلمة شوية فى التجربه الأولى

ودى هى هى مع زياده فى الإضاءه فقط (من الماكس مش الفوتوشوب)
                وزودت سرعة الـshutter قليلاً لتقليل الـmotion blur
                بس الـ environment طلعت فاتحه اوى هغمقها شوية المره الجايه مع إضافة قليل من الـ fog

انا داخل انام...
                  عايز اصحى الاقى ضرب نار كالعاده وبالذات من ابو سلطان

ششغل جامد يا شيشا
                    سلملي على اسلام الابياري اوي .. هو اشهر من نار على علم

بالنسبه للصوره جامده اوي
                    بس قلي ايه علاقه الشتر بالموشن بلور؟

المشاركة الأصلية بواسطة esamdrsh مشاهدة المشاركة
                      بس قلي ايه علاقه الشتر بالموشن بلور؟
                      لما يقل وقت الشتر تتجمد الصورة ولما يزيد يزيد معاها الموشن بلر بسبب ان الفلم يكون مفتوح لفترة أطول..

عمل ممتاز عزيزي شريف.. أنا من رأيي تزيد من الدخان شوي عشان شكل الفيراري مية مية بس المكلارين مش مبينة أنها في سباق..
                      Culture is your operating system

مش حاسس انه السيارات ماشيه
                        الحياه أشبه بصندوق مغلق ، ومفتاحه هو العمل ، وإن أداء الأعمال بإتقان عال يفتح الباب أمام الحصول على أعمال أرقى وأكبر .
                        لنركز على الحقيقة والمحتوى في النقد ، لا على لغة الخطاب ونبرة الكلام ، فقد يكون الناقد محباً وصادقاً لكنه لم يوفق لإلباس نصحه غلافاً هادئاً ومناسباً

والله العظيم ماشيه يا ابو سلطان

عموماً هى تظبيطة motion blur مش أكتر... الموضوع فى إيدينا

وغيرت زاوية الكاميرا عشان الحركه تظهر اكتر وزودت الدخان والـ fog شوية

طبعاً التفاصيل هتظهر اكتر فى الرندر النهائى...
                          يعنى شوية ورق شجر على ورق جرايد قديمه على الأرض وطايره فى الهوا
                          وهخلى الكاميرا ماشية بنفس سرعة السيارتين عشان الموشن بلر اللى فيهم يقل اوى
                          لأنى كنت عاملها ابطأ قليلاً منهم

حلوه اوي الصورة الاخيره بس حاسس خامات المباني والزجاج مش حلوين اديني صورة ثابته

السهره معايه اليوم

كان قلبي حاسس المدينه كلها خاماتها مش واقعيه

يعمل...
                                X