صفحة 1 من 2 12 أخيرأخير
النتائج المعروضة من 1 الى 20 من مجموع 34

موضوع: وحدة مونتاج

ردود: 34 | زيارات: 2898

وحدة مونتاج

بسم الله الرحمن الرحيم

اقوم في تلك الايام بتجهيز وحدة مونتاج ببريمير وافتر افكت وارجو منكم المساعده

اريد اكبر قدر من فلاتر برنامج بريمير cs3
    ,وفلاتر برنامج افتر افكت cs3

رجاء ارسل مع الفلاتر الشرح الخاص بيهم من تركيب وتشغيل

وارجو لفت انتباهي لاي برامج اخر مستخدمه بالوحدة من برامج خدع وغيرها وافادتي بخبرتكم المسبقه بهذا المجال

والمشكله التانيه

انا عامل الوحد علي اساس انها وحدة صغيره يعني بستخدم فيها اقل اجهزة واكثر امكانيات وطبعا ده عشان التكلفة الماديه

وعشان كده انا عاوز اعمل بالوحد استيديو صوت صغير باستخدام التسجيل عن طريق الكمبيوتر ويكون جودته عاليه
    فكل ما اريده البرنامج المستخدم في التسجيل بالشرح والامكانيات المستخدمه في هذا الغرض

ويكون لكم خالص الشكر والتقدير

وايميلي الشخصي

i_aboelhassan@hotmail.com

مشرف منبر Video Editing
    صور رمزية Steady Cam
    المنطقة
    RIYADH
    ردود
    6,357
    اريد اكبر قدر من فلاتر برنامج بريمير cs3
    ,وفلاتر برنامج افتر افكت cs3

المصيبة هنا
    -

Could it be you Or do I lose my way

I'm here but Colorblind

-

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة steady cam معاينة الرد
    المصيبة هنا

انا مش فاهم قصد حضرتك ايه ياريت تفهمني انت تقصد ايه

مشرف منبر Video Editing
    صور رمزية Steady Cam
    المنطقة
    RIYADH
    ردود
    6,357
    يوما ما ستعرف ما قصدته هنا
    -

I'm here but Colorblind

-

سيدي الفاضل انا اعتبر تلك الكلمة اهانه لي شخصيا وهذا يتنفي مع مبداء منتدي المنابر التي اعتدت عليها دائما ان يقدموا العون والمشوره لكل عضو انما الكلمات المرسله لم اعرفه عن ذلك المنتدي اما ان توضوح وجهة نظر حضرتك او ان تلغي الموضوع والمشاركه بحكم انك المشرف وسوف تكون تلك اخر رساله لي بالمنتدي واخر مشاركه ايضا

مشرف منبر Video Editing
    صور رمزية Steady Cam
    المنطقة
    RIYADH
    ردود
    6,357
    خلال اقل من دقيقة ارسلت لي رسالة خاصة و كتبت رد على ملفي الشخصي و كتبت رد هنا

ياخي عطني وقت حتى ارد !!

اخي العزيز .. الاحترافية ليس بجمع الفلاتر .. الاحترافية تكمن في طريقتك في القطع و اختيارك للقطات و كذلك في ابداعك في تكوين جرافيك دون استخدام الفلاتر الخارجية .. نعم قد تستخدم فلاتر خارجية احيانا .. لكن المشكلة عندما تطبق كافة الفلاتر لديك في العمل ..

قلت انك تجهز لوحدة مونتاج ..
    اخي العزيز .. تعلم اولا اساسيات و تعلم مصطلحات المستخدمة في المونتاج ..
    و ليس من أوله تجميع الفلاتر ..
    و هل كل من امتلك برامج الخدع يستطيع تنفيذ الخدع ؟

اعتبرها اهانة او نصيحة او فلقة .. شي راجع لك
    -

I'm here but Colorblind

-

مشرف منبر Video Editing
    صور رمزية Steady Cam
    المنطقة
    RIYADH
    ردود
    6,357
    مرة اخرى ارسلت رسالة ..

ياخي هل تتوقع اي شي في الراس تطبع مباشرة في الموضوع ؟؟؟

اصبر شوي .. الرد يحتاج الى ضغط على لوحة المفاتيح
    -

I'm here but Colorblind

-

سيدي الفاضل العزيز ليس لاني اجمع اكبر قدر للفلاتر معني ذلك اني اعتمد عليها اعتمدا كليا انما تعلم حضرتك انهو

من اساسيات اي شيء ان تمتلك كل الادوات الممكنه والالمام بيه فكيف الحال ان اردت فلاتر ما ولم يكن عندي سوف اكون في حالة حيره وهذا ما اقصده بجمع اكبر قدر من الفلاتر ليس لاستخدمها جميعا انما لتحديد ادوتي والامكانيات التي استطيع الاعتمد عليها في حال الحاجه اليه

بمعني اصح اكون علي الاقل في حالة عدم استخدم الفلاتر علي درايه تامه بيها وكيفيه عملها والفائده منها وهذا ما فصدته

والحاجه الاهم حضرتك فيه حاجه اسمها فن المونتاج وانا اعلم الكلام ده ومتيقن منه

وانما البرنامج والفلاتر هي الكيفيه وليس الاساسيه سيدي

وارجو ان اكون اسطعت ان اوضح وجهة نظري

سيدي الفاضل المصطلح الذي استحدمته فيه نوع من الاهانة والحكم علي الشئ دون معرفة المرد منه

مشرف منبر Video Editing
    صور رمزية Steady Cam
    المنطقة
    RIYADH
    ردود
    6,357
    مثل ما قلت لك .. اعتبرها اي شي يعجبك
    -

I'm here but Colorblind

-

علي العموم ده ان دل علي شئ الكلام والرد اللي انت بتقوله فيدل علي انك شخص عديم التقدير وعديم الفهم ايضا

واحب اقولك لحضرتك علي حاجه اهم من كل شئ ده غلبان ما بيكون السبب في نجاح الغرب عن العرب لاني بمنتهلي بساطه الغرب عنده النظره لابعد من الموجود حاليا وده اللي انا عملته انما العرب دائما وقت الحاجه ابحث عن ما اريد ويمكن ملكيش كمان اللي انا عاوزه في الوقت المناسب ويبقي ساعتها اضرب كف علي كف واقول ياريتني بس يارتني ما بتنفعش

والحاجه التانيه والاهم اسلوبك في الكلام والرد دائما ما يعبر عن شخصيتك واحب ان اقول لسيادتك انت عارف اني كان ردك متسرع وبدون مبرار فحليت انك تلجائ لكلمة مثل ما قلت لك .. اعتبرها اي شي يعجبك ولكن الحقيقه انك بالفعل مقتنع بكلمي 100في 100 اني ان صح وانت خلط وده شئ انا سعيد جدت بيها بس اسفي الحقيقي من ادار المنتدي علي انهم جعلوا سيادتك مشرف لاني في الحقيقه لابد ان يكون المشرف قدوه لا شخص يتكلم بدون ظوابط او مسئوليه

واحب ان اهنيك علي فشلك واعتقد اني سوف ياتي اليوم الذي تعرف اني المصيبه الحقيقه ان تكون شخص يلبي الحاجه وقت وفعه وبعد ان يصبح مجبر علي جلباها يا استاذ استيدي كام ولا اقولك ابسط مثال لكلمي بص علي حال الغرب هتعرف انا اقصدي ايه

وعلي لعموم انا اسف اني من الاساس فكرت اني اشترك في منتدي المنابر وباذن الله سوف تكون اخر مشاركه لي معكم يا استاذ

سلام يا عم المفكر الفصيح

مشرف منبر Video Editing
    صور رمزية Steady Cam
    المنطقة
    RIYADH
    ردود
    6,357
    شكرا .....
    -

I'm here but Colorblind

-

لا ولا يهمك تعالنا كل يوم فيه من ده كتير وفيه كمان جديد اوي بس انت تامر بس واحنا علينا التنفيذ

السلام عليكم

استعيذوا بالله من الشيطان الرجيم .
    الاخ hifun لماذا التسرع و الغضب أنت لن تتفوق على الغرب هكذا و اسمع نصائح الأستاذ أحمد ،أخي أغلب الأعمال الاحترافية لا تحتاج فلاتر فلا تتعب نفسك بالبحث عنها.

و اصمد على موقفك لأني أرى انك غيرته
    وعلي لعموم انا اسف اني من الاساس فكرت اني اشترك في منتدي المنابر وباذن الله سوف تكون اخر مشاركه لي معكم يا استاذ
    و اليوم كتبت رداً جديد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شو هادا hifun المكشلة انك لا تعتبر بنصائح الغير ....
    و فعلا ارجو ان يكون اخر رد لك هنا

Question

أسمحولى أتدخل لانى أتنرفزت جدااااااااااااااااااا من الموضوع الأستاذ المشرف Steady Cam

ليه بتاعمل حضرتك الضيف الجديد كده على فكره أنا بشتغل ماكس ومش عاوز أشن هجوم على بوع الأديتنج لانى بحس أن هما منفسنين (مش كلهم لانهم أخواتى برضو ) وأنت كده أكدتلى المعلومه دى بردوودك رغم أنك مشرف !!!

أنا كنت برضو محتاج فى يوم فلتر واحد بس وليس كل ما يطلبه الأستاذ hifun ومحدش عبرنى أرجو أنكو تحترمو بعض شويه وتساعدو بعض زى بقيت الأقسام وبلاش شغل العيال ده (أسف جدا )

وصلو على النبى .

مشرف منبر Video Editing
    صور رمزية Steady Cam
    المنطقة
    RIYADH
    ردود
    6,357
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة hifun معاينة الرد
    لا ولا يهمك تعالنا كل يوم فيه من ده كتير وفيه كمان جديد اوي بس انت تامر بس واحنا علينا التنفيذ

اين (بتاع) اليوم ؟
    -

I'm here but Colorblind

-

مشرف منبر Video Editing
    صور رمزية Steady Cam
    المنطقة
    RIYADH
    ردود
    6,357
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة alaabasit معاينة الرد
    أسمحولى أتدخل لانى أتنرفزت جدااااااااااااااااااا من الموضوع الأستاذ المشرف steady cam

ليه بتاعمل حضرتك الضيف الجديد كده على فكره أنا بشتغل ماكس ومش عاوز أشن هجوم على بوع الأديتنج لانى بحس أن هما منفسنين (مش كلهم لانهم أخواتى برضو ) وأنت كده أكدتلى المعلومه دى بردوودك رغم أنك مشرف !!!

أنا كنت برضو محتاج فى يوم فلتر واحد بس وليس كل ما يطلبه الأستاذ hifun ومحدش عبرنى أرجو أنكو تحترمو بعض شويه وتساعدو بعض زى بقيت الأقسام وبلاش شغل العيال ده (أسف جدا )

وصلو على النبى .
    تتنرفز او ما تتنرفز .. بمجرد وضع رابط للفلتر سأحذفه .. و نعلم جميعنا انه لاشيء مجانا
    و قل ما تشاء تجاهي من عدم التقدير و الانانية .. مادمت اطبق شروط العضوية في المنابر

و اذا احد الاعضاء عبّر بصاحب هذا الموضوع و وضع له او لك رابط لتحميل فلتر .. فبدون تردد سأحذفه .. ضيف و الا ليس ضيف .. لكني اعطيته نصيحة بدل الفلتر ..

أخطأت من البداية و كان من المفترض ان اكتب كامل ردي بدل كلمة " المصيبة هنا " ظنا مني انه سيفهمه .. لكنه عصّب و كتب هنا و هناك بأن اوقف عضويته اذا لم اوضح كلامي .. و كل هذا خلال 30 ثانية !

فقلب العالم قبل ان أرد .. زائدا الاوصاف الذي كتبه تجاهي مع أني لم أسيء اليه ..
    -

I'm here but Colorblind

-

Thumbs up

لا أفهم أيها المشرف المحترم لماذا تلعب دور الشريف فى حاره الحراميه ومتحسسنيش أن كل البرمجيات التى تمتلكها على جهازك بما فيهم الوندوز نسخ أصليه وأن أحنا ولاد كلب حراميه بنستغل الشركات دى وبنسرقها أنا معاك وكل الحق معاك فى حقوق النشر والطبع والتوزيع لكن مفيش مانع لو معناش فلوس نتعلم الحجات دى الأول ونتقنها وبعدين نشتريها ولو أى شركه زباله بتاعت جرافكس عملت وى ما بنعمل تبقى متستاهلش وجوده بالسوق لانهم بيكسبو وملهمش حجه خالص

أنهم يجيبو البرمجيات دى أصليه وبلاش بقى ندخل فى قصه الحلا والحرام ونبدأ من الصفر وأحنا أصلا منعرفش فين طريق الصفر مش عشان أنت قادر على شراء البرمجيات دى بفلوسك (ولا مؤاخذه ) تحرمنا حتى من تعلمها

أماااا بالنسبه للمنابر حقها فى الحفاظ على سمعتها فى الموضوع ده لكن مفيش مانع ولو حتى نساعد الراجل ده ولو على الخاص بتاعه وبعدين مفيش مشرف بيتعسف التعسف بتاعك ده حتى صاحب المنتدى نفسه أن مش فاهم عقليتك الغريبه دى

ربنا يرحم الرجوله والشهامه أسف .

ووالله العظيم ما بدافع عن حد أو ضدد حد لكن الموضوع مستفزززززززززززززززززززززز جداااااااااااااااااا

والسلام عليكم ورحمه الله

لم يتطرق المشرف الى موضوع البرمجيات المقرصنة

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل