Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

فتاة مسيحيه من الاردن أسلمت

تقليص
هذا الموضوع مغلق.
X
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

المشاركة الأصلية بواسطة toxic15987 مشاهدة المشاركة
    لعلمك انا عندى اكثر من 4 او 5 اشخاص خريجين معاهاد عليا فى القاهرة وكانوا بيدفعوا مصاريف مش عارف كام الف جنية فى السنة وخارجين من المعهد ومشروع التخرج بتاع احسن واحد فيهم والله كان هايخلينى ارجع يعنى وجع لى معدتى وفى الشهادة هايبقى مكتوب اساطير
    المشاركة الأصلية بواسطة إبن يس مشاهدة المشاركة
    بقولك أيه ..
    ماتغلطش فى مصر كده عيب ..

مش بنشترى الشهادات يا عم أنت ... بيطلع عين إللى جيبونا و بنسقط و بنتعب و بنتبهدل فى التعليم أشد بهدلة من أى دولة متقدمة كمان .. و بنبذل مجهود مع التعليم المرهق أكثر من دول العالم المتقدم ..
    ---------------------------------------------------

المشاركة الأصلية بواسطة yaman مشاهدة المشاركة
      هي بتتكلم عن دبلوم في ولاية تكساس الأمريكية وليس في مصر ولو كان لديكم الشهادة يتم شرائها هذا موضوع ثاني
      بعدين الأعمال الثردي المعروضة ليس فيها اي توقيع لأي فنان كان تقدر تفسر لي لماذا
      ايا ما كان انت منين فاخلى بالك دور كويس فى اى كليه هاتلاقى ان اساسها كان دكتور مصرى
      وغير كدة الفلوس والشهادات والناس اللى بتشتريها بالفلوس افتكر معروفة جدا بدون اسماء
      وبعدين انا اقرب اصحابى ابوه بيدرس ميكانيكا طيران وتخيل يا اخى فى امريكا وفى اوروبا هاتقول لى
      فلته هاقول لك يبقى انت كدة وسعت منك ودخلت فى دور عناد وخلاص
      وعلى فكرة انت فى اعمال من عندك ماعليهاش توقيع الا بالظبط 4او 6 اعمال من اصل حوالى 20 عمل
      تعالى لى بقى من خلال الشنطة

نعم يا خويا شاريين الشهاده

يعني انا طالع تلبنتيني 16 سنه عشان اخد الشهاده و اتخرج و تقولي بتتباع

لا حول و لا قوه الا بالله
        Junior Architect-Ahmed Abdel Aziz
        Mansy

إن من يختلف معك فكريًا في العالم العربي هو على الأرجح ملحد أو عميل أو شاذ جنسيًا،

---------------------------------------------------

انا مش فاهم قصدك بس بمكن قصدك تناقض
          انا مش معنى انى قلت انهم بيدفعوا مصاريف كبيرة يبقوا بيشتروا الشهادة
          الشهادات انت عارف مكانها كويس بيتباع فين وكمان مش هانقول بكالريوس
          لا دى دكتوراه يا ريس اوعى الفحت

ونصيحتى خش هنا بسرعة ولو الكتب ماكانتش كفاية قول لى وانا اديك روابط تانى
          http://www.al-maktabeh.com/a/index.htm

وبعدين لو المصريين بيشتروا الشهادات ماكنتش شوفت الكفاءات اللى موجودة والعلماء فى كل المجالات

دة غير طبعا ولا خليها للجولة اللى جاية

الموضوع ببسطة كذبة وكذبة كبيرة
              وأنت وضعته في المكان المناسب لكي نكشف على ذلك
              وهذا دليل بسيط من كلام الرواية
              وها أنا هجرت الى ولاية تكساس في أمريكا عام 2002 مع العائلة، كان يجب علي أن أبدأ حياتي من الصفر، وبدأت أذهب للكلية للدراسة وقد أنهيت درجة الدبلوم في التصميم الفني والرسوم المتحركة
              وما زلت أكمل دراستي في الجامعة كمصممة فن ورسوم متحركة، حيث حصلت على التفوق الأكاديمي لعام 2004 و2005 و2006 وحصلت على جوائز الشرف للرسم وعمل الرسومات المتحركة على مستوى الكلية عام 2005. ومهاراتي هي: الرسوم المتحركة، كتابة قصص للمسرح والتلفاز، إخراج دراما مع الخبرة في التصوير وأداء الأفلام.
              بالله عليك الأعمال المعروضة في الصفحة هل هي ترتقي إلى مستوى مبتدأ هنا في المنابر فما بالك بشخص انهى درجة الدبلوم في التصميم الفني والرسوم المتحركة
              النقطة الثانية من نفس الموقع
              فيديو طريف للسمكة والقرش
              هذا فلاش وليس فيديو
              أي شخص لديه ولو المام 1% بالكمبيوتر يعرف الفرق بين الفلاش والفيديو
              تصميم هندسي
              ثم أين التوقيع على الصور الشخصية أم ان الأعمال تم حذف التوقيع عنها وعرضها على الموضع

فلاش لمهرجان الإعلام لكلية ريتشاردسون
              أنا اخجل أن اضع هذا الفلاش على موقعي فكيف بالنسبة إلى كلية
              أعمال الثري دي مش عارف من أين اتت بها وأنا شاهدت هذه المشاهد اكثر من مرة وعلى المنابر نفسه
              مثل هذا العمل
              بعدين في حد في الدنيا شغله في الثري دي بقول اعمال غير متحركة واعمال متحركة
              خلاصة :
              الموضوع غير صحيح ومفبرك
              البنت واسلمت

مالنا ولأعمالها

امرك عجيب اخي yaman

الخبر لايكذبه الا مسيحي لا يرضى ان يكون هناك نصارى يؤمنون بالله ولايشركون به احد
              العمل الفني تكلم فيه اخي ابن يس ولم يجعل لك حجه عليه

وكما يقول المثل (البس في عين امه اسد)

الكلام الاخير البنت امنت بالله وحده لاشريك له وان محمداً عبده ورسوله

وموقعها موجود وقصتها فيه

ان كذبت الموضوع فأنت تجعل نفسك للسخريه

انا احترمك اخي yaman ولا اريد ان اجادلك

عندك الموقع وانته حر تصدق كان بها ماتصدق برضه انته حر
              سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

الظاهر في موضه هل الكم يوم
                يا جماعه المسيحيه الحقيقه الصحيحه تدرك أن المسيح ليس إبن الله و ب الأصل معروف ان المسيحيه حرفت و لكن أصلها نزلت من عند الله كما أنزل الإسلام ولا يوجد تعارض بأصل الدين
                كل مافي الأمر أنا الناس تحرف و تألف قصص بما يدعم قديتها كما ألف هذا الموضوع
                الأديان هي شريعه الله و كل دين هو عباره عن إصدار لهذه الشريعه ف اليهوديه مثلا هي دين رقم 1 و المسيحيه 2 و الإسلام 3 و كل شعب صدفت ظروفه و حياته ان ينشأ على دين ما ,
                وكل فئه من ههائلات تحاول تشويه صوره الأديان الأخره منعا لإنهيار تكتلها أو حزبها, كما يوجد بهذا الموضوع
                أما الحقيقه هي أن النبي قبل وفاته وصا ب النصاره و لم يعتبرهم بيوم انهم كفار كما نفعل نحن .

المشاركة الأصلية بواسطة samran مشاهدة المشاركة
                  الظاهر في موضه هل الكم يوم
                  يا جماعه المسيحيه الحقيقه الصحيحه تدرك أن المسيح ليس إبن الله و ب الأصل معروف ان المسيحيه حرفت و لكن أصلها نزلت من عند الله كما أنزل الإسلام ولا يوجد تعارض بأصل الدين
                  كل مافي الأمر أنا الناس تحرف و تألف قصص بما يدعم قديتها كما ألف هذا الموضوع
                  الأديان هي شريعه الله و كل دين هو عباره عن إصدار لهذه الشريعه ف اليهوديه مثلا هي دين رقم 1 و المسيحيه 2 و الإسلام 3 و كل شعب صدفت ظروفه و حياته ان ينشأ على دين ما ,
                  وكل فئه من ههائلات تحاول تشويه صوره الأديان الأخره منعا لإنهيار تكتلها أو حزبها, كما يوجد بهذا الموضوع
                  أما الحقيقه هي أن النبي قبل وفاته وصا ب النصاره و لم يعتبرهم بيوم انهم كفار كما نفعل نحن .
                  فى فرق كبير جدا بين النصارى وعبادة الصليب او عبادة رسول او ادعاء الزواج على الله
                  بما ان الله الأول الذى ليس قبله شئ والاخر الذى ليس بعدة شئ يبقى كدة احنا بنتكلم عن
                  اكثر من اله المسلمين بيقولوا ان الله هو الفرد الصمد والنصارى بيقولوا ان الله ثلاثا
                  يبقى هم هنا مش على نفس العقيدة نهائيا.....

يعمل...
                  X