موضوع: سفاله و تعقيد أخر حاجه فى الدنيا.

ردود: 19 | زيارات: 2170

Angry سفاله و تعقيد أخر حاجه فى الدنيا.

بدون تعليق بجد شوفو اللنك ده وهتعرفو قصدى أيه قلت قدب وسفاله والله ولا مليون سنه بينا وبين الناس دى .

لازم نزاكر كويس

http://www.pixelcreation.fr/3d-video...e-sable/video/
    أخر تعديل بواسطة alaabasit في 08 / 10 / 2008 الساعة 08:16 PM

عضو متميز
    صور رمزية y@sser
    المنطقة
    جوانتانامو مصر
    ردود
    10,884
    بصراحه منتهي قلة الادب
    مناقشة السوفت وير لا اري فيها مشكله ان كان سيفيد المتناقشين وان كان سيضيف جديد من المعلومات
    اعتي المنتديات العالميه فيها هذه المقارنات
    الفرق الوحيد انهم بيشتغلو اكتر ما بيتكلمو
    بلاد الكوارث
    حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
    لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
    وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
    وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد

مدونتي

Question

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة y@sser معاينة الرد
    بصراحه منتهي قلة الادب
    مناقشة السوفت وير لا اري فيها مشكله ان كان سيفيد المتناقشين وان كان سيضيف جديد من المعلومات
    اعتي المنتديات العالميه فيها هذه المقارنات
    الفرق الوحيد انهم بيشتغلو اكتر ما بيتكلمو

أنا معاك يا ياسر الفرق الوحيد أنهم بيشتغلو أكتر ما بيتكلمو

تفتكر يا ياسر الفديو الأول ده بارتيكالز ؟

السلام عليكم اخي الكريم alaabasit
    لا والله السبب ليس انتم ولا نحن السبب في المسؤلين واصحاب الشركات ..
    ودعني اذكر شيء بسيط يوجد اعلان هنا عن وظيفه مطلوب واحد محترف ماكس ومايا وافترافكت وكام برناممج كده كل ده في فرد واحد ...واتمني ان تراه ...
    وهذا سببب الفشل الكبير الذي يحتوينا وليس المصمم او الفرد انها مشكلة التيم وورك ... والاقتناع بالتخصص ...
    انظر لهذا العمل وحدثني كم فرد اشترك فيه قد يصل الي 20 او يذيد وهذا اقل تقدير .. ولكل واحد جزء متخصص فيه او محترفه لانه عنده الوقت مش تايه بين اكثر من برنامج حتي يستطيع الحصول علي عمل ...
    اضافة الي الامكانيات المتاحه ...
    تذكرني بصديق سافر الي امريكا وكان يعمل علي افتر افكت و بعد سفره بشهر رايته علي الشات وتحدثنا واحببت ان اري اعماله ويا للهول ....
    وقلت له ما هذا الفرق جبار وليس عادي هل تقدمة لدراسات احترافية. فضحك قائلا لا لا عندي جهاز جيد قلت له ازاي جيد قال اقصد جبار (بمستوانا نحن) ووصف الجهاز عند اعطاء امر معين بانه اشبه بفتح مفتاح النور العادي افتح ينور ....
    ومن هنا كان التطور في الاداء والتنوع في الافكار والدمج و...و..... وعمل الكثير من التجارب و.....
    وايضا لا يعمل الا علي جزء معين تخصص وهناك فريق عمل كبيير ... اذا لابد من ان العمل يكون احترافي لان كل العاملين محترفين في اجزاء معينه لكل واحد دور .... وليس المتاهه التي ندور حولها وفيها ....
    اتمني ان يعي اصحاب الشأن هذا ...
    وان كان هناك بعض الاعمال في اللاعلانات علي المستوي العربي فيها هذا التخصص لكنه لم يعمم الي المستوي المطلوب لاخراج مثل هذه الاعمال ...
    للاستعلام والالتحاق بالدورات
    0169776226
    http://www.moustafaazzazy.com/
    **قيمة الانسان هي ما اضافه للحياه بين ميلاده و موته**
    " منقول"
    مصطفي عزازي

عضو متميز
    صور رمزية y@sser
    المنطقة
    جوانتانامو مصر
    ردود
    10,884
    لا اعتقد انما ممكن سوفت بدي يستخدم جول (مع اكسبرشن )
    بلاد الكوارث
    حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
    لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
    وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
    وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد

مدونتي

عضو قدير
    صور رمزية MOHSEN
    المنطقة
    ..::EGYPT ::..
    ردود
    3,238
    والله مافيه كلام بعد كلامك استاذ مصطفى ...

فعلا قلت كل اللى انا عايز اقوله
    A BiG FaN OF

MAXFORUMS
    Theory_Of_Design@yahoo.com

م / محســن عمــاد
    mohsen_3d

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة mohsen_3d معاينة الرد

اهلا اخي العزيز ارجو ان تري الاعلان الذي ذكرته في الوظائف .... لاكن لا تكتب رد فقط اطلع عليه ..
    0169776226
    " منقول"
    مصطفي عزازي

عضو قدير
    صور رمزية MOHSEN
    المنطقة
    ردود
    3,238
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة mos_az معاينة الرد
    اهلا اخي العزيز ارجو ان تري الاعلان الذي ذكرته في الوظائف .... لاكن لا تكتب رد فقط اطلع عليه ..
    اى اعلان استاذ مصطفى .. انا لما ايدتك كان فى جزئيه الاجماع وعدم الاعتراف بالتخصص فى مجتعمنا هنا
    A BiG FaN OF

MAXFORUMS

م / محســن عمــاد
    mohsen_3d

عضو قدير
    صور رمزية MOHSEN
    المنطقة
    ردود
    3,238
    اممممممم دلوقتى فهمت وجهة نظرك .. صادق بدون ان ارى شيىء

A BiG FaN OF

MAXFORUMS

م / محســن عمــاد
    mohsen_3d

0169776226
    " منقول"
    مصطفي عزازي

عضو متميز
    صور رمزية ~|hakem|~
    المنطقة
    الإمارات
    ردود
    1,378
    نعم التخصص مهم

وهناك شيء

أنا مثلا بفهم في البرمجة والتصميم في الفلاش

وكان فيه مشروع

أختار مجال واحد بس حتى ولو كنت أقدر أعمله كله

علشان ما أضغطش على نفسي واتعقد

السلام عليكم اخي الكريم alaabasit
    لا والله السبب ليس انتم ولا نحن السبب في المسؤلين واصحاب الشركات ..
    ودعني اذكر شيء بسيط يوجد اعلان هنا عن وظيفه مطلوب واحد محترف ماكس ومايا وافترافكت وكام برناممج كده كل ده في فرد واحد ...واتمني ان تراه ...
    وهذا سببب الفشل الكبير الذي يحتوينا وليس المصمم او الفرد انها مشكلة التيم وورك ... والاقتناع بالتخصص ...
    انظر لهذا العمل وحدثني كم فرد اشترك فيه قد يصل الي 20 او يذيد وهذا اقل تقدير .. ولكل واحد جزء متخصص فيه او محترفه لانه عنده الوقت مش تايه بين اكثر من برنامج حتي يستطيع الحصول علي عمل ...
    اضافة الي الامكانيات المتاحه ...
    تذكرني بصديق سافر الي امريكا وكان يعمل علي افتر افكت و بعد سفره بشهر رايته علي الشات وتحدثنا واحببت ان اري اعماله ويا للهول ....
    وقلت له ما هذا الفرق جبار وليس عادي هل تقدمة لدراسات احترافية. فضحك قائلا لا لا عندي جهاز جيد قلت له ازاي جيد قال اقصد جبار (بمستوانا نحن) ووصف الجهاز عند اعطاء امر معين بانه اشبه بفتح مفتاح النور العادي افتح ينور ....
    ومن هنا كان التطور في الاداء والتنوع في الافكار والدمج و...و..... وعمل الكثير من التجارب و.....
    وايضا لا يعمل الا علي جزء معين تخصص وهناك فريق عمل كبيير ... اذا لابد من ان العمل يكون احترافي لان كل العاملين محترفين في اجزاء معينه لكل واحد دور .... وليس المتاهه التي ندور حولها وفيها ....
    اتمني ان يعي اصحاب الشأن هذا ...
    وان كان هناك بعض الاعمال في اللاعلانات علي المستوي العربي فيها هذا التخصص لكنه لم يعمم الي المستوي المطلوب لاخراج مثل هذه الاعمال ...
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة y@sser معاينة الرد
    لا اعتقد انما ممكن سوفت بدي يستخدم جول (مع اكسبرشن )

اى اعلان استاذ مصطفى .. انا لما ايدتك كان فى جزئيه الاجماع وعدم الاعتراف بالتخصص فى مجتعمنا هنا

ولعتو الموضوع والله وشرفتونى لم أتوقع السيل من الردود شرفنى مروركم جميعا و بالأخص أستاذنا مصطفى عزازى وأستاذى ياسر حبيب قلبى بجد لسانى عاجز عن الرد عليكم جميعا الأن لان أرائكم جميعها تستحق المناقشه يتبع ...

يا ريت تغير عنوان الموضوع و أهدا شوي
    هؤالء الناس محترفين درسوا و تعلموا و لهم خبره طويله إبتداء من المخرج الذي فكر بكل لقطه للمسأول عن الخدع الذي صور المشهد للمصممين و الفنانين الذين عملو على كل لقطه للمنتج الذي دفع و غطا تكلفه كل لقطه الموضوع مش موضوع 3د لا أخر شيء بهذه الأعمال هو أنها 3د ,

اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة samran معاينة الرد
    يا ريت تغير عنوان الموضوع و أهدا شوي
    هؤالء الناس محترفين درسوا و تعلموا و لهم خبره طويله إبتداء من المخرج الذي فكر بكل لقطه للمسأول عن الخدع الذي صور المشهد للمصممين و الفنانين الذين عملو على كل لقطه للمنتج الذي دفع و غطا تكلفه كل لقطه الموضوع مش موضوع 3د لا أخر شيء بهذه الأعمال هو أنها 3د ,
    رغم أنى مش معاك فى موضوع تغير العنوان ده لكن كلامك ميمنعش أن فى قلت قدب فى كل حاجه على رأيك وأن الموضوع مش ثر دى وبس .

والله أرائكم كلها حلوه تستفزنى للرد عليها

مش عارف ليه يا أستاذ سمران محسسنى أن الموضوع سهل وعبيط ومش مستاهل وأنك ممكن تعمل حاجه زى دى ههههههههه أسف بهزر معاك والله ياريت تفهمنى أن لا أقصد أهانه لكن كلامك ده حسسنى أن الموضوع عبيط طيب ليه السنيما العربيه مش كده ؟

تحياتى ليك وأسف مره تانيه

الحديث ليس عن البرامج المستخدمه قدر ما هو عن الاعداد المستخدمه من المصممين والفنانيين او بالاخص المنفذين ...
    وبالطبع ما قبل العمل من اعدادات ودراسه وتجهيزات وكل شيء اخد وقته *********** مش هب هب واحد سوبر فاهم في كل البرامج*********** وهب هب فيلم
    0169776226
    " منقول"
    مصطفي عزازي

الحديث ليس عن البرامج المستخدمه قدر ما هو عن الاعداد المستخدمه من المصممين والفنانيين او بالاخص المنفذين ...
    وبالطبع ما قبل العمل من اعدادات ودراسه وتجهيزات وكل شيء اخد وقته *********** مش هب هب واحد سوبر فاهم في كل البرامج*********** وهب هب فيلم
    والله عندك حق أستاذى مصطفى ومستنى أسمع ردود أكتر وعلى الأقل نتناقش أتعملت أزاى

للرفع يا شباب عاوزين نعرف اتعملت ازاى أول فديو بس انا مش عارف ليه حاسس أنها بارتيكالز !

Graphic Designer
    صور رمزية أحمد عابد
    المنطقة
    Egypt
    ردود
    4,352
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة alaabasit معاينة الرد
    ومستنى أسمع ردود أكتر وعلى الأقل نتناقش أتعملت أزاى
    و طبعا اول ما تعرف اتعملت ازاى هتنام فى الخط و تنسى موضوع المذاكرة مش كدة ؟!

انت تقريبا عندك نفس اعراض المرض اللى جانى و انا فى الكلية لما كنت هموت و اعمل
    عربية لدرجة انها عملتلى عقدة نفسية بس بعد ما عملت العربية توقفت طموحاتى تقريبا عند
    العربية و اللى كنت بأعتبرها اكبر طموحاتى.

لا يا أحمد الحمد لله أن مش من النوع ده والحمد لله وكلامك ميمنعش أننا لازم نعرف ونزاكر ربنا يكرمك يا رب ويفتحها عليك وميحرمكش من حابك للتعليم والمعرفه . أمين

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل