Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

حد شاف بتوع المايا عملوا إيه ياريت نعمل زيهم لو نعرف

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• حد شاف بتوع المايا عملوا إيه ياريت نعمل زيهم لو نعرف

ظهرت مدرسة جديدة مصرية لتعليم المايا في إسطوانات تعليمية تنافس الشركات الأجنبية فهل تصدق ذلك يمكنك الدخول للموضوع الموجود في قسم المايا هنا
    http://www.maxforums.net/showthread.php?t=130585

الف شكر علي الموضوع واحب اقولك علي حاجة اننا نقدر نعمل وعملنا اساسا لانك لو شفت دروس البشمهندس احمد في الاضاءة والخامات هتعرف انها بتنافس وكمان عربي وترقب دروس اقوي من كدة من مدرسة الرباط باذن الله

صراحه ممكن كلامي يزعج البعض لكن هذه الحقيقه الاسطوانات الاجنبيه افضل لانهم هم الي اخترعوا البرنامج مش احنا
      وبالنسبه للدروس لحظات واعطيك دروس مثل دروسهم !!!!!!!

كل اللي قصدته إن الناس دي عاملة مشاريع كاملة بداية من الموديل ثم الريجينج والسكينينج وحتى التحريك والرندر النهائي والكومبوستينج مع الأفترإفيكت
        فاللي عجبني بصراحة إن الموضوع كامل عندهم فواضح إنهم متمكنين

لم أقصد مقارنة الماكس بالمايا ولكن أعجبني عملهم

المشاركة الأصلية بواسطة boota323 مشاهدة المشاركة
          كل اللي قصدته إن الناس دي عاملة مشاريع كاملة بداية من الموديل ثم الريجينج والسكينينج وحتى التحريك والرندر النهائي والكومبوستينج مع الأفترإفيكت
          فاللي عجبني بصراحة إن الموضوع كامل عندهم فواضح إنهم متمكنين

لم أقصد مقارنة الماكس بالمايا ولكن أعجبني عملهم
          نعم اخي لكن انا حابب اوريك انه توجد اسطوانات مثلها للماكس

على فكره الدروس التي فوق مجانيه يعني هذه كمان ميزه لنا

الف شكر اخ Riyad_3d علي توضيح الفكرة واوعدك انة هيكو في دروس اقوي من هذا المستوي في القريب وانتظر مني هذا بإذن الله واحب اقول انة اقول للمرة الـ 1000000000000000000 انة مافيش فرق بين الماكس والمايا

نعم يااهاب مفيش فرق في المودلينق وغيره

كل الميزة زي ما قولت انها مشاريع كاملة بس لكن في مشاريك كاملة زي كدة قريب بالماكس بإذن الله

يا جماعة إنتم ليه حولتوا الموضوع لمقارنة بين الماكس والمايا الفرق محسوم من بدري والكل عارفه

إنما الموضوع إن في ناس عرب أهم مايقلوش عن الأجانب في حاجة سواء في الماكس أو المايا

على فكره انا مع الاخ boota ده حتى مركز الرباط مش عامل كده
                      مركز الرباط اسطواناته تعلميه تريف ادوات البرنامج واستخدمها مع امثله

لكن مش عامل مشريع زى كده هما فعلا مشاريعهم جامده

وبالنسبه للروابط الى حطتها الاخ رياض
                      انا عندى الدروس دى واقوله بشانها انها طلعت دروس مش كامله
                      وبدل انت من محب الاسطوانات الاجنبيه اكيد مع راى بس للدروس الى واضع روبطها ودروس الاجنبيه
                      فيها شرح اعمق من كده

وكمان فعلا بيتوع المايا عاملو حاجه مختلفه فعلا مافيش دروس زى دى للماكس فعلا
                      حتى مركز الرباط معملش كده
                      فكره كويسه والله

مع ان دروسهم شيفها وخدنها من اسطوانات اجنبيه يعنى اسطوانه تحريك الحشرات عندهم من اسطوانه تبع شركه ديجتال تورز بس سعر الدوره عندهم مبالغ فيها قوووووووووووووووووووووى عشان تتعلم برنامج مايا كامل مش ها تدفع اقل من 60000 لييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه حراااااااااااااااااااااااااااااااااام انا اتعلمه برا احسن
                      ما أعظم ان تكون غائبا حاضر ... على ان تكون حاضرا غائب ...

المشاركة الأصلية بواسطة ehab_monir مشاهدة المشاركة
                        لكن في مشاريك كاملة زي كدة قريب بالماكس بإذن الله
                        ياترى تقصد ايه با ايهاب بى كده

اخي kemoemo في البداية أشكرك لإنك أول من أثار الموضوع
                          وبالنسبة للدورة كلمتهم أول ما شوفت موضوعك وقالوا لي إن الدورة الكاملة مدتها 3 سنوات وعليها خصم 35%
                          وبالنسبة لإسطواناتهم هي فعلا قوية جدا وعاملين عرض معقول للPackage الكامل

وبالنسبة للنملة فأعلم أنه قد يختلف معى الكثيرين إذا قلت إنني أراها أكثر تقدما من مجموعة ديجيتال ذلك إذا عقدنا مقارنة بينهما
                          وليس معنى وجود نملة عندهم إنهم يقلدون خاصة وأن نومون عملت صرصور وعلى فكرة التقليد له حدود ولكنه لا يصل أبدا لذلك المستوى
                          وعلى فكرة النملة معروضة في الديمو بتاعهم كمشهد نهائي شكلها تحفة
                          وعن نفسي أنا منتظر مجموعة سبايدر مان لإنهم بيقولوا إنها أقوي مشروع تعليمي عالميا لإنها مبتدئة من الإسكيتش......................................... حتى مشهد كامل من الفيلم

والله انا اول ما شوفت هما عاملين ايه
                            والله فكرت انتقل الى المايا

بس برده مقدرش اسيب الماكس حبيبى واول برنامج اشتغل عليه

على العموم لاضرر من تعلم البرنامجين مع بعض

بس تلات سنين مده الدوره فتره كبيره جدا ليه كده
                            ماسالتهمش هما ليه عملنها مده طويله قوى كده

يعمل...
                            X