Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

هل يوجد معهد لتعليم المايا في السعودية

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

الناس دية من حقها تحفظ حقوقها وتعبها ويا سيدي ما تزعلش عندك إسطوانات ديجيتال حملها
    ولو شوفت الصفحة دي هيعملوا فيها دروس مجانية هتعرف الناس دول أد إيه بيحبوا كل أعضاء المنابر

http://www.3dcartoonlab.com/free.html

لي رأي شخصي ولن يفهم قصدي سوى المحترفين رغم إنني لست محترف وهو

" ديجيتال ضيعت مستقبل ناس كتير كان مفروض وصلوا للعالمية"

لا أريد تعليق إلا من واحد فاهم مايا كويس أووييييييييييييييييييييييييي فاهم

ولي تعليق على الأخ اللي بيقول دونجول وما دونجول إنت عارف سعر الدونجول كام إسأل وبعدين تعال قولي هتعرف إن الناس دي بتبيع بسعر قريب من سعر الدونجول نفسه أنا مش عارف إيه الناس دول
      سبق ولاقيت كتاب في فيرجين عن أساسيات مايا وبالإنجليزي كمان سعره على ما أذكر 350 جنيه كتاب كتااااااب
      وليس شرح فيديو كامل زي ده

ويتهيئلي إن الأستاذ نزال من أحد العاملين بها كما مبين في موقعهم وهو غني عن التعريف وكلنا عارفينه وعارفين أعماله

المشاركة الأصلية بواسطة doooo مشاهدة المشاركة

" ديجيتال ضيعت مستقبل ناس كتير كان مفروض وصلوا للعالمية"
        كلام غريب

ليس لي علاقة مع ديجتال توتورز ولا يهمني امرهم

ولكن مين اللي علم الناس ( بتوع ثريدي لاب ) والاخرين حول العالم ؟

والا هما نزلوا متعلمين مايا من بطون امهاتهم ؟

العاطفة لا تنفع
          العاطفة لا تنفع
          العاطفة لا تنفع
          لنكن مع الحق

ديجيتال تيتورز كانت سبب من اكبر الاسباب لانجداب المصممين الى المايا فسلسلتهم كانت كافية لتعلم البرنامج كله و بسهولة

و لايخفى على أحد الاساتدة و المصممين الدين يقومون بتقديم الدروس من اكبر الاستوديوهات pixar . Ubiso...وزد على دالك الكتيرررررر
          لانجعل عاطفتنا تتكلم عنا
          مستوى كارتون لاب ضعيف جدا مقارنة بsimply maya فكيف ب digitaltutors نتمنى يوما نرى كارتون لاب تكون افضل من gnonmon لكن في الوقت الحالي مازالت في طور التقدم و منتجاتها لا تروي عطش المتعلم في المايا
          فمن لديه خبرة قليلة في المايا سيعرف ان الاقراص غير مؤهلة لكي تمده بما يطمح
          كيف سأتعلم منهم تحريك شخصية باتقان و المدرس نفسه لا يعرف كي يحركها بواقعية
          سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

ياطيري لاتحزن فالجنة عمر تاني و لاتخافن من المنية فهي السبيل الوحيد لرحمان.ولاتندم على أيام قد مضت فكل مافي الدنيا سراب فاني

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

لا اعرف كيف تقارنون بين شركه قديمه وشركه حديثه جدا جدا ..

اولا المقارنه لا تعقل ابدا ....

ثانيا هذه شركه عربيه تنتج دروس تتحدث بالعربي وهذه ميزه عند بعض المستخدمين

الكثير من مستخدمي البرامج يريدون معرفة الادوات ووضائفها وكيف تعمل ..

وقد يفهم بالعربي اكثر من اي لغه اخرى .....

جميل ان تكون عندك خيارات متعدده كمتعلم ..... الشركه اضافه للمتعلم ...الموضوع ليس . اهلى .. زمالك

سلامة عيونك من الشاشه

هههههههههه والد فيصل ياحبي لك ::::::::::::انا ناوي وبقوة اشتري المجموعة :: وش رايك ابوفيصل تأيدني

اهلي زمالك ههههههههههههههههه
              :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

تقديري وثقتي بالاستاذ نزاك ...لم تؤثر في ردي السابق ..لاكن اسجل اعجابي باسلوبه هنا ..

اذا كان الهدف من الدروس التعلم الاستاذ نزال يملك ملكه في ايصال الفكره قويه ..

اما التقنيات والخبره وحده الزمن كفيل بها ...

ان شاء الله نشاهد شركه عالميه في عالمنا العربي ...

بالتوفيق لهم ..

سلامة عيونك من الشاشه

مر على ورشتنا ابو فيصل حقة النحلةةةةةةةةةةةة وقلي نحلة ولانملة ووش رايك بمستواي

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

http://www.maxforums.net/showthread.php?t=128636&page=7

معذره مكرر .....

سلامة عيونك من الشاشه

مشكوووور أخي والد فيصل لا فض فوك
                        بس دي مش شركة شرحه أي كلام وخلاص ولا مترجمين درسين وعملوا لهم إسطوانات
                        أنا مصر أن كارتون لاب أعلى من ديجيتال
                        وبعدين أنا عندي اللي إتنين وما أعتقدش إن عند الأستاذ jondiyolah كارتون لاب وإلا ما كانش إتكلم كده

وبعدين يا خويا ديجيتال حركت إيه واحد بيزق وواحد بيشد وواحد بيرفع أثقال هو ده التحريك بنظرك
                        أما كارتون لاب حركت تحريك عادي وتحريك متطور عاملين جري وقفز معا من خلال التركس إيديتور

وبعدين حتى الكراكتر سيت أب بتاع ديجيتال إنت عارف الشخصية اللي إشتغلوا عليها كانت بنت بسيطة خالص خالص ومعنى بسيطة يعني تفاصيلها وعدد نقاطها قليل جدا يعني ممكن عيل صغير لسة متعلم المايا يعملها الإسكينينج من غير ما يكمل الإسطوانة ولا مش فاكر شخصية نيكس هي دي اللي ممكن تتعلم منها تعمل سكيينج في نظرك ؟؟؟؟!
                        أما كارتون لاب عاملين ولد كارتوني للمبتدئين وبعد قفزا لتعليم المحترفين من خلال شخصية عضلية كانت هتعملها ريج وعملت ريج بالطريقة الأصلية وسكينينج إحترافي مستحيل ديجيتال كانت تورط نفسها وتشرحه على شخصية بتفاصيل كثيرة Heigh poly أنا بقول الكلام ده لان عندي إسطواناتهم مش بتكلم زيك من منطلق.... أهلي وزمالك
                        وياريت كان الموضوع أهلي وزمالك على الأقل الإتنين مننا
                        بس دلوقتي أنا بقارن بين شركة عربية وشركة أجنبية

بس عايز أفكرك ببداية ديجيتال لو كنت تعرفها فاكرهاااا بدأت إزاي؟؟؟ وشوف الشركة العربية بدايتها إزاي؟؟

وبصراحة أنا حاولت أتعلم أعمل كلام للشخصية بمجموعات ديجيتال منذ فترة وكانت محاولات واهنة ولاقيت فرق كبير عند الناس دول ممكن حتى تلاحظه في موقعهم ده لو كنت كارهه إسطوانتهم

حتى في مجموعة الخطوات لاقيتها أحسن ولاقيت كمان بيعلمك إزاي تستعمل Refrence ودي حاجة مهمة لأي أنيميتور
                        ماشوفتش حاجة زي دي عند ديجيتال كان في بس في كتب ألياس مثال زي ده لواحد بيشوط كورة لو تعرفه مثال مشهور وبعدين بيعلموك كذا نوع من المشيات

ولو شوفت النملة في إسطوانتهم مخك هيفتح لسة مادخلتش فيها بس واضح إنها جامدة جدا صدقني لو شوفت مجموعتها وهي شرح الأستاذ نزال هتعرف إن ديجيتال شركة......... بقى في فعلا أحسن منها في مصر
                        ودي طبعا فكرة عقلك مش متقبلها

وتلك صور من معرض كارتون لاب

التعديل الأخير تم بواسطة doooo; 19 / 10 / 2008, 02:40 AM.

المشاركة الأصلية بواسطة أبومايا مشاهدة المشاركة
                          هههههههههه والد فيصل ياحبي لك ::::::::::::انا ناوي وبقوة اشتري المجموعة :: وش رايك ابوفيصل تأيدني

اهلي زمالك ههههههههههههههههه
                          اهلا ابو مايا .

اولا لا املك الخبره الكافيه للحكم على المجموعه ..ثانيا انا لم اشاهدها لحد الان ..

لاكن قريبا ان شاء الله اقتنيها ...ولا عندي ادنى شك انها تضيف لي الكثير .

انا متابع للورشه انا شاء الله تكون النهايه جميله مثل تعاونكم الجميل .

سلامة عيونك من الشاشه

انا لا اثق في اي شركة عربية بسبب مواقف وتجارب مريت بها كارتون لاب جميع دروسها مشابهه لـ digitaltutors
                            شاهدوا اغلفة الدي في دي في كارتون لاب و digitaltutors تجدونها تقريبا متشابهه
                            وكما قال الاخ ولد فيصل المقارنة بين شركة جديدة وشركة قديمة في نفس المجال غير منطقي اطلاقا لان الكثير منكم يتكلم بالعاطفة بعيدا عن المنطق وثقوا تمام الثقة ان دروس كارتون لاب سوف تجدونها مستقبلا بدون حماية فالذي كسر حماية اقوى البرامج العالمية ليس من الصعب علية كسر حماية كارتون لاب

ثانيا كارتون لاب لم تنشر الدروس في الدول العربية وليس لها وكلاء في الدول العربية وتكتفي بالشحن وتحويل الاموال فربما اذا لم تاتي لك الدروس بعد تحويل الاموال سوف يكون هناك مشاكل معقدة في استرجاعها لو حصل مشكلة لانها تدخل حساب افراد كما هو في طريقة الدفع في كارتون لاب حساب باسم فرد وليس شركة
                            البساطة ام الجمال

حبيبي كارتون لاب شركة لسة ظاهرة للوجود منذ حوالي 5 أو 6 أيام وإفتتاحها الرسمي كما حددوا بعد عدة أيام إن شاء الله

وسيحتفل جميع مستخدمي المايا بيوم إفتتاحها الرسمي إن شاء الله وأريد منك أن تشاهد الصور اللي فوق اللي خدتها من معرضهم

شاهد صفحة التحويل بموقعهم جيدا ستجد أول حساب بإسم شركة كارتون لاب-بالبنك الأهلي ده حساب شركة ولا خيالها

وبالنسبة لحساب الأفراد التانيين يمكن وضعوه للتسهيل ليس أكثر

هتلاقي حساب الشركة هنا بالبونط العريض

http://www.3dcartoonlab.com/buy2.html

الناس دية ناس كلنا عارفينهم من قبل ونثق بهم تماماحتى قبل ما يبقى في شركة إسمها كارتون لاب
                              وبعدين إنت متضايق من الشركة ولا من حمايتها ولا إيه بالظبط ومتنساش تقولي رأيك في الصور اللي فوق

باين عليك يا دوووووووووووو

انك احد اعضاء الشركة ؟

ملاحظة : الموقع غير منظم ، والشركة جديدة اكيد حتلاقي مشاكل كتيرة في المنتج
                                ولايوجد وكيل في السعودية ، يعني اللي يشتري حيشتري بطيخة يا حلوة يا ........
                                ولا يوجد عرض ( ديمو ) عن المنتجات عشان يحكم المتعلم على المنتج ....
                                وشغلة شيل كل البضاعة ونعطيلك خصم ( فكرة مريبة )

بصراحة عيوب كثيرة

لكن لو الشركة واثقة من الشغل الخاص بيها ، تعمل وكالات وتعمل ديمو
                                وتورينا الشغل النهائي ( مش التدريب )

ولا ايه

يعمل...
                                X