Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

إسطوانة لم أجد لها ذكراً هنا

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• إسطوانة لم أجد لها ذكراً هنا

السلام عليكم هنا إسطوانة الحقيقة لم أجد لها كبير ذكر ممتازة جداً واستفدت منها كثيراً

هذا هو الرابط الخاص بها في الشركة
    http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/tjo01.html

{ هناك إسطوانة تعتبر إمتداد لها مشهوره اكثر منها مختصة بالإضاءة هذا رابطها
    http://www.thegnomonworkshop.com/dvds/tjo02.html
    }
    لكني انصح الجميع بإقتناء الأولى مع مراعاة المستوى كان بودي وضع الروابط لكن إحتراماً لقوانين المنابر فلن اضع اي رابط لكنها موجوده في طريق الجرافيكس قسم التورنت ابحثوا هناك}
    درس راوتر{نمذجة+خامات+إضاءة} هنـــــــا

درس سيف{نمذجة} هنـــــا

تولة طيب{ نمذجة+خامات+إضاءة} هنــــا

اصنع مكتبة خاماتك بنفسك
    هنــــا
    غائب للابد

يرفع لأهمية الإسطوانة

درس سيف{نمذجة} هنـــــا

اصنع مكتبة خاماتك بنفسك
    هنــــا
    غائب للابد

اسطوانتين مهمتين جدا....رح احمل تبع الخامات....""نسيت الأصطوانة دي خالص.....بارك الله فيك

اهلاً اخي إسماعيل بارك الله فيك فينك من زمان ماشفتك على الماسنجر على فكرة لا أعرف إسطوانة لهذا المشروع خاصة بالخامات... بل الخامات مدموجة مع الإسطوانة الأولى

درس سيف{نمذجة} هنـــــا

اصنع مكتبة خاماتك بنفسك
        هنــــا
        غائب للابد

ايوه فعلا الاسطوانة الاولى لسه شايفها من قريب , بس مش عارف الماكس عنده في اضافات كدا غيبة او انا مش عارفها
          ولسه عارف دلوقتي ان ليها امتداد للرندر
          بس برنامج الـ Fusion متعرفش هو المفروض نكون بنعرفه يعني ولا ممكن نشوف الاسطوانه ومش حيكون فيه فرق كبير من غيره
          1000 شكر يا عقرب على هذا التنويه ....

اخي العقرب كيف يمكنني تحميل الاسطوانة انا فتحت صفة الشركة ولكن مش عارف احملها ازاي
            انا بتكلم علي الاسطوانة الاولي الثانية لسة مفتحتهاش

تفيد في ايه الاسطوانات ؟

سبق لي قبل مدة ان طلبت من البائع اعطائي اسطوانة تعليم ثري دي ماكس فاعطاني اسطوانتين ..

ولجهلي بالانجليزية فتحت الاولى والثانية فوجدت الواجهة نفسها

فرميت احداها واحتفظ الى الان بالاخرى

يا ريت يا اخي العقرب تقولي ازاي احملهم الاتنين مش عارف احملهم ازاي ولا دول بفلوس؟؟؟؟

تحت امرك اخي houdhxp بالنسبة للإسطوانة الأولى فلا علاقة للفيوجن بها أبداً لأنها مختصة بتكانيك للمودلينج والأنرابينج ماب اما الثانية فهي الخاصة بالإضاءة والتي عملوا على برنامج الفيوجن بها . حملها اشتريها اسرقها اي حاجة بس لاتفوتك
                  أخي زياد الرابط الذي وضعته هو للإسطوانة في الشركة الأم وليس للتحميل فكما تعلم ان وضع الروابط ممنوع في المنتدى
                  اخي عبدالله الإسطوانة تتحدث عن بعض التكانيك المختلفة في عملية المودلينج والخامات........ اقولها لك بكل صراحة الإسطوانة تحتاج خلفية لاباس بها في الماكس وإلا فإنك ستحرقها أيضاً

درس سيف{نمذجة} هنـــــا

اصنع مكتبة خاماتك بنفسك
                  هنــــا
                  غائب للابد

هلا احمد

الاسطوانتيت عندي والفرق واضح من العنوان لكن صراحه تابعت اول الاولى حسيت انه اسلوبهم غريب شوي

انا كل اما اجي اشوف الاسطوانة دي انام مش عارف ليه

لكن معظمها شغل لوكيشن افلام بمعنى انك تتحكم فيها بسرعة ويكون عندك اعدادات ليلية ونهارية بسرعة والشغل كله على فيوجن

انا شفت واحدة بس معرفش الاولى ولا التانية صراحة
                      لكن مش مفيده قوي للي ميعرفش اضاءة اصلا لأن مستواها متقدم شوية ...اظني هشوفها تاني يوم جمعة كده اكون فايقلها

هههههههههه
                        لأ انا فاكر اول اما دخلت على الماكس اني نزلت الاسطوانه الاولى دي
                        وبجد فضلت اشاهدها لحد ما خلصتها كلها وبعد كدا فتحت الماكس
                        لقيت نفسي مش فاهم أي حاجه خالص حتى اللي كنت متعلمه
                        هي مستواها متقدم 3 شويات
                        المشاركة الأصلية بواسطة العقرب77 مشاهدة المشاركة
                        لكني انصح الجميع بإقتناء الأولى مع مراعاة المستوى
                        بس الحمد لله صبرت عليها وشغلتها بعد مرور سنتين تقريبا وكانت جامده أوي

أفضل اسطوانة بامتياز لتعليم فن ال Compositing, و الLayered Lighting, المشكلة في تيم انه قد ينعسك قليلا, لانه من المدربين القلائل الذي لا "يقفز" اثناء الشرح لخطوة لم ترى كيف عملها و هذا برأيي افضل, كان عندي رهبة من فيوجن, بعد هذه الاسطوانة اصبحت لا استغني عن البرنامج الهائل.
                          انا وقتها نزلت الاسطوانة من التورنت, لكن ارجو من من لديه كريدت كارد او Paypal أن يشتريها هي فقط حوالي 260 ريال/درهم, تيم جونز شخص مساعد كثيرا و طيب. ّ
                          ~sion
                          هل انت عاطفي وتستهبل ولديك مشاكل نفسية و و تعتقد دائماَ انك على حق ومستعد لاستخدام منصبك كمشرف للكيل من الاعضاء كما تريد دون احترام او موضوعية؟ نحن في طاقم الاشراف في المنابر (منبر الرأي و الكيل الآخر بمكيالين) نرحب بك معنا.

فوووووووووووووووووووق

المشاركة الأصلية بواسطة Riyad_3d مشاهدة المشاركة
                              هلا احمد

الاسطوانتيت عندي والفرق واضح من العنوان لكن صراحه تابعت اول الاولى حسيت انه اسلوبهم غريب شوي
                              شد حيلك أجل عشان تشوفها وتستفيد منها

المشاركة الأصلية بواسطة doctor3d مشاهدة المشاركة
                              انا كل اما اجي اشوف الاسطوانة دي انام مش عارف ليه

لكن معظمها شغل لوكيشن افلام بمعنى انك تتحكم فيها بسرعة ويكون عندك اعدادات ليلية ونهارية بسرعة والشغل كله على فيوجن

انا شفت واحدة بس معرفش الاولى ولا التانية صراحة
                              لكن مش مفيده قوي للي ميعرفش اضاءة اصلا لأن مستواها متقدم شوية ...اظني هشوفها تاني يوم جمعة كده اكون فايقلها
                              انا مثلك بصراحة يادكتور بل لاتستغرب... قديماً كنت إذا أردت النوم وماجاني النوم اشغل الإسطوانة واسمع صوته;00 خمس دقائق بس إلا أنا {طبعاً الي مايعرف الصقر يشوية والآن بديت اعرف قيمة نومون فعلاً }

الي شغله كله على الفيوجن هي الثانية الخاصة بالإضاءة

المشاركة الأصلية بواسطة houdhxp مشاهدة المشاركة
                              هههههههههه
                              لأ انا فاكر اول اما دخلت على الماكس اني نزلت الاسطوانه الاولى دي
                              وبجد فضلت اشاهدها لحد ما خلصتها كلها وبعد كدا فتحت الماكس
                              لقيت نفسي مش فاهم أي حاجه خالص حتى اللي كنت متعلمه
                              هي مستواها متقدم 3 شويات

بس الحمد لله صبرت عليها وشغلتها بعد مرور سنتين تقريبا وكانت جامده أوي
                              ههههههههههههههه أعجبتني {متقدم 3 شويات } والحمد لله انك شفتها كويس ^_^
                              انا لحد الآن ماتفرجت للخاصة بالإضاءة لسه باقي علي شوي إن شاء الله وأشوفها خصوصاً اني لا أحسن التعامل مع الفيوجن.

المشاركة الأصلية بواسطة Dimension مشاهدة المشاركة
                              أفضل اسطوانة بامتياز لتعليم فن ال Compositing, و الLayered Lighting, المشكلة في تيم انه قد ينعسك قليلا, لانه من المدربين القلائل الذي لا "يقفز" اثناء الشرح لخطوة لم ترى كيف عملها و هذا برأيي افضل, كان عندي رهبة من فيوجن, بعد هذه الاسطوانة اصبحت لا استغني عن البرنامج الهائل.
                              انا وقتها نزلت الاسطوانة من التورنت, لكن ارجو من من لديه كريدت كارد او Paypal أن يشتريها هي فقط حوالي 260 ريال/درهم, تيم جونز شخص مساعد كثيرا و طيب. ّ
                              ~sion

فعلاً........ 260 ريال\درهم قليلة والله في حق تيم جونز فعلاً

المشاركة الأصلية بواسطة Riyad_3d مشاهدة المشاركة
                              فوووووووووووووووووووق

درس سيف{نمذجة} هنـــــا

اصنع مكتبة خاماتك بنفسك
                              هنــــا
                              غائب للابد

يعمل...
                              X