Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

الآذان .... هكذا الشعــــــور

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• الآذان .... هكذا الشعــــــور

الآذان ... أفضل ماتسمع ... وهكذا أشعر به ... هذا التصميم ليصف ما أقول

وهذا الآذان قمت بعمله .... لا تحرمونا آرائكم ... وأترك لكم التركيب

المقطع الصوتي

http://rapidshare.com/files/16763586...telbo.mp3.html

التصميم

Telpo Gallery

موقعي التعليمي
    www.cgcube.tv

كثر المتساهلون فى الدين ، فظهر الملتزمون بصورة المتشددين ، فعلى الملتزمين إختيار الأسلوب الصحيح لتوصيل صحيح الدين لغيرهم باللطف واللين

رائع جدا ..

جميل ماشاء الله
      ولكن اسمح لي فالرمال في الصورة ذات التفاصيل الكثيرة شوهت اللوحة بشكل طفيف حاول تشيلها وتكبر الرمال التي بأسفل اللوحة
      أحذركم من الدخول هنا
      •:*¨`*:• لا إله إلا الله محمد رسول الله •:*¨`*:•
      M y G a l l e r i e s
      max forums
      blogspot

wordpress

دمج الرمال ببعضها غريب وجميل...كيف عملتها.. d :
        أحذركم من الدخول هنا
        M y G a l l e r i e s
        max forums
        blogspot

wordpress

ممتاز - جميل جداً
          .

حسبنا الله ونعم الوكيل
          ...

بــارك الله فيك أخي الـ ALSWEEDY

أخي الكريم HaMaDaH لم أفهم تحديداً ملاحظتك وخاصة بعض قراءة تعليقك الثاني ... وبخصوص الرمال ... أحضرت صورتين وكنت حريص على التقاء الأجزاء المتشابهة ... وبالـ eraser والـ color correction وتوفيق الله تعالى خرجت بهذاالشكل

أخي الفاضل AbdAlftah أنت الممتاز والأجمل ... وشكراً لمرورك الكريم
            Telpo Gallery

موقعي التعليمي
            www.cgcube.tv

كثر المتساهلون فى الدين ، فظهر الملتزمون بصورة المتشددين ، فعلى الملتزمين إختيار الأسلوب الصحيح لتوصيل صحيح الدين لغيرهم باللطف واللين

جميلة جدا يابوحميد ... لكن لو لاحظت الصورتان المقربتان أجمل وتقريبا خاليتان من العيوب ... خصوصا التقاء الصحراء بالمسجد ... تجد عيبا في هذه المنطقة في الصورة الكبيرة غير موجودة في الصور المقربة ..

بالتوفيق يا جميل

ماشاء الله سلمت يمناك...وبالتوفيق دائما بإذن الله لك مني أطيب تحية
                أحذركم من الدخول هنا
                M y G a l l e r i e s
                max forums
                blogspot

wordpress

اذيك يا حج محمد والله وحشني كتير ...
                  العمل جميل ...بس اول مره ميعجبش عمل انت عمله .. حاسس انك كروته ذياده اوي ..
                  الصحراء مش عجباني خااااص .. وكمان في الصوره الاولي والتانيه باين علي المباني الي علي الجمبين انهم متكررين ..
                  والصوره التالته باين اوي عليه انه مجموعة صور متجمعه .. بس اختلاف الاضاءت فيهم مخليهم باينن اوي انهم متجمعين
                  في حاجاة الصور بتعته بالنهار و حاجات الصوره بتعته بليل حاجات غمقه وحاجات فتحه ..
                  بس الفكره طبعا ممتااااازه جدا .. ربنا يوفقك يا حبي ...
                  الحياة ألم يخفيه أمل
                  أمل يحققه عمل
                  وعمل ينهيه أجل
                  ثم يجزى كل امرئ بما فعل

ممتاز جدا

ما نوع البرنامج المستخدم فى الدمج
                    !!!جميع الدروس المعمارية المجانية والغير المجانية والمشاريع المعمارية الكاملة !!!!

عمل جميل telpo وعندي ثلاث ملاحظات

الأولي الملاحظة بتاعة الاضاءة للاخ diaaking
                      المشاركة الأصلية بواسطة diaaking مشاهدة المشاركة
                      والصوره التالته باين اوي عليه انه مجموعة صور متجمعه .. بس اختلاف الاضاءت فيهم مخليهم باينن اوي انهم متجمعين
                      في حاجاة الصور بتعته بالنهار و حاجات الصوره بتعته بليل حاجات غمقه وحاجات فتحه ..
                      بس الفكره طبعا ممتااااازه جدا .. ربنا يوفقك يا حبي ...
                      الثانية خاصة بالرمال فكان الافضل استخدام صورة رمال عادية (بروزها خفيف) عشان انت مديت المنظور للداخل وطبعا زي ما انت عارف الاشياء القريبة كبيرة وكل ما تبعد بتصغر وده مشوفتوش في الرمال عشان كده صورة المسجد جيدة جدا بسبب قربها (برضه الصورة الاخيرة تحس ان في حفرة من الرمال في الاول بسبب استعمال نوعين مختلفين من الرمال)

الملاحظة التالتة خاصة بالدمج الرمال في اخر المشهد عند المسجد مش علي خط واحد يعني شمال الصورة عالي واليمين اطي شوية وفي قطع بينهم مرة واحدة في منتصف الصورة تقريبا...

ارجو ان تتقبل ملاحظاتي وانت فعلا فنان رائع
                      تحياتي

Autodesk
                      MAYA

كيف الحال ياأبوحميد ... ان شاء الله تكون بصحه وعافيه ممتازه .

شغل بصراحه جميل جدا , والأجمل فيه انك خرجت ولو مؤقتا من نظام أعمال الويب المعتاده ليك ... التغيير دايما مفيد .

عجبني موود اللوحه واختيار ابعاد الكومب ... وطبعا الصوره بشكل عام والرساله واضحه جدا .

عندي ملاحظات صغيره , أعتقد انها هتفيد فأعمال مستقبليه .

اولا ,
                        فالدمج , محتاج انك تتخلص تماما من أي جزء متشابه فالعمل , التكرار مش صحي اطلاقا فالعمل لو كان في غير محله ... مش هحدد أجزاء , انتا صاحب العمل , وعارف الأجزاء المكرره .

ثانيا , اللوحه بالعموم " فلات " والسبب راجع لاختيارك لمنظور واحد فالعمل , هوا مطلوب فموضوع زي موضوع لوحه still لأذان .. لكن كان بالامكان دعم اللوحه بأي منظور تاني ... بمعنى أو باخر , كان بالامكان توزيع العناصر فالكومب بشكل أفضل .

أخير وبلاش تكرهني ^^ ...
                        توزيع الأحجام والله أعلم محتاج تركيز أكثر ... فرغم انك شغال فيهم , الا انو النسب مش ماشيه تمام كانطباع من أول نظره ... السبب أكيد في التنقل فالمنظور وتوزيع الكتل ككل .

رأي شخصي ... محبيتش فكره الصحرا فالمقدمه ! ... يبني انتو عندكو نيل كبير ! .. حرام عليك ^_^

بالتوفيق يا غالي .

يعطيك العافية أخي وعودا حميدا
                          سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

FACEBOOK

اعذروني اخواني الكرام على التأخر بالرد

بداية ... مشكلة هذه التصاميم انها كانت Guide وليست لتوضع كا Still ولكن بسبب ضغوط العمل لم أقم بتنفيذ الفكرة وظلت قاصرة على هذا العمل ... فقلت أعرضه وآخذ الملاحظات

أستاذ يوسف .... سعيد لآرائك يامولانا ... كانت فين من زمان

شكراً أخي الفاضل حماده

حبيبي وصديقي ضياء ... منور اسماً وكيانا

ملاحظاتك كلها في موضعها ... وان شاء الله تكون في الحسبان .... وانتظر الجديد يكون أفضل

أخي youssef_23 ... شكراً لك ياكريم البرنامج هو Photoshop CS3 ومجموعة صور

أخي nVIDIA .... بداية شكراً لوقتك ولجهدك في وضع ملاحظاتك الطيبة .... وتقريباً موضوع الرمال هو أكبر مشكلة حيث لم أستطع ان أحصل في مراحل العمل على شكل رمال مناسب بحجم كبيير عالى الدقة ... فضلاً على اعتباري لها كخط يوضح لي الفكرة وللمصممين لعملها

أخي الحبيب الفوتوشوبي الكريم <phoenix> .... عندما أري قلمك في أحد مواضيعي أشعر بسعادة غامرة بالاضافة طبعاً للاستعداد للتعلم

ملاحظاتك الكريمة أفادتني بجد كثيراً .... وستساعدني وخصوصاً أني احاول الإشراف على عالم الدمج Mattpainting
                            بالنسبة للرمال من منظورها كنت أقصد بها أنها أرض جرذاء وبعد ذلك "الكلام هذا في الـ animation" تظره المباني وتبدأ الحياة في الظهور ...... هذه هي الفكرة ... وسعيد لمرورك وتعليقك ياغالي ^.^

أخي aktoom شكراً لك وبارك الله فيك
                            Telpo Gallery

موقعي التعليمي
                            www.cgcube.tv

إرفعة من موقع ثاني غير رابير شير

(قريبا درس Wall Of Light بالسينما و الأفتر)
                              "ترى يشبه حق اخونا أندرو كرامر"

-----

http://www.videocopilot.net
                              http://www.digitaltutors.com/11/index.php
                              http://www.cineversity.com
                              http://greyscalegorilla.com/
                              -----

يعمل...
                              X