Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مش عارف اذا كان فية مشكلة

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مش عارف اذا كان فية مشكلة

السلام عليكم اخوانى و عيد مبارك عليكم
    انا مش عارف هل انا عندى مشكلة فى الجهاز انا لسة ببتدى اتعلم الماكس و لمل باجى اعمل حركة بسيطة زى مثلا احرك كرتين و مربع و بعدين ادوس على زرPLAY بلاقى ان ال TIME SLIDER بيتحرك و بعدين يقف شوية كأن الفيلم بيقطع و دة انا بعمل حاجات بسيطة امال ل دخلت فى مشاهد معقدة هعمل اية دة مع العلم ان الجهاز الى انا شغال علية
    P4 3GH 2G CH
    2G RAM
    512 VIGA 8600 GT
    Hd 320 SATA
    و البرنامج الى انا شغال علية 3D MAX 9 32 Bit TRAIL
    WINDOWS XP SP2
    هل المشكلة فى امكانيات الجهاز او ان النسخة من البرنامج تجربية او ان الويندوز يكون فية حاجة او دة الطبيعىاو ان يمكن يكون فى مشكلة فى hardware

و شكراا

اخي العزيز بالنسبة لمواصفات حاسبتك فهي جيدة
    وبالنسبة للمشكله الي عندك احتمال السبب منك انته
    وانا عملت لك درس بسيط لكيفة تحريك box
    تفضل الدرس
    http://www.4shared.com/file/75335465...752/__-__.html

وكل الي اطلبة منك الدعاء لوالدي بالشفاء

شكراا جزيلا اخى سيف جزاك اللة خيراا و اتم اللة لوالدك الشفاء و اعطاعة الصحة و العافية و شكراا على العرض التدريبى بس المشكلة لازلت قائمة و انا بعمل كدة فعلا زى التدريب لاكن المشكلة فى التقطيع الى بيحصل
      شكراا

خيوو بالنسبة للتطقطيع الي عم يحصل عندك بالرندر ولا في عرض المشهد داخل البرنامج ؟

اذا كان ال Display Mode لديك ليس DirectX, غيره اليه.
          اذا كان DX, غير الى OpenGL أو الى Software, اذا حلت المشكلة:
          1- نزل اخر تحديث لكارت الشاشة, و اذا كان لديك اخر تحديث, ابحث في الانترنت عن رقم الدرايفر الذي تراه الناس و تحديدا ال Gamers بانه صلب او يعمل بشكل سليم.
          2- نزل DX متوافق مع نظامك و نسختك من ماكس من Microsoft.
          ~sion
          هل انت عاطفي وتستهبل ولديك مشاكل نفسية و و تعتقد دائماَ انك على حق ومستعد لاستخدام منصبك كمشرف للكيل من الاعضاء كما تريد دون احترام او موضوعية؟ نحن في طاقم الاشراف في المنابر (منبر الرأي و الكيل الآخر بمكيالين) نرحب بك معنا.

يعمل...
          X