Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

ازاي اثبت viewports في Max2009

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• ازاي اثبت viewports في Max2009

السلام عليكم
    يا شباب من فضلكم انا عندي مشكله مع ماكس 2009 لما بانقل ما بين viewports مابيحتفظش بالوضع اللي كنت عاليه زي النسخ القديمه ..... حد عنده حل
    انا باشتغل على الاربع viewports الاصليين top ,front , left , perspective و رغم كده بيحصل الموضوع دا بيكون في top اساسا موجود و رغم كده اكون شغال على perspective مثلا و ادوس t يحول perspective الي top لكن مش top اللي موجود اصلا , انا باشتغل ماكس من ايام ماكس 3 و الحركه ماحصلتش غير مع ماكس 2009 دا , هي ليها علاقه view cube الجديد دا لكن مش عارف حلها
    التعديل الأخير تم بواسطة Respect; 19 / 12 / 2008, 12:23 AM.
    Tarek...
    www.tarekmahmoudstudio.com

وعليكم السلام ...

والله ما فهمت شو طلبك بالزبط ..

يعني قصدك مثلاً إنت عملت زاوية معينة للبيرسبيكتف .. وبعدين رحت للتوب وغيرتها .. بيتغير البيرسبيكتف لحالو ؟

بيتثبت في حاجه وحده انك تكون حاطط الفيو الجديد في بورت موجود اصلا
      بمعنى :
      انت في البرسبكتيف وعاوز تروح لتوب لكن عاوز يبقى البرسبكتف
      في حاله كان التوب موجود اساسا من ضمن الاربع نوافذ بمجرد الضغط على t حيروح على توب وحيخلي البرسبكتيف في منفذه

اما لو مكانش عندك توب في المنافذ اساسا .. وعملت t حيعمل منفذ البرسبكتيف هو التوب وحينسى البرسبكتيف ..

المشاركة الأصلية بواسطة esamdrsh مشاهدة المشاركة
        بيتثبت في حاجه وحده انك تكون حاطط الفيو الجديد في بورت موجود اصلا
        بمعنى :
        انت في البرسبكتيف وعاوز تروح لتوب لكن عاوز يبقى البرسبكتف
        في حاله كان التوب موجود اساسا من ضمن الاربع نوافذ بمجرد الضغط على t حيروح على توب وحيخلي البرسبكتيف في منفذه

اما لو مكانش عندك توب في المنافذ اساسا .. وعملت t حيعمل منفذ البرسبكتيف هو التوب وحينسى البرسبكتيف ..
        اولا شكرا جدا لاهتمامك و ردك و ثانيا انا فاهم قصدك و باعمل كده فعلا انا باشتغل على الاربع viewports الاصليين top ,front , left , perspective و رغم كده بيحصل الموضوع دا بيكون في top اساسا موجود و رغم كده اكون شغال على perspective مثلا و ادوس t يحول perspective الي top لكن مش top اللي موجود اصلا , انا باشتغل ماكس من ايام ماكس 3 و الحركه ماحصلتش غير مع ماكس 2009 دا , هي ليها علاقه view cube الجديد دا لكن مش عارف حلها
        Tarek...
        www.tarekmahmoudstudio.com

http://www.maxforums.net/showthread.php?t=133818

يعمل...
          X