Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

( kha-hamdy ) الفصل 1 التمرين 4

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

أوكى ده مخطط لمسار كرة البولينج أرجو النقد و جارى رفع مسار كرة التنس

جيد جدا اخي خالد .تقريبا لا تعليق لي على هذا ربما للكرة الأخرى التي كان فيها خلل .
      هنا فقط انتبه لمبدأ القوس يجب ان تتخذ الكرة مسارا على شكل قوس كما في الصورة .

حاول ان تضع فقط صورة للتراجيكتورى العادي حتى يضهر المسار فقط التايمين يمكن معرفة اخطائه من مشاهدة الفيلم بالعرض البطيئ .وحاول تغير الون لأنه بالكاد يضهر .
      دروس فيديو عربية في الكركتر ريجنج
      دروس فيديو عربية في ال toon car rigging

ههههه حاضر أخى و جارى التعديل........ و إن شاء الله بعد كده مش هاستعمل الباوربوينت تانى فى إعداد التصميم لأنه بيعمل مشاكل فى موضوع تظبيط القوس ..... شكرا جزيلا

و ده التراجيكتورى بتاع كورة البولينج

معلش أنا هاعملهم كوره كوره علشان الشغل يطلع مظبوط

فى مشاكل فى اخر قفزتين بص على الصورة وانت هتفهم قصدى

جميل جدا اخي راعي ملاحضة الأخ اسلام واعرض المسار للكرة الأخرى ايضا .

تمام كده زى الفل الحمد لله و الكره الأخرى نتيجه لأنها مطاطيه و مش عارف أمسكها فهربيت منى فى زوارق الإنترنت بس هاجيبها علشان تشوف دقة حركتها و نزنبها شويه علشان هى مش كويسه ههههههههه

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
                  أنا متأسف جدا على التأخير بسبب ظروف المرض و لكنى الحمد لله فى أحسن حال الآن
                  الفيديو

http://www.youtube.com/watch?v=Cybv2OIXSkg

التراجيكتورى لكرة التنس

التراجيكتورى لكرة البولينج

أرجو أن أكون قد وفقت هذه المره

انا اسف اخي لعدم الأنتباه لموضوعك . المسار للكرت صحيح وجيد من المخطط ساتابع التايمين واعود لك .

حسننا التايمن يحتاج الى تعديل كثير .حركة الكرات لا تبدوا واقعية لأنها لم تراعي ما درسناه في التطبيق الثاني تذكر جيدا كل ما تناولناه في ذالك التطبيق .حيث ان الكرة تحتاج ان تكون سريعة عند الرتطام وتتباطئ كلما ارتفاعة قبل ان تتوقف وتبدأ بالنزول والتسارع التدريجي قبل الرتطام الموالي .هذا بالنسبة للكرتين .راجع التطبيق الثاني واعمال الزملاء وشاهدها بالعرض البطيئ وحاول استنتاج نقاط الخطأ .ايضا الكرة عندما ترتطم بشيئ لا يتغير تسارعها مثلا عند ارتطامها اي الكرة الصغيرة بالكرة الكبيرة ترتد بتسارع وهذا غير طبيعي لأنه لكل فعل رد فعل معاكس في الأتنجاه ومساوي في القوة اي التسارع لا يجب ان يتغير بفعل الأرتطام .
                      في انتضار تعديلك .

حسننا التايمن يحتاج الى تعديل كثير .حركة الكرات لا تبدوا واقعية لأنها لم تراعي ما درسناه في التطبيق الثاني تذكر جيدا كل ما تناولناه في ذالك التطبيق .حيث ان الكرة تحتاج ان تكون سريعة عند الرتطام وتتباطئ كلما ارتفاعة قبل ان تتوقف وتبدأ بالنزول والتسارع التدريجي قبل الرتطام الموالي .هذا بالنسبة للكرتين .راجع التطبيق الثاني واعمال الزملاء وشاهدها بالعرض البطيئ وحاول استنتاج نقاط الخطأ .ايضا الكرة عندما ترتطم بشيئ لا يتغير تسارعها مثلا عند ارتطامها اي الكرة الصغيرة بالكرة الكبيرة ترتد بتسارع وهذا غير طبيعي لأنه لكل فعل رد فعل معاكس في الأتنجاه ومساوي في القوة اي التسارع لا يجب ان يتغير بفعل الأرتطام .
                        في انتضار تعديلك .

و لا يهمك ..... و بسبب أنى كنت تعبان فلم أقم بالتركيز فى التطبيق بشكل جيد مع أنى أعرف الملاحظات التى وجهتنى لها بردك الأخير.........
                          بس فى ملاحظه : إنت مستقصدنى صح كل ما تيجى تشوف الموضوع بتاعى تقولى ملاحظاتك و أنا نازل الشغل فبضطر إنى اعدل فى التطبيق تانى يوم
                          بص لإحنا نظبط أنا أقولك انا موجود إمتى و إنت تبص على الموضوع فى الوقت اللى أنا موجود فيه ( أنا بهزر معاك أخى فيصل ) و بجد جزاك الله خيرا و الله يكون فى عونك أنا عارف إن المدرسه كلها فوق رأسك بالتوفيق لك أخى
                          التعديل الأخير تم بواسطة kha-hamdy; 07 / 01 / 2009, 03:58 PM.

ده تعديل آخر هو انا حاسس إن فى حاجه غلط بس مش عارف أوصلها هل ده صح و لا ده شك مش أكتر أرجو الإرشاد

الفيديو

http://www.youtube.com/watch?v=uAsaslJYcuM

التراجيكتورى الجديد لكرة التنس

مع إنى عامل الفرق بين صعود الكره بعد الإرتطام و نزولها مش كبير مابين فريم إلى فريمان

اخى المشكلة الاساسية عندك فى التايمينج انا ارفقتلك صورة توضحلك الفكرة العامة عن تقسيم التايمينج بالاضافة انك محتاج تتابع الدروس الى على التطبيقات بتاعت الاخ الحسنى والاخ حركتون هتفيدك كتير فى النقطة دى
                              وكمان دايما خلى الحركة على شكل اقواس من الجراف ايديتور وفى موضوح للاخ يوسف(حركتن) اسمه دراسة القوس اقرأه كويس هتفهم قصدى ودى الصورة اتمنى تفيدك

حسنا حسنا جارى التعديل.......... شكرا أخى إسلام

يعمل...
                                X