Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

( أم محمد ) الفصل 1 التمرين 5

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

أنت في تطور أختي أم محمد
    في تطور كبير
    واصلي
    سبحان الله.. والحمد لله.. ولا اله الا الله.. والله اكبر.
    ........
    يمكنك الإبداع ... شريطة أن لا تركب الباص كل يوم

عمل جميل أختي ..
      و تطور ملموس

لكن حاسس انو الفكرة غير مكتملة ... يعني الكرة ماذا كان هدفها من وراء الفعل ؟؟ هل ان تكسر اللوح الخشبي .؟؟

أيضا ملاحظة صغر حجم الكرة .. لاحظي إذا كان هناك سكواش في ال Y يجب ان يرافقه stretch في ال x, z بنفس المقدار ..

بالتوفيق

مرحبا إخواني وأخواتي الأفاضل
        أشكرك ياسر على شرحك بإذن الله هاعدل العمل على أساسه
        أشكرك شخابيط على مرورك وتعليقك
        أستاذ طارق رأيك وتشجيعك دافع قوي لي أشكرك علىتشريفك للموضوع
        أخي عمر أنا وضحت أن هدف الكرة هو إسقاط الحجر الكبير وموضوع ضبط الإسكواش والأسترتش ده أنا تركت إنجازه بعد تعليقات الإخوه حتى أستوعب الطريقة مضبوط

هذا هو العمل بعد التعديل ومنتظرة نقدكم
          http://www.youtube.com/watch?v=ALPqvDl0GhA

ام محمد ملاحظاتى لحد الان
            1- من الفريم 145 الى 155 الحركة دى مش فاهها
            2-المربع الذهبى ده الى الكورة بتزقه مش شايفة ان الكورة مفروض تبذل مجهود اكتر عشان تحركه نظرا لثقله الشديد الى واضح بعد سقوطه
            3-ايه رايك تعميله مربع بجد حاد الاضلاع عشان منحسش بانسيابية فى حركته
            4- حاولى تكبرى العداد شوية انا عنيا تعبتنى

الحركة اللي سألت عنها يا إسلام هي حركة تمهيدية للقفزة التي تليها
              موضوع المربع ده هاجربه هو أساسا مفروض كرة بس أنا حبيت أجرب
              ماشي هاكبر العداد بس انت البس النظارة برضه

انا قصدى بـــــــ (مش فاهمها يعنى مش منطقية اسف على عدم التوضيح )
                انا لسه ملبستش نظارة اساسا بس ناوى بما انى قاعد قدام الشاشة ال24 ساعة وبالتالى بقيت محتاجها بيقولوا انى تقريبا 6/6 بس عندى استجماتزم

أنا مش فاهمة غير منطقية ليه أنا عملتلها في الفريمات من 145 155 ردة للوراء (قفزة خلفية ) على أساس إنها بتستعد للقفز لأعلىوهذا بعد فترة تفكير عبرت عنه بدورانهافي الفريمات السابقة
                  وإن شاء الله مش هاتحتاج النضارة

بسم الله
                    فى بعد اللقطات تدى شكل غريب فى الحركه مثلا مثلا من 33 ل 50 الكوره تروح و تيجى من غير قفز او دوران
                    ممكن يكون فى دوران بس مش باين فمدى شكل غريب و كمان ان الكوره تروح و تيجى اظن غير مفسر
                    و زى من فريم 71 ل فريم 80 الكره تتحرك بدون غرض لو اصدك المشى ده لاستاعاده التوازن الكره القفزه الى قبلها مش كبيره عشان تمشى
                    و من 93 ل 140 الكره تصمت فتره مع بعض التغيرات فى السكيل الى حسيستنى انها بالون مليان بالمياه عشان كده
                    عمال يغير فى السكيل
                    و من فريم 143 ل 149 القفزه خدت وقت كتير على القفزه الصغيره جدا لو عليتى القفزه ديه يبقى احسن
                    و من 150 ل 184 الكره تظل فتره طويله مع حركه قليله بدون غرض بردو فمديه شكل غريب
                    و لو سرعتى خبط الكره للحجر هيبقى احسن
                    و فى بعد اللقطات تنزل الكره تحت الارض قليلااااااا و احيان يحدث بعض الستريتش و السكواش الغير مبرر
                    و ارجو التاكد من الجراف اديتور عشان ممكن يكون عمل بعض الحركات الى انتى مش عايزاها
                    لو عليتى بعد القفزات هتبان الحركه اكتر

((((((لا تعدلى حتى تقتنعى )))))))))
                    سلااااااام
                    http://heilschwingung.at/188e0

معليش اعزريه شوية اصل فى واحد سخنه

ههههههههه
                        اه ولاهى
                        منتظرينك اختى

فى بعد اللقطات تدى شكل غريب فى الحركه مثلا مثلا من 33 ل 50 الكوره تروح و تيجى من غير قفز او دوران
                          ممكن يكون فى دوران بس مش باين فمدى شكل غريب و كمان ان الكوره تروح و تيجى اظن غير مفسر
                          و زى من فريم 71 ل فريم 80 الكره تتحرك بدون غرض لو اصدك المشى ده لاستاعاده التوازن الكره القفزه الى قبلها مش كبيره عشان تمشى
                          و من 93 ل 140 الكره تصمت فتره مع بعض التغيرات فى السكيل الى حسيستنى انها بالون مليان بالمياه عشان كده
                          عمال يغير فى السكيل
                          و من فريم 143 ل 149 القفزه خدت وقت كتير على القفزه الصغيره جدا لو عليتى القفزه ديه يبقى احسن
                          و من 150 ل 184 الكره تظل فتره طويله مع حركه قليله بدون غرض بردو فمديه شكل غريب
                          و لو سرعتى خبط الكره للحجر هيبقى احسن
                          و فى بعد اللقطات تنزل الكره تحت الارض قليلااااااا و احيان يحدث بعض الستريتش و السكواش الغير مبرر
                          و ارجو التاكد من الجراف اديتور عشان ممكن يكون عمل بعض الحركات الى انتى مش عايزاها
                          لو عليتى بعد القفزات هتبان الحركه اكتر

((((((لا تعدلى حتى تقتنعى )))))))))

بص ياياسر أولا حركة الكرة في الفريمات من 33 ل 50 ومن 71 ل 80 دي دوران للكرة للتعبير عن التفكير العميق قبل أخذ قرار الحركة التالية بص مش الإنسان العادي لمل بيفكر بيطأطأ رأسه قليلا للأمام وإذا إنتهى لقرار تجده يرجع للوضع السابق ولكن بسرعة قليلا هي دي الحركة اللي أنا أقصدها والحركة من الفريم 93 ل140 أقصد بيها نفس الفكرة بس فترة صمت طويلة شوية بحجم الحدث اللي هايعقبها لكن ان شاء الله هاشوف لو الموضوع مش واضح هاحاول اظبطه مع باقي التعديلات الأخرى وشكرا ليك ياياسر

لا عادي أنا أصلا عايزه أوصل العمل لأفضل نتيجة عشان أحط عمل مناسب في الديموريل بتاعي مش عايزه أحط عمل عادي فأي نقد أنا أرحب بيه بس أنا مستغربة غياب الأساتذة عن موضوعي خصوصا استاذ يوسف من فترة لم ينقد عملي
                          ودي ظاهرة غير صحية بالنسبة لي طبعا لعل المانع خير

بص ياياسر أولا حركة الكرة في الفريمات من 33 ل 50 ومن 71 ل 80 دي دوران للكرة للتعبير عن التفكير العميق قبل أخذ قرار الحركة التالية بص مش الإنسان العادي لمل بيفكر بيطأطأ رأسه قليلا للأمام وإذا إنتهى لقرار تجده يرجع للوضع السابق ولكن بسرعة قليلا هي دي الحركة اللي أنا أقصدها والحركة من الفريم 93 ل140 أقصد بيها نفس الفكرة بس فترة صمت طويلة شوية بحجم الحدث اللي هايعقبها لكن ان شاء الله هاشوف لو الموضوع مش واضح هاحاول اظبطه مع باقي التعديلات الأخرى وشكرا ليك ياياسر
                            اظن اهم حاجه فى الحركه و الحركه الصامته بالذات انها تكون مفهومه للجمهور نفسه مش للانيميتور
                            يعنى مزنش ان فى حد فهم اصدك
                            و المفرود احنا بنخلى الكوره حيه و بنقتبس من الكائنات الحيه بس بناخد مفهوم الحركه بتاع حركه الكائنات الحيه و نترجمه لطبيعه الكره مش بناخد حركه الكائنات و نحطها للكره فى فرق
                            و لو حتى عايزين ان الكره تبدو انه بتفكر الاول لازم نحدد بتفكر فى ايه
                            مثلا بتفكر فى طريقه عشان تنط على الارض المقابله لو حركنا الكره مع دوران محدش هيفهم انها بتفكر
                            لاكن اظن احسن طريقه انها تعمل ستريتش و تنظر ناحيه الارض الى الكوره عايزه ترحلها
                            ارجو تكونى فهمتينى
                            اهم حاجه البساطه عشان المشاهد يفهم انتى اكيد فهمه الحركه عشان انتى الى عملاها بس المهم المشاهد
                            سلاام

شكرا ياسر على الملاحظة
                              أنا عدلت في العمل على أساس أوضح قصدي على الله يتفهم المرادي وعدلت حركتي التفكير وغيرتها إلى قفزة لتوازن نفسها بعد السقوط الذي يسبقه
                              أرجو نقد الأساتذة
                              http://www.youtube.com/watch?v=CsRvKcK5Mv4

احسن من الى قبلو جامد جدا
                                و انتظرى الخبراء

يعمل...
                                X