Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

سؤال في برنامج fusion

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• سؤال في برنامج fusion

ارجو معرفة كيف اقوم بعمل ريندر في برنامج فيوجن

طريقة الـ export وطريقة تغير اعدادات الريندر والامتدادات والمقاسات

وكيف اعرف مقاس الفيدو او الصوره التي قمت بإسترادها داخل الفيوجن و الفيديو وبرجوكت العمل هل هو 25 او 30

ولكم جزيل الشكر .......

مش معقول يكون مفيش حد هنا اشتغل fusion يا جماعه

حين تستورد اي ملف فان معلوماته تكون في ال loader
      واذا اردت عمل ريندر فقط ضع node تسمى saver ثم اضغط على زر لونه اخضر render واختر اعداداتك
      ايضا كل loader تستطيع وضع مؤشر الفاره عليها وتحدد معلومات ملفك المفتوح
      من يشتم العرب من العرب فهو يشتم نفسة .

لو سمحت ممكن شرح بتفصيل شويه عشان انا عملت الي قولت عليه بس لقيت اعدادات الريندر مفيش فيها حاجه زي الي انا عايزها لقيت حاجه محدوده جدااا

وشكراااااااااا

لو سمحتو لو في حد عندو درس او لينك يكون مشكور وجزاه الله خير

شف: ضع نود اسمه saver سيفتح لك نافذه تطلب تحديد مكان التخزين وتطلب صيغة التخزين وتجد الكثير من صيغ التخزين . ارجو ان اكون افدتك واذا اردت توضيح في اي شيء فقط اسأل هنا

شكرا على ردك لكن في حاجه انا عملت الي انت قولت عليه وفعلا لقيت الامتدادات وكل حاجه تمام بس لما أعمل ريندر

الاقي الرساله دي...... موجوده في المرفقات

وغير كدا انا عاوز اعرف منين احدد ان انا عاوز جزء معين يترندر من الفيديو مش كلو.... مثلا انا عندي فيديو الوقت

بتاعو 100 ثانيه انا عاوز ارندر منو 60 ثانيه بس والباقي ما يطلعش في الريندر منين احدد الـ Work Area

ومقاس الفيديو ازاي احددو مثلا هو 720*576 او مثلا 320*256 او حسب ما انا اختار

ومنين اتاكد ان الشغل بتاعي هو PAL DV او NTSC او HD واغير دا منين ....

وشكرا الف شكر على الاهتمام والمتابعه

يا رجال الفيووووووووووجن اين انتم !!!!!

ضع saver node ثم عدل من خصائص الsaver ما تريد من قائمة format .
                  يعني ضع saver ثم قم باختيارها بحيث يظهر معك على اليمين خصائص هذا السيفر وعدل من خصائصه في قائمة فورمات.
                  اما من ناحية الرندر بعد ان تضغط الزر الاخضر للرندر حدد من خيار render range عدد الاطارات , مثال : 1..100 اي من الاطار واحد حتى ميه مثلا ولا بد ان تضع بينهما نقطتين.
                  قسم بالله كاني اتكلم ايطالي لاجيت اتفلسف في الفيوجن ياخي صعب الايطالي .

مشكووووور حبيبي ....يعطيك العافيه

و روق كدا ما تعش ...

يعمل...
                    X