السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
التطبيق السابع من هنا
plan
للمشاهد على فرام فرام
http://www.screencast.com/t/Hc1UuPXrY
أخر تعديل بواسطة shady sobhy في 16 / 01 / 2009 الساعة 12:39 PM
امممممممممممممممممممممممممم
فى حاجات كتير عايز اقولها بس للاسف رابط الجودة لا يعمل حاول تعدله عشان يبقى الكلام دقيق ومشكور على الفيديو يا باشا
تم يا ابو اسلامولا شكر على فيديو
![]()
حركة الابناء تبدو كذيل سمكة هل قصدت فعلها كذلك يا شادي ؟؟
أما إذا أردت أن يتبع الابناء حركة البوكس بشكل سلس ويكونون كتوابع فقط .. فأمامك المزيد من دراسة هذه الحركة في نظري
والله أعلم ...
سبحان الله.. والحمد لله.. ولا اله الا الله.. والله اكبر.
........
يمكنك الإبداع ... شريطة أن لا تركب الباص كل يوم
عفو أخي شادي صبحي لم أفهم الفكرة ومالذي
يجعل السلسلة تنطلق بتلك السرعة في الأخر
وكأنها تعرضت الى تيار هوائي قوي ...؟؟؟
ياريت نقرأ السيناريو .
طاجين إسماعيـــــــــــــل
صحيح يا شادى يعنى عندك فى الاول :حركة الابناء تبدو كذيل سمكة هل قصدت فعلها كذلك يا شادي ؟؟
أما إذا أردت أن يتبع الابناء حركة البوكس بشكل سلس ويكونون كتوابع فقط .. فأمامك المزيد من دراسة هذه الحركة في نظري
والله أعلم ...
المحاولة الى بتعملها قبل ان ترى الزر حركة الابناء مش ماشية مع البوكس وكانها جزء حى يتحرك من نفسه زى موضح الاخ طارق
عمل جيد لكن يريد مزيدا ً من الدراسة للأبناء .
شكرا يا جماعة كلامكم كله صح ومظبوط لاني كنت غير مقتنع بيها ولكني اتعودت عليها فقولت اخذ برايكم
للاسف الملف ضاعمش هقدر اعدل ولكن ساعيد التطبيق من الاول بفكرة جديدة
اسف على التاخير هذه فترة امتحاناتالله يعين
![]()
جيد هل أحدكم يظهر المسار عند التحريك؟ إذا كان الجواب لا فهذه عادة جد سيئة للأنمطور لأن المسار يقود حرتك أن تصبح أكثر سلاسة و إنسياب ، حسنا الآن سأطلب منك أن تظهر مسار الحركة للإبن الأخير بالظبط عند آخر كرة
راقب الآن الأقواس من125 إلى135 مسار خاطئ لأن حركة الأب في إتجاه و الأبناء لا يتأثرو به جرب ذالك إذا أمكنك و إدرس ثم حلل عبر مراجع هكذا ستتعلم بسرعة
136إلى الأخير حركة غير مفهومة من الأحسن أن تجد مخرج بسيط و مفهوم
يوسف العكوشي
شكرا استاذ يوسف ملاحظتك في محلها بس للاسف جاري اعادة التطبيق لضياع الملف![]()
سيكون البندول سبب تركي للتحريك![]()
تاني مرة تحصل ديه في اول مرة حركت فيها البندول فكرت في ترك التحريك
ربنا يستر![]()
شادي احساسك بترك الأنيميشن عادي جدا جدا خصوصا للطلاب المبتدئين يحصل معهم هذا بشكل ملحوظ
لكن بالارادة ان شاء الله تستمر
إن شاء الله لما تكمل تطبيق هذا الدرس بشكل جيد ستحس بفرحة كبيرة وستزداد تعلقا بالتحريك
فقط واصل![]()
سبحان الله.. والحمد لله.. ولا اله الا الله.. والله اكبر.
........
يمكنك الإبداع ... شريطة أن لا تركب الباص كل يوم
استاذ طارق يارب يخيب ظني
رابط الجودة العالية فرام لفرام هنا
شادي حلو كثييير
كان يجب ان تضع كلمة " النهاية "في أخر الفلم
ملاحظتي على العمل لا تعدو كونها ملاحظة بسيطة إن شاء الله
عند الفريم 24 الأبناء يتداخلون مع الحاجز الأزرق
رابط الجودة لا يعمل عندي ارجوا التحقق منه المرات القادمة..
بعد هذا التعديل يمكنك المرور الى التطبيق الموالي![]()
سبحان الله.. والحمد لله.. ولا اله الا الله.. والله اكبر.
........
يمكنك الإبداع ... شريطة أن لا تركب الباص كل يوم
هههه شكرا استاذ طارق عدلت اللي حضرتك قولت عليه + شوية حاجات في البندول الثاني![]()
مشاهدة فرام لفرام هنا
اسف على الجودة القليلة ولكن النت بطئ مووت
جاري الرفع على اليو تيوب لو النت كان كويس
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
جميلة اوى يا شادى جو الرومانسية ده
بس انت نسيت الحصان
بس انا حاسس ان رد فعل الابناء فى الفريم 28 مش متماشى مع السرعة والميل الى قبلها
الإضافة الأخير أكملها يا شادي
أوقفت المشهد والحركة لم تكتمل ...
بالتوفيق
سبحان الله.. والحمد لله.. ولا اله الا الله.. والله اكبر.
........
يمكنك الإبداع ... شريطة أن لا تركب الباص كل يوم
فلم رومانسي مؤثر لكن أخي شادي يجب أن تراعي الوايت في حركة الأب(المحبوب) عندما تقفز الكرة إلى و من الرأس يجب أن تدفع الأب إلى أسفل ليظهر الثقل . أرجوا الإنتباه لها دائما ً.
جميل جدا ..
بس ابتداءً من الفريم 251 الحاجز بخش في السلسلة!!
ههههههه
الحمد لله انها عجبتكم![]()
اسلام عفيفي انا مش واخد بالي على فكرة من اللي انت قولت عليه ده وحتى ولو خدت بالي مش هعدلهبهرج طبعا
![]()
اسلام عبدالله شكرا يا ابو اسلام يا جامد وعندك في موضوع الحاجز بس انا خدت بالي وانا بحركه واعتبرته من خلفها وليس من خلالها شاكر مرورك الكريم والدائم
استاذ طارق تم النهاية![]()
استاذ nikiata شكرا جدا جدا وعملت اللي حضرتك قولت عليه وبقت شكلها احسن فعلا![]()
رابط فرام لفرام هنا
Bookmarks