موضوع: سؤال فى الـ cloth simulation

ردود: 9 | زيارات: 775
  1. #1
    عضو نشيط
    صور رمزية اللــــورد
    تاريخ التسجيل
    Sep 2005
    المنطقة
    مصر
    العمر
    38
    ردود
    367

    سؤال فى الـ cloth simulation

    السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة

    لدى سؤال فى الـ Cloth بعد اذنكم .



    عند عمل cloth simulation with a networked render farm

    فهل تشترك كل الأجهزة الموجودة على السيرفر فى عمل cloth simulation وبالتالى يقل الوقت الازم لذالك .

    ام ان حسابات الـ cloth simulation تتم على جهاز واحد فقط من ألاجهزة المتصلة بالسيرفر وبالتالى لا يقل الوقت .
    أخر تعديل بواسطة اللــــورد في 24 / 01 / 2009 الساعة 02:02 AM

    3D Generalist

    &
    3D Character Modeler
    &
    3D Animator

    .....................


    خير الناس انفعهم للناس







  2. #2
    عضو نشيط
    صور رمزية اللــــورد
    تاريخ التسجيل
    Sep 2005
    المنطقة
    مصر
    العمر
    38
    ردود
    367
    السؤال صعب اوى كده !!!!!!!!!!!!!!!

    3D Generalist

    &
    3D Character Modeler
    &
    3D Animator

    .....................


    خير الناس انفعهم للناس






  3. #3
    عضو فعال
    صور رمزية ahmed_mash
    تاريخ التسجيل
    Jan 2007
    المنطقة
    Cairo, Egypt
    العمر
    40
    ردود
    179
    أيوه السؤال فعلا صعب,,
    أكتر الناس هنا معندهاش خلفيه عن النتوورك رندر فارم
    و منهم أنا

  4. #4
    عضو متميز
    تاريخ التسجيل
    Sep 2006
    المنطقة
    أبو دابي
    ردود
    2,301
    Network?
    من قال اصلا ان Cloth تحوي اي زر له علاقة بال Network?
    ~sion
    هل انت عاطفي وتستهبل ولديك مشاكل نفسية و و تعتقد دائماَ انك على حق ومستعد لاستخدام منصبك كمشرف للكيل من الاعضاء كما تريد دون احترام او موضوعية؟ نحن في طاقم الاشراف في المنابر (منبر الرأي و الكيل الآخر بمكيالين) نرحب بك معنا.

  5. #5
    To run a cloth simulation with a networked render farm:

    A complex cloth simulation can require extensive computation and take a long time. Cloth includes commands that make it easy to run a simulation on a networked machine (part of a render farm), freeing up your machine for working on other parts of the scene.

    Set up the simulation.
    For each cloth object in the simulation, select the object, and then on the Selected Object rollout click Set and specify a path and file name for the cache.
    For best results, specify a mapped drive and turn on Force UNC Path. This specifies the path using the Universal Naming Convention so that it can be found by all computers in the network. Also, it's probably a good idea to keep all the cache files in the same directory.

    On the Simulation Parameters rollout, turn on Sim On Render.
    Save the scene file.
    On the Render Scene dialog, turn on Net Render, and then click Render. Submit the job to a single Server.
    Unlike rendering, network Cloth simulation cannot be split up among multiple Server machines.

    NoteYou needn't render the entire animation to trigger the cache creation; a single frame suffices.
    As soon as the Server machine starts the render, it begins computing the simulation and saving it to disk. At any point you can load the simulation in its current state from the cache file to check its progress by clicking the Load button.

  6. #6
    ده كلام الهلب وهو كلام واضح واختصارا هو الحاله الوحيده اللي تتيحلك ان ترندر نت وورك هي انك تخللي السيمولشن يتم اثناءالرندر
    النقطه التانيه ان الفريك كسيمولشن مبيتوزعشي عالاجهزه لا كل فريم علي جهاز وانا عن راي رندر كل كاكتر الاول علي جهاز وسيف الكاش احسن عشان متتفاجاشي بعد الرندر بمشاكل

  7. #7
    عضو متميز
    تاريخ التسجيل
    Sep 2006
    المنطقة
    أبو دابي
    ردود
    2,301
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة ahmed_shal معاينة الرد
    To run a cloth simulation with a networked render farm:

    A complex cloth simulation can require extensive computation and take a long time. Cloth includes commands that make it easy to run a simulation on a networked machine (part of a render farm), freeing up your machine for working on other parts of the scene.

    Set up the simulation.
    For each cloth object in the simulation, select the object, and then on the Selected Object rollout click Set and specify a path and file name for the cache.
    For best results, specify a mapped drive and turn on Force UNC Path. This specifies the path using the Universal Naming Convention so that it can be found by all computers in the network. Also, it's probably a good idea to keep all the cache files in the same directory.

    On the Simulation Parameters rollout, turn on Sim On Render.
    Save the scene file.
    On the Render Scene dialog, turn on Net Render, and then click Render. Submit the job to a single Server.
    Unlike rendering, network Cloth simulation cannot be split up among multiple Server machines.

    NoteYou needn't render the entire animation to trigger the cache creation; a single frame suffices.
    As soon as the Server machine starts the render, it begins computing the simulation and saving it to disk. At any point you can load the simulation in its current state from the cache file to check its progress by clicking the Load button.
    تمام.
    ال Network في Cloth فقط ل Cache Saving, لايوجد نظام في ماكس لعمل DR ك Vray مثلا او Split Scanline.
    ~sion
    هل انت عاطفي وتستهبل ولديك مشاكل نفسية و و تعتقد دائماَ انك على حق ومستعد لاستخدام منصبك كمشرف للكيل من الاعضاء كما تريد دون احترام او موضوعية؟ نحن في طاقم الاشراف في المنابر (منبر الرأي و الكيل الآخر بمكيالين) نرحب بك معنا.

  8. #8
    تكرم اخي وعن تجربه وخبره ف الكلوث استطيع ان اقول ان هناك خدع كثييره لتسهيل الكلوث وكله علي حسب السين ولمعرفه الامور ممكن مراجعه الهلب ستجد ما ينفهك كثيرا وان كان بين السطور
    كذا ايضا يمكن كالرجوع للفيديوهات التعليميه عالوتوديسك للكلوث ف ماكس 7 و 8 واسمع كلام الراجل كويس هتستفيد كتير باذن الله تعالي

  9. #9
    عضو نشيط
    صور رمزية اللــــورد
    تاريخ التسجيل
    Sep 2005
    المنطقة
    مصر
    العمر
    38
    ردود
    367
    الف الف شكر لكل من اهتم بالرد على سؤالى .

    جزاكم الله خيرآ .

    3D Generalist

    &
    3D Character Modeler
    &
    3D Animator

    .....................


    خير الناس انفعهم للناس






Bookmarks

قوانين الموضوعات

  • لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل