Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

!!..GOOD NEWS & BAD NEWS..!! 3dmax

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• !!..GOOD NEWS & BAD NEWS..!! 3dmax

انا اخذت كورس ماكس واوتوكاد حب وهوايه ومكنش فبالى العائد المادى من الشغل بيهم بس كانت امنية انى اشتغل بيهم بجانب شغلى الاساسى كمحاسب عشان نفسى اشتغل شغلانه بحبها مش عشان هى دراستى... لما بقى قرأت مواضيع وسمعت الاسعار لقيت فى عائد مادى كويس .. قلت طيب الحمد لله وارتفعت روحى المعنوية وقلت اشتغل على نفسى اكتر واحترف الموضوع ولو بيدخلى عائد مادى محترم حركز فيه وفكنى من المحاسبة "بس بصراحه" انا مش عارف ينفع اشتغل بمكان وانا مبتدئ وفى شغل ثابت بالكلام ده فى شركة مثلا ولا ادور واللف على المكاتب الهندسية تلقيط رزق يعنى وده كلام مش بتاع مستقبل.. واسعار ومرتبات الشغل بالماكس سواء معمارى او غير او انيميشن اية؟!! ليه مستقبل يعنى!! كمان انا لما ابتديت انزل دروس واعلم نفسى بالمنتديات لقيت نفسى حتوه دروس مودلنج شخصيات على عربيات على انيميشن وحابب كل حاجة... فقلت اركز واتخصص احسن بالماكس المعمارى وبعمل كده مش صح الكلام؟!
    ال BAD NEWS بقى خبر أريته بالوسيط (الكويت انا مصرى مقيم بالكويت على فكرة)...
    """ لا تغامر حول مخططك المعمارى الى مجسم ثلاثى الابعاد بالكمبيوتر وتجول داخله وصور لقطاتك بالفيديو واكتشفه مع عائلتك عن قرب فى خلال اقل من ساعه وبفقط 19 دينار""""" !!!!
    سورى يعنى دى اول كلمة قلتها بعد ما قرات الموضوع واحبط احباطا شديدا ومن يومها مبقاش ليه نفس ولا خلق اتعلم واشتغل على الماكس زى الاول. وللى عايز يقراء الاعلان ده صفحه 39 24-1-2009

ال GooD NeWsبقى انتو الحتقولهالى.. ولو فى اساسا يا ريت نصايح من اهل الخبرة[/color][/b]
    التعديل الأخير تم بواسطة M-Keshta; 25 / 01 / 2009, 12:33 PM. سبب آخر: برجاء الالتزام باداب الحديث

اخي الكريم الاحباط هو مدخل الشيطان ليك عشان يثبتك في مكانك ويمنعك من التقدم اما بالنسبه للاعلان فتعليقي واحد ليه النهارده مع وجود كل التكنولوجيا دي مازال في رسامين الي بيرسمو بايديهم ومازالت لوحاتهم بيوصل تمنها لملايين الدولارات مع ان ممكن تنزل بكل سهوله من النت كل الصور دي وبرزليوشن عالي ومجانا .
    الجواب هو ان مش كل من قال انا رسام يبقى شغله هايتباع ولا كل من قال انا 3 دي يبقى هايقدر يكسب من وراه مادي بتيجي نقطه مهمه جدا وهيا الفن نفسه واحساسك وحبك للي بتعمله عشان تخرج وتتحدى اكبر الفنانين في كل المجالات انا زيك على فكره محاسب تجاره انجليزي ومتخرج من 2001 وعلى فكره ماحبتش المحاسبه وشغال من يوميها في مجال الاخراج المعماري قابلتني صعوبات كتيره في البدايه وقضيت فتره طويله في تطوير نفسي قبل مافكر ادخل السوق مش معنى كده انك ماتجربش تدخل لاء بس في الاول ابدا ادرس الي موجود في السوق ايه وتتحداه عشان تعمل احسن منه وتفضل تطور نفسك عن طرق كل جديد في النت وتتحدى كل فنان بتشوف شغله لان الي يخلي شغلك يندفع فيه فلوس كتيره هو التميز في ادائك مش في استخدامك برامج معينه وبعدين يا اخي ماتنساش حاجه مهمه جدا وهيا ان الرزق دايما على الله انت اسعى وربنا ان شاء الله هايرزقك بس خلي هدفك الاول التميز وبعد كده الكسب المادي هايجيلك لوحده وربنا يوفقك ويوفق كل المسلمين ولو احتجت اي حاجه اخوانك في اعضاء المنابر مش هايتاخرو عليك .
    المستحيل هو مانجعله مستحيل

افتح عيون عقلك لرؤية المجهول

سر نحو الهدف ولو لاخر الدنيا

شكرا لمشاركتك gazzarko...
      انا من الاساس مش هدفى ولا بعقلى الماده من الموضوع زى ما قلتلك انا دخلت مجال الماكس حبا فيه ولما عرفت انه ممكن يحقق دخل كويس قررت اشتغل على نفسى اكتر واحترفه لانى بتمنى اشتغل شئ بحبه مش عشان هو شهادتى الجامعيه بس الاعلان القراءته احبطنى... وزى ما انت قلت الرزق دايما على الله
      حستمر ان شاء الله بتعلم واركز واتخصص بالماكس المعمارى لانى بعرف اوتوكاد يا ريت تفدنا بخبرتك دايما ورايك وشكرا مره تانيه.

يعمل...
      X