Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

(أم محمد) الفصل 1 تمرين 9

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• (أم محمد) الفصل 1 تمرين 9

السلام عليكم إخواني
    هنا التمرين الثامن

http://www.maxforums.net/showthread.php?t=138335
    إن شاء الله سأضع تطبيقي هنا قريبا بإذن الله دعواتكم

بالتوفيق اختي ام محمد
    ........
    يا حي ياقيوم برحمتك استغيث
    اصلح لى شانى كله ولا تكلنى لنفسى طرفه عين

التوفيق لنا جميعا أخي إن شاء الله

في انتظار تطبيقك أختي أم محمد
        ((طالب بمدرسة المنابر للانيميشن))

بالتوفيق ام محمد بانتضار فكرتك .
          دروس فيديو عربية في الكركتر ريجنج
          دروس فيديو عربية في ال toon car rigging

أشكركم إخواني على المتابعة
            هنا التطبيق وعذرا لم أستطع إرفاق المخطط
            أيضا في خطأ في بعض الفريمات لا تظهر كما هي في البرنامج في نقاط السقوط أحيانا الكرة تظهر وكأنها لا تلمس السطح ولكنها في البرنامج تظهر عادي فهل هذا عندي فقط ؟
            هذا التطبيق أرجو توضيح الأخطاء
            http://www.youtube.com/watch?v=f3_wCDwbDTo

الحركة بطيئة ام محمد خاصة فى اخرها ولكن بداية ممتازة بالتوفيق

ام نحند حركة جميلة للذيل ... ولكن اليس الدوران في النهاية بالعكس ؟؟؟

هذا ما شعرت به عند تكرار الفيديو اكثر من مرة
                ######################

.:: التعبير الحركي ::.
                طالب في مدرسة المنابر للانيميشن
                StudentInMaxForumsAnimationSchool

######################

اعمالي

شكرا إسلام يعني تقصد بالآخر الدوران مثلا يعني أسرع الدوران لإن العمل كان سريع في الأول وأعدته من أول وجديد عشان أبطءه فعشان أسرع تاني لازم أعيد من تاني وعلى فكرة انت دايما مختلف معايا في موضوع السرعة
                  شكرا أخ أشرف فعلا الدوران بالعكس بس ده الطبيعي حسب إتجاه الكرة

الصراحه الذيل جميل جدا
                    بس غلطاتك فى المبادى القديمه مثلا التايمينج بطى بالذات فى النهايه و لو بلغتى فى الارتفاعات الى فى الاول و بلغتى فى السكواش و ستريتش هيبقى شكلوا احلى
                    و لو بلغتى فى الانتيسيبتيشن بتاعه قفزه الشجره بردو يبقى احسن
                    مجرد اراء
                    انتظرى المحترفين
                    http://heilschwingung.at/188e0

بس غلطاتك فى المبادى القديمه مثلا التايمينج بطى بالذات فى النهايه

شكرا ياسر على مرورك
                      بس انا والله عملته سريع لم يعجبني أبدا وأنا في رأيي إن ده مش خطأ لكن وجهة نظر ممكن أكون مخطئة وممكن لأ
                      لكن انا هاحاول اعدل بناءا على ملاحظاتكم بس لما أفضى إن شاء الله عندي شوية ضغط في الشغل وأول ما أخلص هاعدل وبالمرة انتظر رأي باقي الإخوة

شكرا إسلام يعني تقصد بالآخر الدوران مثلا يعني أسرع الدوران لإن العمل كان سريع في الأول وأعدته من أول وجديد عشان أبطءه فعشان أسرع تاني لازم أعيد من تاني
                        لا قصدى ان العمل كله بطيئ لكن بالنسبة لبطئه فحركة الدوران ابطيئ منه يا ريت اكون وصلتلك الى فى دماغى صح
                        فعشان أسرع تاني لازم أعيد من تاني
                        هو ده الانميشن ام محمد
                        وعلى فكرة انت دايما مختلف معايا في موضوع السرعة
                        عشان انا كنت زيك فى الاول اعمالى كلها بطيئة ولاحظت ذلك من اّراء الاخوة وبعد اما اخلص التطبيق وادخل فى تطبيق تانى وانسى الاولانى خالص وارجع اتفرج عليه استغرب جدا انا ازاى كنت عامله بطيئ اووووووى كده وقرأة نصيحة من مين مش فاكر المهم انك دايما تخلى العمل اسرع منتى متخيله عشان شغلك على البرنامج فريم فريم بيبوظ حسباتك للزمن فكانت النصيحة انى على طول اعمله اسرع منا متوقعله لحد اما اتعود على ظبط السرعة والصراحة نفعت معايا دا انا ساعات بعمل كده وبرده لما ارجعله احس انه بطيئ بس طبعا مش زى الاول قبل اما اعمل بالنصيحة
                        وأنا في رأيي إن ده مش خطأ لكن وجهة نظر ممكن أكون مخطئة وممكن لأ
                        انا من راييى ان موضوع التيمينج ده حساس جدا وهو روح العمل يعنى لازم يكون واقعى مينفعش افترض سرعة غير منطقية وقول هى صح لانى وازنت العمل كله على السرعة دى حتى لو نجحتى
                        وكمان افتكر كلام الاخ فيصل ليا (((((( ان التيمينج اهم شيئ مهما كان العمل جيد فمن غير التيمينج السليم يبدو سيئ جدا والعكس ان كان العمل به اخطاء ولكن التيمينج سليم فيبدو جيد رغم اخطائه)))))))))

ده كان معنى كلامه ومن الكلام ده نتاكد ان كل حاجة وليها حدود فى التيمينج بتاعها لو سرعنا او بطئنا عنه العمل يخرب

لكن انا هاحاول اعدل بناءا على ملاحظاتكم
                        يا ريت ام محمد متعدليش الا لما تقتنعى عشان لو مقتنعتيش وعدلتى كانك معملتيش حاجة لما تيجى تعملى اى حاجة مشابهة هتغلطى نفس الغلطة
                        ......................................................................
                        بالتوفيق ليكى

شكرا إسلام على إهتمامك بس أنا كنت أقصد بإختلافك معي في الإحساس بالسرعة مش في أعمالي أنا ولكن لاحظت في أكثر من عمل للأخت شخابيط أنك تراه بطيئ جدا بينما أراه أنا معقول جدا هذا ماقصدته مما يعطي إحساس بأن هناك شيئا ما خطأ لا أدري هذا ممكن يرجع لفروق في كرت الشاشة مثلا؟ ربما !! وباقي الكلام أنا معاك فيه على طول الخط

التايمينج طبعا احساس
                            و كمان سعاه بيبقى فيه مبالغه ممكن صاحبوا يعملوا بطيئ شويه او سريع شويه و المبالغه ديه لازم تبقى فى صالح العمل و الى هتوحشوا
                            بس اخر قفزه بطيئه حتى لو عايزه تعملى مبالغف مش اوى كده
                            التايمينج بالتجربه ده الى انا حسيت بيه
                            يعنى جربى تسرعى شويه و وو تقللى السرعه شويه و تشوفى اعمال محترفين عشان عينك تتعود على السرعه الطبيعيه
                            ممكن عينك اتعودت على الحركه البطيئه عشان انتى دايما بتعمليها بطيئه
                            بسى جربى تسرعيها سيبى الكمبيوتر ساعه و اتفرجى عليه و خدى اراء اى حد من الى عندك و شوفى
                            http://heilschwingung.at/188e0

طيب ياياسر بس في مشكلة لما اعمل نفس التايمنج بمعدل 24 ف ريل تايم بحس بسرعة جامدة لدرجة إني مابالحقش أفهم اللي بيحصل ولما باعدل لسرعة 12 ف بيكون الناتج زي مانت شايف برغم إني باعيد العمل بنفس التايمينج بالنسبة للعمل ككل لكن انا مقتنعة بان القفزة الأخيرة بطيئة وبحاجة لتعديل

يعمل...
                              X