Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

(أم محمد) الفصل 1 تمرين 9

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

انتى بتخرجى العمل 24 فريم ولا 12 فريم ؟؟؟
    http://heilschwingung.at/188e0

اشتغلى 24 فريم و العبى بالسرعه لحد ما تعجبك انا بستخدم 12 فريم لتقليل السرعه اثناء العمل عشان اشوف لو فيه غلط
      لاكن الاساسى 24 فريم
      التايمينج محتاج تجريب جربى كتييير لحد ما يعجبك
      و اكرر اعجابى بحركه الذيل
      http://heilschwingung.at/188e0

أنا في العادي باشتغل 24 لكن المرة دي لاقيت النتيجة سريعة جدا فأشتغلت من جديد على 12 وبصراحة ارتحت لها كده لكن مافيش مانع أعيد وأجرب المشكلة اني أعدت العمل كتير لإني وضعت له كونترولات اكتر من مرة وأزلتها لإن النتيجة لم تكن مرضية ولما اطمنت للريجينج أعدت العمل تاني عشان السرعة الزائدة
        وأكرر شكري على إعجابك بالذيل أعتقد اني وصلت للنتيجة دي بسبب زيادة البونز لإنها أعطتني مرونة في التحكم فيه

هذا تعديل على السرعة في القفزة الأخيرة وأيضا على الإسكواش والأسترتش
          http://www.youtube.com/watch?v=O2OTSZoxZqo

ام محمد
            بعيدا عن موضوع السرعة ده
            حركة الذيل ممتازة جدا احسنتى بس انا ليه تعقيب واحد عليا:
            القفزة قبل الاخيرة بالظبط فى الفريم 76 مش المفروض ان الذيل يبقى اوطى من كده يعنى اتجاهه يبقى اتجاه الارض اكتر شوية ؟

شكرا يا إسلام على رأيك وبالنسبة لوضع الذيل في الفريم 76 فمن خلال مشهاداتي لأكثر من مخطط لم أصل لنتيجة موفقة إلا بعد رؤية هذا المرجع وفيه وضع الذيل في أقصى نقطة إرتفاع بيكون موازي للكرة تقريباولكن قبل ذلك في الصعود بيكون الذيل لأسفل وأثناء الهبوط بيكون العكس وهكذا

عمل ممتاز أول مرة أشوف حركة الذيل بيطبق عليها الأوفرلابين بشكل جيد أعجبني إقاع الحركة من سريع إلى بطيء أظن أنك فهمت جيدا....
                أظن أنك بالغت قليلا في التوقيت بين80 و110 حاولي أن تقليل منه بالنصف أي إذا كانت مجمل الحركة تلعب في 30 إجعليها 15 أو 20 إلعبي بالفريمات ثم أنظري أيهما أحسن
                لا داعي لتحريك الذيل عند السقوط لأنه مبالغ فيه لاكن يمكنك إضافة حركات بسيطة لحركة الذيل عند هذه النقطة
                ملحوظة
                لو تجعلي هدف لشخصية بوذيل كان أحسن ربما ثمرة معلقة على الغصن و في الأخير يكسر الغصن الذي يرتكز عليه ثم يسقط..... بهذا عملك سيكون له معنى كذالك
                nice work
                يوسف العكوشي

أستاذ يوسف أشكر حضرتك على المرور وآراءك وتوجيهاتك تنفذ إن شاء الله لكن بخوص تقليل الوقت بين الفريمين 80 و110 فأنا بالفعل كنت قللته لكن لم أجد مساحة زمنية كافية لإظهار الأوفرلابين لحركة الذيل لذلك زودت فيه لكن مافيش مانع أقلل تاني واعرض النتيجة لحضرتك وأشكرك جدا على المتابعة
                  أسعدني جدا تعليق حضرتك على الحركة

هذا تعديل للملاحظات التي أشار إليها أستاذ يوسف أرجو التعليق .
                    http://www.youtube.com/watch?v=GDtvCvZ57IM

طيب ياجماعة حد يقوللي في حاجة غلط ولا لأ

الأخت أم محمد، ما شاء الله العمل أكثر من رائع، ولكن لى ملاحظة خاصة بسرعة العمل ككل، فهى بطيئة نوعاً ما، كما أننى أرى أن القفزة الكبيرة التى قام بها أبوذيل ينبغى أن تسبقها قفزة أو قفزتان لتحقيق مبدأ الإستعداد.

الأخت أم محمد، ما شاء الله العمل أكثر من رائع، ولكن لى ملاحظة خاصة بسرعة العمل ككل، فهى بطيئة نوعاً ما،
                          مش انا لوحدى يا ام محمد واضح ان كل الى اسمهم اسلام مختلفين معاكى فى موضوع السرعة ده

شكرا إخ إسلام على مرورك ورأيك أسعدني لكن أنا بالفعل عاملة قفزتين قبل القفزة الكبيرة

(مش انا لوحدى يا ام محمد واضح ان كل الى اسمهم اسلام مختلفين معاكى فى موضوع السرعة ده )

يبقى المشكلة مش في السرعة المشكلة في الإسم أقترح تغيير الإسم عشان السرعة تكون مظبوطة ههههه
                            والله أنا عدلت على السرعة وخفضت حوالي 15 فريم من الوقت الكلي لكن الظاهر فعلا إن إحساسي بالسرعة مختلف عن الأغلبية معلش أصلي قديمة قوي والسن يحكم

أقترح تغيير الإسم عشان السرعة تكون مظبوطة
                              ههه .عملكي جميل جدا ام محمد .

دروس فيديو عربية في الكركتر ريجنج
                              دروس فيديو عربية في ال toon car rigging

شكرا أخي مجنون ريجينج وحمدا لله على سلامتك

يعمل...
                                X