Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

انطباع اول ..................عن المايا

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

thanks for all
    احمد البحيرى

انا مش ها اعمل مقارنه بين البرامج

بس فى حتته الافكت والبرتكلز دى قرتها فى منتدى اجنبى

لو لاقيت الرابط ها اجبهولك

ان الماكس اقوى فى المايا فى الحاجات دى لانه بيمتاز بي كثره البلجنز فى الافكت

مثل الافتر بيرن والفيمكس واخطر بلجنز الى الان فى الافكتات كلها Thinking Particles

لان البلجنز ده بيعمل حاجات خطيره جدااااااااا انا شوفت اعمال ليه

وبرده فعلا قرات هنا فى المنتدى ان الهودينى بيتفوق عليهم من ناحيه البرتكلز
      ما أعظم ان تكون غائبا حاضر ... على ان تكون حاضرا غائب ...

مشكور اخى kemoemo على الرد والمرور
        هوا فعلا ان الماكس فية بلجن كتير انما انا اعرف ان اغلب بلجن الماكس ليها اصدار فى المايا على العموم بلجن Thinking Particles قوى جداا لكن قليل فى التوتوريال بتاعة
        وحاليا بحاول مع الهودينى انما عندى مشكلة فى البرنامج طبعا مش كامل والكرك بتاعة مش بيشتغل وصعب جداا
        احمد البحيرى

انا متبدئ صحيح في المايا ولا يحق لي الدخول في التفاصيل فهذا من الغباء جدا
          ولكن ساقول شئ واحد وهو ان الواحد على قد ما يتعمق فى اى برنامج على قد ما ينشئ عمل يتناسب مع متطلباته وبسوى اعمال جميله جدا يضاهي بها برامج اخرى مع الجزم بالتاكيد بان كل برنامج له مميزاته
          اجيب برنامج الفلاش واجيب السويتش الفلاش اقوى ولكن هناك اعمال عملت في السويتش تضاهي اللي في الفلاش
          يعني باختصار معادله ( معرفه تامه بالبرنامج الذي تعمل عليه = ابتكار جديد = انتاج عمل يضاهي لبرنامج آخر ) هذا حسب وجهة نظري البسيطه

المشاركة الأصلية بواسطة ahmedkasse مشاهدة المشاركة
            مشكور اخى kemoemo على الرد والمرور
            هوا فعلا ان الماكس فية بلجن كتير انما انا اعرف ان اغلب بلجن الماكس ليها اصدار فى المايا على العموم بلجن thinking particles قوى جداا لكن قليل فى التوتوريال بتاعة
            وحاليا بحاول مع الهودينى انما عندى مشكلة فى البرنامج طبعا مش كامل والكرك بتاعة مش بيشتغل وصعب جداا
            فعلا انا حاولت معاه لكن معرفتش انزل نسخة كاملة و نزلت تجريبية ١٤ يوم

و من اول نظرة علي الهوديني فهمت انة بيشتغل بنظام النود يعني زي الهايبر شيد في المايا كدة او زي الفيوجن مثلا

هوا مترتب كويس في قوائمة بس مش مشابه لبرنامج تاني

بس محسيتش انك ممكن يكون برنامج مودلنج كويس مش عارف لية انما هوا افكتس و بارتكلز

انا بعتقد ان الي كل الطرق تؤدي الي القدس

يعني شوف انتة بترتاح لاية و سوق العمل في بلدك شغال باية و اتعلمة و ركز فية اوي هيديك نتيجة ان شاء الله
            Senior Graphic Designer
            CG Student

يعمل...
            X