صفحة 1 من 2 12 أخيرأخير
النتائج المعروضة من 1 الى 20 من مجموع 40

موضوع: (butterfly) ::. التعبير الجسدى .::

ردود: 40 | زيارات: 3377
    طالبة / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية Butter-fly
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    766

(butterfly) ::. التعبير الجسدى .::

السلام عليكم
    ان شاء الله سوف أقوم بالعمل غدا
    على ما حد يرفعلى ملف يتوافق مع ماكس 9

شكرا .
    مروه

My Blog

My Bage

طالبة / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية Butter-fly
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    766
    أسفه على التأخير
    مشاكل فى النت
    أنا بدأت فى تحميل ماكس 2009 علشان الملف مش بيشتغل عندى بس واضح أنه هياخد وقت لبطء النت
    ربنا يسهل قريبا !!!
    مروه

My Blog

My Bage

مروة حاولي محاكاة هته الشخصية محاكاة حرفية دون ادنى تعديل ستعودك على خواص الوضعيات القوية بعدها يمكنك بناء الوضعيات الخاصة بكي .

طالبة / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية Butter-fly
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    766
    حاضر أستاذ فيصل
    أنا نزلت الملف وسوف أقرأ الدروس وأبدأ فى التطبيق ان شاء الله ...
    مروه

My Blog

My Bage

طالبة / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية Butter-fly
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    766
    مروه

My Blog

My Bage

ركزي جيدا في كل التفاصيل بدون استثناء دقيقها وكبيرها .العملان مختلفان تماما .
    اخت مروة هل تملكين المايا حاولي استعماله في هته الوضعياتلن تحتاجي الى تعلم اي شيئ فقط حركي ودوري ولكن سيساعدك ان تستعملي الشخصية الأصلية كثيرا .وسيعطيك حضوضا اكبر .
    على الأقل الأن حاولي عمل سكيل للساعدين والعضدين وكذالك الساقين ليكونا طبيعييين لأنهم الأن اطول بكثير من الطبيعي .
    ركزي على ارتفاع الرصيف فذالك جوهري في اعطاء الكركتر القدرة على عمل وضعية يائس برجليه .
    لاحضي جيدا تقوس الضهر والرأس ومكان اليدين من الوضجه .
    ركزي جيدا مع الأرجل لاحضي كيف ان الركبتين متقاربتين والقدمين متباعدتين .وركزي على زاوية دوران القدمين .

طالبة / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية Butter-fly
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    766
    شكرا أستاذ فيصل
    بس الحقيقه أنا معنديش المايا خالص ولا عمرى شفته
    وموضوع الاسكيل ده أخدت بالى منه بعدها بس الحقيقه كنت تعبانه جدا ف مقدرتش أعدله تانى
    هحاول أظبطه النهارده لو موضوع البرد ده راح
    مروه

My Blog

My Bage

جريبه لن تخسري شيئ سيختصر عليك الكثير من مشاكل الريج وسيكون كل تركيزك على عملك فقط .هو يشبه الماكس في التحريك تماما .

طالبة / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية Butter-fly
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    766
    تعديل ..
    على فكره أنا أول مره أتعامل مع الحاجات دى والكاراكتر ستوديو والريجنج كمان معرفش لسه عنه حاجه وأول مره أروح للقوائم دى ف لسه مش واخده عليها ومعرفهاش كويس ...!

مروه

My Blog

My Bage

تقوس الضهر جيد .ركزي على زاوي العضد والساعد لاحضي في الصورة الأصلية كيف تعطي احساس بالقوة في العمل .ايضا لاحضي الكتفين وكيف هنا نازلين الى اسفل بسبب الأرتخاء من الحزن .
    ركزي جيدا على موضع اليدين من الوجه .
    كما قلت لكي سابقا لاحضي كيف ان القدمين مبتعدين عن بعضهما عكس الركبتين .

طالبة / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية Butter-fly
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    766

By butterfly_girl at 2009-03-04
    مروه

My Blog

My Bage

طالبة / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية Butter-fly
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    766

By butterfly_girl at 2009-03-04
    مروه

My Blog

My Bage

جيد الأخيرة قريبة جدا ولكن الذراعين والكفين لا يزالا يحتاجان الى تضبليط دقيق لعطيا الأحساس الدقيق بالتعبير .
    اولا خفضي اكثر ارتفاع الرصيف ليستطيع ابعاد قدمية اكثر عن بعضهما .
    وكبري اكثر من حجم رأسه .وركزي جيدا على مكان الكفين من وجهه لاحضي ان الكفين غير ملتصقطين انهما كأنهما تحتضننان الوجه من جانبيه نسبيا .من منطقة الفم الى اعلى فليلا ركزي جيدا فيهما .ايضا زاوية العضد لاحضيها جيدا من خلال مقارنة الخط النازل بين الكتف والمنكب لا حضي لديك انه الى الأمام بينما الكركتر الأخر الى الخلف اي مائل الى الجسد ليكون مغلقا اكثر وكاثر انكماشا على نفسه واعطاء احساس بالحرزن والأنقباض .

جيد الأخيرة قريبة جدا ولكن الذراعين والكفين لا يزالا يحتاجان الى تضبليط دقيق لعطيا الأحساس الدقيق بالتعبير .
    اولا خفضي اكثر ارتفاع الرصيف ليستطيع ابعاد قدمية اكثر عن بعضهما .
    وكبري اكثر من حجم رأسه .وركزي جيدا على مكان الكفين من وجهه لاحضي ان الكفين غير ملتصقطين انهما كأنهما تحتضننان الوجه من جانبيه نسبيا .من منطقة الفم الى اعلى فليلا ركزي جيدا فيهما .ايضا زاوية العضد لاحضيها جيدا من خلال مقارنة الخط النازل بين الكتف والمنكب لا حضي لديك انه الى الأمام بينما الكركتر الأخر الى الخلف اي مائل الى الجسد ليكون مغلقا اكثر وكاثر انكماشا على نفسه واعطاء احساس بالحرزن والأنقباض .

طالبة / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية Butter-fly
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    766
    أنا حاولت أفهم كلام حضرتك على قد ما أقدر
    والرأس مش بتكبر مش عارفه ليه ..
    كمان أنا حاسه انى مش فاهمه ده ليه أصلا ده غير انى مش عارفه أتعامل مع الحاجات دى والفيديو بتاع الأستاذ يوسف اللى فيه الريجينج مش واضح أوى ومفهمتش منه كتير .. ف لو ممكن حضرتك تعملنا فيديو وياريت يبقى فيه صوت عشان نقدر نفهم أكتر ...
    مروه

My Blog

My Bage

طالبة / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية Butter-fly
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    766
    ده أخر تعديل عملته ... هل برده أبدأ بعمل مجرد محاكاه لباقى الأوضاع فقط ؟؟؟!!!

By butterfly_girl at 2009-03-06
    مروه

My Blog

My Bage

كمان أنا حاسه انى مش فاهمه ده ليه أصلا ده
    التحريك هو اوضاع جيدة خلال تايمين صحيح نحن طوال الشهور الماضية نتدرب على التايمين والأن هذا مدخل للأوضاع الجيدة ولغة الجسد حتى نستطيع دمج الأمرين معا في الفصل القادم ونخرج بملف حركة جيد .هته التطبيقات تعودك علهم دور مكونات الكائن البشري في رسم الشعور وايصال الرسالة لاحضي الصور التي وضعتها لك وكيف تعبر عن شعور انساني وهو البؤس بشكل معبر عنه بقوة شديدة ولو قانتر ذالك بعملك في اول الأمر ستحسن ان عملك غير معبر مربط الفرس هنا ان تعرفي ما دور كل جزئ من الجسد البشري في ايصال تلك الرسالة .

هذا الموضوع ليس اجباريا انا اعمل فيه فقط مع من يبدي فيه تجاوبا ويمكنك تجاهلة فليس فيه باس او اي شيئ .

كمان أنا حاسه انى مش فاهمه ده ليه أصلا ده
    التحريك هو اوضاع جيدة خلال تايمين صحيح نحن طوال الشهور الماضية نتدرب على التايمين والأن هذا مدخل للأوضاع الجيدة ولغة الجسد حتى نستطيع دمج الأمرين معا في الفصل القادم ونخرج بملف حركة جيد .هته التطبيقات تعودك علهم دور مكونات الكائن البشري في رسم الشعور وايصال الرسالة لاحضي الصور التي وضعتها لك وكيف تعبر عن شعور انساني وهو البؤس بشكل معبر عنه بقوة شديدة ولو قانتر ذالك بعملك في اول الأمر ستحسن ان عملك غير معبر مربط الفرس هنا ان تعرفي ما دور كل جزئ من الجسد البشري في ايصال تلك الرسالة .

هذا الموضوع ليس اجباريا انا اعمل فيه فقط مع من يبدي فيه تجاوبا ويمكنك تجاهلة فليس فيه باس او اي شيئ .

طالبة / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية Butter-fly
    المنطقة
    مصر - المنصوره
    ردود
    766
    لأ أنا لو مكنتش عاوزه أعمله مكنتش فتحت الموضوع أصلا
    أنا بس كنت عاوزه أفهم !

طيب يعنى أنا أعمل ايع بعد كده
    الوضع ده كده بقى كويس ولا لسه وايه الوضع اللى عليه الدور ؟!!!
    مروه

My Blog

My Bage

حسننا اخت مروة اعملي على هته الوضعية ولكن قبل ان تبدئي ارسمي الوعضية على ورقة وادرسي جيدا نقاط قوتها ومذا يجعلها تبدو مميزة حتى تسهل عليك محاكاتها وادراك مراكز القوة في الوضعيات بسهولة .

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل