صفحة 1 من 2 12 أخيرأخير
النتائج المعروضة من 1 الى 20 من مجموع 26

موضوع: (أم محمد) ::. التعبير الجسدى .::

ردود: 26 | زيارات: 3479

(أم محمد) ::. التعبير الجسدى .::

السلام عليكم
    هذا تخطيط كروكي لأكثر من وضع معبرعنالإكتئاب عملتهم على السريع عشان كده ماتآخذونيش على الشخبطة
    إخترت منهم وضعوحاولت تجسيده ثري دي أرجو أن يكون صح

طالب / مدرسة الأنيميشن
    المنطقة
    حبيبي مايا
    ردود
    516
    واجهة النضر خاطئة على ما اضن فلو اخدة صورة سوداء للشخصية فلن يعرف الناضر ما الحالة النفسية التي بها الشخصية

أخي زحزحتون لم أفهم ماتقصده أخي ممكن توضيح شوية هل تقصدالخلفية؟ أم المنظور

عضو
    صور رمزية chipowas
    المنطقة
    tn
    ردود
    113
    المنظور حسب ما فهمت ...
    كلام صحيح المنظور يجب أن يكون يسار الشخصية ...
    ...***...

-*-سبحان اللهوبحمده , سبحان الله العظيم [/URL]-*-

// مصحف قرآن عبر الإنترنت //

---

.*.*.

يعني أنا لو شفت أي حد من غير جهة اليسار ماقدرش أعرف الحالة النفسية له؟ يعني لو شفته من اليمين مثلا ماينفعش ؟!!مش قادرة أقتنع بصراحة طب ممكن حد يفهمني ليه لو تكرمتم ولا تقصد البروفايل يمكن ؟

طالب / مدرسة الأنيميشن
    المنطقة
    حبيبي مايا
    ردود
    516
    مثلا لو انا في بالكون انضر اليك من فوق و اعتبري ان الصوت غير موجود ا عايز اعبر لك عن انفعال مثلا بطني يؤلمني يعني دون ان استعمل الحركة يعني اعمل بوز انت تفهم من الي عيز اعبر عليه لن اقف ماسك بطني و مقوس الضهر و انا انضر الليك يعني لن تري الا الواجهة الامامية لن تفهمي ما اعبر عليه . و بالمقابل لو انا ماسك بطني و انضر الى اليمين او اليسار بالنسبة لك بهدا سيتتضح لك اني ماسك بطني بيد اليد الاخرى اعتمد عليها/حطتها على عمود البلاكونة/ كي الا اسقط من المرض

الآن فهمت قصدك أخي زحزحتون تقصد أصور المسقط من الجانب أو البروفايل ماشي تحت أمرك
    وشكرا على متابعتك وتعبك

طالب / مدرسة الأنيميشن
    المنطقة
    حبيبي مايا
    ردود
    516
    هكدا واضح لا شكر على واجب

مشرف منبر مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية حركتوون
    المنطقة
    المغرب
    ردود
    677

Cool

أم محمد رسمك جيد الوضع يحتاج إلى بعض التعديلات لاكن سنترك ذالك جانبا و سنعود إليها طبعا الآن و ضع تطبيق علي شخصية فرحانة نعتذر عن هذا الخلط الخطئ صادر مني أرجو المعذرة الآن سؤالي هل حصلت على شخصية جماد سيساعدك ذالك جيدا لأنه بسيط
    يوسف العكوشي

شكرا ياسر على التوضيح
    أعتذر عن الخطأ أستاذ يوسف
    لم أحصل على شخصية جماد لمايا وماعنديش ماكس للأسف ياريت لو حدعنده شخية جماد لمايا يضعها

جزاك الله خيرا أخي عمر
    بالتوفيق إن شاء الله

أعتذر عن التأخير
    هنا سأضع تطبيقاتي المتأخرة وأرجو النقد لإن في أوضاع كتيرة لم أستطع تمثيلها

طالب / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية eslamafify
    ردود
    2,274
    ام محمد انا ملاحظ ان رسمك احلى من الاوضاع الثري دى لانك غيرتى الاوضاع عن الرسم فى حاجات كتير لو الازمتى بالرسم كان هيبقى ممتاز

ما شاء الله رسمك جميل اوى ممكن تدينى قرص فى الرسم يجى منى والله مش هتعبك

ام محمد
    الاوضاع weight بتاعها تقريبا بايظ بالذات وضعيات التوازن شوفى ثقل الجسم فين و ابنى عليه
    و فى كلمه مش فاكر سمعتها فين بس المهم الشخصيه لازم تبقى مرتاحه يعنى ايه فى وضعيه ممكن تبقى شكلها حلو و بتوصل المعنى و كل حاجه بس مشكلتها ان الكركتر مش مرتاح يعنى ايه يعنى الوضعيه لو عملتيها فى الواقع مش هتبقى مرتاحه انتى نفسك
    عشان كده حاولى تجربى كل حاجه قبل متعمليها 3d
    بالتوفيق و انتظرى الخبراء

أهلا ياجماعة شرفتوا الموضوع
    إسلام معاك حق طبعا الثري دي مش متقن بالمرة مش عارفه ليه يبدو أني لم أعطي لنفسي وقت كافي للعمل
    لازم أعيده
    شكرا على مجاملتك انا عارفه رسمي تعبان للأسف
    ياسر كلامك كبير قوي بس هاحاول أفهمه !!!!
    لكن أكيد طبعا الوزن خربان في الحقيقة أنا لي رأي في موضوع الريجين بتاع الشخصية يعني مش مساعد في إنه يخليك تعمل كل حاجة انت عايزها
    وخصوصا البوز بتاع الرياضة ده عملته في الرسم الراجل جامد وعضلات وحكاية وآجي أظبطه في مايا ألاقي شخصية عزاري دي سفيفة كده ومش مدياني أي بوز ينفع إلا لو كوميدي ممكن تيجي كوميدي
    اليوم لاقيت شخصية في نفس الفولدر بتاعها هاجرب عليها الأوضاع من تاني وأشوف
    كمان وضع التفكير اللي الشخخصية قاعده على كرسي وساندة راسها على رجلها الشخصية برضه ماساعدتنيش أبدا في ظبط الوضع
    لكن وضع التوازن ده محتاجة فيه شرح عشان أقدر أفهمه حاسه ان في قاعدة معينة ومش عارفاها

ام محمد اعطينا وضعية واحدة فقط لندرسها ونراها سيكون انفع لك و للجميع تحتاجين ان تركزي جهودك على النوعية وليس على الكمية .عندما تنجحين في عمل وضعية واحدة جيدة يمكنك عمل العشرات من الوضعيات الجيدة حينها بسهولة .اعملي واحدة جيدة من زاوية واحدة معها الصورة الضلية ونبدأ في الحديث حولها .

شكرا أستاذ فيصل
    هذه صورة واحدة للتوازن كما أمر ت

Bookmarks

قوانين الموضوعات

• لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل