Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

الانتقال الى مايا

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• الانتقال الى مايا

السلام عليكم

اخر الاخبار بعد رؤية بعض اجزاء من سيدهات المايا والله رأيت انه لا جديد في المايا على الاطلاق هناك حجات اسهل في المايا واخرى اسهل في الماكس والمايا فيه بعض الامكانيات الغير موجودة بالماكس لكنها البلجن بتاع الماكس مكفيها

لكن اشاعة انه احسن من الماكس دي اشاعة فاشلة وضيعت وقتي
    اطور نفسي بالماكس احسن ميت مرة من اني اخش برنامج جديد اقعد الف حوالين نفسي عشان اعمل نفس اللي بعمله في الماكس في ثانية

ثانيا : المايا تدعمه جنومون يعني الاحتراف كله .. قليل جدا لما بتنزل للماكس سيدهات جنومون بجد بتفرق معانا كتير جدا لأن دول بجد محترفين وبيجيبوا من الاخر حاجات ترفعك لفوق

الفكرة انك لو ملم بالماكس تقدر تطبق اي حاجة من تعليم مايا على الماكس
    الاساسات واحدة ولو اختلفت الاسماء والتولز
    يعني راجل بيشرح انيميشن مثلا ...ايه الفرق ماكس ولا مايا ولا حتى تودي كلها واحد طالما انت ملم بادوات برنامجك في التحريك

لذا بغض النظر عن تحديثات ماكس المنتظرة التي ستكون قفزة حتى لو لم يوجد تحديثات فالماكس جيد مع بعض البلجن والاسكربتات لا مايا ولا يحزنون !
    لكن تحديثات ماكس 2010 تبشر بالخير جدا والحمد لله

اكتب هذا لأجل الاعضاء المشتتين انفسهم واللي الشيطان لعب في دماغهم يروحوا لمايا برجليهم
    طور نفسك في برنامجك افضل وكل الطرق تؤدي الى روما .

أتمنى أن تشتري الحكومة السعودية أحد البرنامجين .. المايا أو الماكس .. وبذلك نطمئن ان أي موضوع يتعرض لأحد البرنامجين سيتم حذفه في الحال .. وبذلك نريح الأعضاء من وجع الدماغ هذا !!
    www.ali-cv.com موقعي ومعرض اعمالي

www.ne3na3.net شاي بالنعناع !

follow me

هل جربت انت الماكس و المايا يا دوكتور هل هناك فرق لاني انوي الانتقال الى المايا . ام اقعد في الماكس و الله اخزي الشيطان الي بتحدث عليه على فكرة يعني .........في شيطان ماكساوي و شيطان ماياوي ههههههههههههههه
      شكرا استاد حازم على المساعدة

فعلا الموضوع دا بيحير اوي انا يوم افتح ماكس اقول حلو اوي علي كدا وتاني يوم افتح مايا واقول لا مايا احسن وكل يوم علي كدا...... بس يظهر كدا اني هبطل تشتت واركز مع الماكس و شكرا
        تواضع للحق تكن اعقل الناس
        فلا تكن كقمة الجبل تري الناس صغارا ويراها الناس صغيرة
        واعلم ان
        خيرا الناس................... انفعهم للناس

الصعوبه في انك تكون مدمن ماكس و تحول الى المايا ...

إلا اذا يتبناك احد اعضاء المايا .. لكي يعبرك مرحلة الخطر .. مرحلة الادمان ...
          M A Y A ....... PacimaNTubE
          HD YouTube MAYA TraininG

الفرق كبير يا هشام ولكن لن احاول اقناعك (بصراحه اوتو ديسك لن تدفع لي )
            وليس لدي سبب كافي لتوضيح هذه النقطه كل مره
            لكن ما فيش داعي تجيب تريلا فعلا لو سيارة صغيره ممكن توصلك مشوارك
            بالتوفيق مستر
            لكن لا يمكن وضع ماكس 2010 امام مايا 4
            بلاد الكوارث
            حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
            لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
            وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
            وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد

مدونتي

يا اخوة انا لم احكم الا عن تجربة

تحياتي لك اخي ياسر انا خدت برأيك ولم احكم الا حين جربت وشوفت
              تحياتي لجميع الاخوة انا فقط نقلت لكم تجربتي

يا هشام ماهي مدي تجربتك ؟
                يعني عرفت ايه في مايا بالظبط علشان تقدر تحكم
                بلاد الكوارث
                حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
                لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
                وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
                وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد

مدونتي

المشاركة الأصلية بواسطة y@sser مشاهدة المشاركة
                  يا هشام ماهي مدي تجربتك ؟
                  يعني عرفت ايه في مايا بالظبط علشان تقدر تحكم
                  نفس السؤال بساله انا كمان بصراحه؟!!
                  للاستماع و تحميل القرآن الكريم برابط واحد للشيخ اللذى تحب و بصوت عالى الجوده :
                  http://www.tvquran.com/

Join me on Facebook
                  https://www.facebook.com/rabieart.fanpage
                  https://www.facebook.com/MCC4P

مسكين هذا المايا_

ياسر : انا شفت حاجة في المودلنج لقيت الامر متشابه اذا استعملت بولي بوست في الماكس ..لا يوجد فروق للطرفين
                      شفت حاجة في الانيميشن السيدهاية الجنومون اللي ورتلك صورتها في احد الموضوعات... تقريبا اي انيميشن كرف مبادئ واحدة تماما
                      شفت حاجة افكتس جنومون فلويد على السريع لم اراها تفصيلا ... كان بيحاكي اصدام سيارة بجدار وتكسير جزء منه
                      ده بالماكس بسكربت بسيط للتقطيع برده زي المايا وبعد كده بارتكل للغبار

وبعدين لما بدأت اشتعل بالمايا ايدي تقيلة عليه طبعا وبلف حوالين نفسي لغاية ما اعرف اعمل حاجة بسيطة جدا

يعني انا فقط حسبتها مش مستاهلة تضييع وقتي في تعلم برنامج مش هيقدملي حاجة مش هعرف اعملها بالماكس ..!
                      يعني مسألة هدي وقت اد ايه وبعد كده هخد ايه ؟! .فهمتني؟

بس

المشاركة الأصلية بواسطة doctor3d مشاهدة المشاركة
                        السلام عليكم
                        كل الطرق تؤدي الى روما .
                        و عليكم السلام

كما قال الاخوة المايا عالم كبير ...لن تستطيع اكتشافة في اسبوع و لا اسبوعين ....
                        صراحة لما جربته اول مرة ...في فترة كنت ابحث عن البرنامج المناسب ..في فرق كبير جدا ..كل شيء في المايا رسمي ...فهو موجه بالضرورة الى الأفلام و المشاريع التي تتطلب بلاتفورم كبيرة ...
                        big plus....لا يحتاج بلوغن: متكامل
                        هذه الخاصية الاخيرة هي التي لم تجعلني اتعمق فيه ..
                        !!

المهم في رايي هي مسالة شعبية فقط....لا غير ...
                        بالنسبة للماكس 2010
                        هل سننتظر حتى 2010 لكي نرى بلوغن اسمو polyboost مدمج مع الماكس ...
                        تحياتي

المشاركة الأصلية بواسطة y@sser مشاهدة المشاركة
                          لكن لا يمكن وضع ماكس 2010 امام مايا 4
                          I don't got it

بالنسبة للماكس 2010
                            هل سننتظر حتى 2010 لكي نرى بلوغن اسمو polyboost مدمج مع الماكس ...
                            تحياتي
                            هذا سكربت ساحر بالمودلنج ومتوافر من زمن وكثير من المحترفين يستخدموه
                            كان احد سيدهات جنومون قام بالتعريف به ومن يومها والاسكربت عالمي

ثانيا بخصوص نواقص ماكس والبلجن ... يتكلم عن هذا ويشكو منه الذي يشترى كل هذه البلجنز ويتكلف فيها ولا يكفيه الماكس وحده ... لكن نحن لا نشكو .... اتمنى ان تكون فهمتني !

i don't got it
                            هو يقصد مقارنتي ماكس 2010 بمايا 4

انا لم اتعمق بالمايا لكني تابعت عدة دروس وسيدهات ورأيت نسخة مشابهة جدا لما بالماكس والبلجن الملحق به... ورأيت انه لا جديد عندكم سوى ان جنومون تدعمكم وبشده وتجلب لكم محترفين لكي تحترفوا على ايديهم والماكس دروسه في احتراف حقيقي وبروجكتات كاملة نادرة جدا

والموضوع كله حسابات
                            كم سيأخذ مني وقت لاصل لمستواي الحالي بالماكس ؟!
                            ولو استغل هذا الوقت لأصل لمستوى اعلى طالما اني لن احصل على ميزات اضافية ؟!

المشاركة الأصلية بواسطة doctor3d مشاهدة المشاركة
                              السلام عليكم

اخر الاخبار بعد رؤية بعض اجزاء من سيدهات المايا والله رأيت انه لا جديد في المايا على الاطلاق هناك حجات اسهل في المايا واخرى اسهل في الماكس والمايا فيه بعض الامكانيات الغير موجودة بالماكس لكنها البلجن بتاع الماكس مكفيها

لكن اشاعة انه احسن من الماكس دي اشاعة فاشلة وضيعت وقتي
                              اطور نفسي بالماكس احسن ميت مرة من اني اخش برنامج جديد اقعد الف حوالين نفسي عشان اعمل نفس اللي بعمله في الماكس في ثانية

ثانيا : المايا تدعمه جنومون يعني الاحتراف كله .. قليل جدا لما بتنزل للماكس سيدهات جنومون بجد بتفرق معانا كتير جدا لأن دول بجد محترفين وبيجيبوا من الاخر حاجات ترفعك لفوق

الفكرة انك لو ملم بالماكس تقدر تطبق اي حاجة من تعليم مايا على الماكس
                              الاساسات واحدة ولو اختلفت الاسماء والتولز
                              يعني راجل بيشرح انيميشن مثلا ...ايه الفرق ماكس ولا مايا ولا حتى تودي كلها واحد طالما انت ملم بادوات برنامجك في التحريك

لذا بغض النظر عن تحديثات ماكس المنتظرة التي ستكون قفزة حتى لو لم يوجد تحديثات فالماكس جيد مع بعض البلجن والاسكربتات لا مايا ولا يحزنون !
                              لكن تحديثات ماكس 2010 تبشر بالخير جدا والحمد لله

اكتب هذا لأجل الاعضاء المشتتين انفسهم واللي الشيطان لعب في دماغهم يروحوا لمايا برجليهم
                              طور نفسك في برنامجك افضل وكل الطرق تؤدي الى روما .
                              تحليلك منطقي وسليم وخاصة حين ينزل الماكس 2010 فهو ثورة بحد ذاتها .
                              ابو محمد
                              قال غاندي:
                              سيستهزؤون بك ثم يحاربونك ثم يقاومونك ثم يؤمنوا بك ثم يتبعوك ، النجاح ببساطة قضية إيمان ينبت ، يكبر في الاعماق و لا يكثرت بالمتهكمين و الناقمين و المستهزئين، النجاح انتظار للحظة التتويج، النجاح استصغار للحظات الاستعداد و المواجهة ، النجاح يقين بان ما تفعله يناسبك.

اخرالاعمال :
                              http://www.maxforums.net/showthread.php?t=212605

يعمل...
                              X