Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

استشارة بخصوص الحبوب الصينية

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

المشاركة الأصلية بواسطة منصووور مشاهدة المشاركة
    شكرا أخي منور على الرابط، وهذا اقتباس من الصفحة:

هل أعتبر ده الجواب النموذجي؟؟؟؟؟؟
    ههههههههههههههههه إيه يا عم الحاج إنت قاعد في لجنة ؟؟ ما فيش حاجة إسمها الجواب النموذجي خصوصاً في الحاجات دي، لازم تعرض نفسك على أخصائي تغذية، ممكن يكون عندك هرمونات أصلاً ما تتقبلش البروتينات دي وتترسب - حصلت مع واحد صاحبي بس ربنا ستر -
    (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

الرد على من قال بحل المعازف

http://www.abumishari.com/

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
      ههههههههههههههههه إيه يا عم الحاج إنت قاعد في لجنة ؟؟
      هههههههههههههههههههههههههه
      ما هو ده البيان النهائي بتاع القمة المصغرة، واحنا حاولنا نصل لصيغة مشتركة تتفق عليها جميع الأطراف المتنازعة....... وعايزين نوخذ موافقات جميع الأعضاء عليها.......علشان لما يصير فيا حاجة"هرمونات أنوثة أو أي مصيبة تانية" يتفرق دمي بين القبائل، ومتبقاش لحالك في القفص

هحاول اساعد اخي منصور ف رسالة خاصة علي قدر معلوماتي
        .

MR. Kok Limited Edition

اهلا يا منصور ازيك اتمني تكون فاكرني خلاص ناوي تدخل ملاكمه ^_^
          عموما انا الكل ناصحني باني مخدتش اي حبوب وابني جسمي بالتمارين فقط وعلي فكرة التمارين لوحدها هي الي هتظبط جسمك وحسب بقي التمارين الي بتاخذها انت بس اتغذي كويس وكله هيبقي تمام

المشاركة الأصلية بواسطة الجرح مشاهدة المشاركة
            عموما انا الكل ناصحني باني مخدتش اي حبوب وابني جسمي بالتمارين فقط وعلي فكرة التمارين لوحدها هي الي هتظبط جسمك وحسب بقي التمارين الي بتاخذها انت بس اتغذي كويس وكله هيبقي تمام
            لا بلاش موضوع الملاكمة ده عشان في ضرب على الوجه وبتاع ممكن يستفيد لتمرين عضلة الباي والتراي في بعض تمارين الملاكمة أما مش الرياضة نفسها
            (وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءنَا أَوَلَوْ كَانَ الشَّيْطَانُ يَدْعُوهُمْ إِلَى عَذَابِ السَّعِيرِ) لقمان :21

المشاركة الأصلية بواسطة الجرح مشاهدة المشاركة
              ملاكمة آآآآآه أكيد، أنا بقيت عدواني اليومين دول
              طبعا فاكرك ولو!!!!!!!! حبي الأول...... وستأتي منافسة أخرى قريبة....بس استنى لما أخلص تمارين الإحماء

لأ هي كل المسألة إني أدرس حاليا في الخارج، وجلوسي الطويل في البيت بيعملي مشاكل أهمها الكسل ، (يعني الواحد لما يكون في بيته أبوه بيتشغل فيه....هات وجيب وشيل...... بيحرك جسمه شويه) إضافة إني أصبحت غير راضي عن جسمي ....يعني دايما بقول إني مع مرور الأيام حيزيد وزني شوية.لكن للأسف وزني ظل ثابت لعدة سنوات (60 كيلو) حتى إني كنت أسميه "ثابت منصور" لا راضي يطلع ولا ينزل.

لا بلاش موضوع الملاكمة ده عشان في ضرب على الوجه وبتاع ممكن يستفيد لتمرين عضلة الباي والتراي في بعض تمارين الملاكمة أما مش الرياضة نفسها
              أنا لا أنكر أنو عندي ميول للمصارعة...........بس مشاهدة على التلفاز، أو على أخوي الصغير.......فينك يا كابتن ممدوح

هو مشكلة الأكل الطبيعي، أنو خمس وجبات في اليوم كتيرة، حتى الواحد بيجولش نفس، بيض وفراخ ولحمة وسمك وفواكه................المصرووووووف!!

هو صحيح حكاية الخمس وجبات، ولا صاحب الصالة حابب يطفشني من حكاية الغذاء الطبيعي؟؟؟؟

المشاركة الأصلية بواسطة منصووور مشاهدة المشاركة
                  هو مشكلة الأكل الطبيعي، أنو خمس وجبات في اليوم كتيرة، حتى الواحد بيجولش نفس، بيض وفراخ ولحمة وسمك وفواكه................المصرووووووف!!

هو صحيح حكاية الخمس وجبات، ولا صاحب الصالة حابب يطفشني من حكاية الغذاء الطبيعي؟؟؟؟
                  حسب الجسم، أنا جسمي مثلاً لما كنت في الثالث الثانوي، المدرب كان بيقولي تلات وجبات بس إيه عذاب، يعني أصوم وأجمع في وجبة واحدة خفيفة جداً (على غير عادتي طبعاً) أبركلي، أما دلوقت لو كلت سبع مرات في اليوم مافيش فايدة عندي كرش أي نعم بس ما عنديش أي دهون ولا عضلات في مكان تاني زي ما قلت لك إستشير أخصائي تغذية حتى على الأقل يحدد لك نظام غذائي، يغنيك عن الخمسة، ممكن تاكل وجبة واحدة بعشرين وجبة في اليوم من حيث السعرات طبعاً، ووممكن تاكل خمس وجبات بنص وجبة

المشاركة الأصلية بواسطة mmnoor مشاهدة المشاركة
                    حسب الجسم، أنا جسمي مثلاً لما كنت في الثالث الثانوي، المدرب كان بيقولي تلات وجبات بس إيه عذاب، يعني أصوم وأجمع في وجبة واحدة خفيفة جداً (على غير عادتي طبعاً) أبركلي، أما دلوقت لو كلت سبع مرات في اليوم مافيش فايدة عندي كرش أي نعم بس ما عنديش أي دهون ولا عضلات في مكان تاني زي ما قلت لك إستشير أخصائي تغذية حتى على الأقل يحدد لك نظام غذائي، يغنيك عن الخمسة، ممكن تاكل وجبة واحدة بعشرين وجبة في اليوم من حيث السعرات طبعاً، ووممكن تاكل خمس وجبات بنص وجبة
                    فعلا انت هتحتاج وجبات كتيرة , بس الوجبة مش معناها انك تاكول طبق كبير رز , وفرختين والكلام ده
                    انت ممكن تحسب وجبة الفطار كوب لبن ,وخمس بيضات مسلوقة , بياض فقط , ورغيف عيش علي انها وجبة افطار , وجبة ماقبل الغدا , علبة تونة , ووجبة الغداء نص فرخة , وطبق رز صغير وهكذا
                    الفكرة انك محتاج تزود وزنك, ف هتاكول اكتر ما الجسم ما بيحتاج ف عمليات البناء والهدم, عشان الباقي يتخزن ويساعدك ف بناء العضلات .
                    .

MR. Kok Limited Edition

, دي بتزود نسبة التيستسترون ف جسمك , هتخلي جسمك جامد واحترافي, لكن افراز التسيتستيرون ف الجسم هيتوقف مرة بمرة , وبالتالي لما تبطل جيم وتمارين , التيستيستيرون هيتفرز مرة تانية بس ببطئ شديد , ,هيكون الي شغال الاستروجين, وده معناه زيادة هرمونات الانوثة ...

رفييع وراجل احسن من بطل كمال اجسام وحاجة تانية .. !!
                      www.ali-cv.com موقعي ومعرض اعمالي

www.ne3na3.net شاي بالنعناع !

follow me

المشاركة الأصلية بواسطة فلاشــــــــــاوي مشاهدة المشاركة

فيه ناس بتحب توصل لحاجة معينة , مهما كانت التكلفة والنتائج السلبية
                        .

MR. Kok Limited Edition

المشاركة الأصلية بواسطة فلاشــــــــــاوي مشاهدة المشاركة

بطل كمال أجسام.............ضحكتني والله
                          لأ مش للدرجة دي

فيه ناس بتحب توصل لحاجة معينة , مهما كانت التكلفة والنتائج السلبية
                            ييييييييييييييييييييع !
                            www.ali-cv.com موقعي ومعرض اعمالي

www.ne3na3.net شاي بالنعناع !

follow me

المشاركة الأصلية بواسطة kareem50 مشاهدة المشاركة
                              فعلا انت هتحتاج وجبات كتيرة , بس الوجبة مش معناها انك تاكول طبق كبير رز , وفرختين والكلام ده
                              انت ممكن تحسب وجبة الفطار كوب لبن ,وخمس بيضات مسلوقة , بياض فقط , ورغيف عيش علي انها وجبة افطار , وجبة ماقبل الغدا , علبة تونة , ووجبة الغداء نص فرخة , وطبق رز صغير وهكذا
                              الفكرة انك محتاج تزود وزنك, ف هتاكول اكتر ما الجسم ما بيحتاج ف عمليات البناء والهدم, عشان الباقي يتخزن ويساعدك ف بناء العضلات .
                              مينفعش يوم لحمة ويوم عدس........متحبوكوهاش قوي!!!!
                              كويس انو مش والدي اللي بيصرف علي... كان طردني من البيت

بصراحه انا شخصيا ضد الحاجات دي تماما
                                البروتينات والاحماض الامينيه موجوده بغزاره في البقول خصوصا لو تم تنبيتها يومين او ثلاثه لتبسيط مركباتها لبمركبات قابله للهضم
                                الحاجه الوحيده الي ممكن تقص بعدها هي البروتينات الحيونانيه لان الجسم لا يستطيع تخليقها
                                كوب لبن واحد يوميا قادر علي امدادك بها
                                يعني الموضوع بسيط
                                الناس الي بتعلب كمال اجسام لازم ما تستعجلش
                                الي بيجي بسرعه بيروح بسرعه والناس الي عملت حاجات زي دي مجرد ما بيسيب التمرين جسمه بيضرب تماما ويتخن ويبقي ياريته مالعب كان افضل له
                                بلاد الكوارث
                                حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
                                لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
                                وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
                                وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد

مدونتي

يعمل...
                                X