Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

هدية من 3DKernel لكل بلندراوي

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• هدية من 3DKernel لكل بلندراوي

السلام عليكم , هدية صغيرة من اخوكم ضياء الدين ومن موقعكم الجديد www.3dkernel.com

مجسم lowpoly بقابلية حركة ممتازة , مع خامة وجه تجريبية

احصل على نسختك هنا

http://3dkernel.com/?cat=7

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

شكراً لك أخي ضياء على الهديه وما قصرت
    اللهم آتنا في الدنيا حسنه وفي الآخره حسنه وقنا عذاب النار

الرابط لا يعمل أخي

المودلنج جميل جدا ولكن المصمم وقع في خطأ بسيط في المنطقة اللي بين الحواجب بدل ما يخالي الفيس اربع نقط مخالية 6 نقط
        ويفضل زيادة الخطوط عند الكوع وعند الركبة علشان الانيميشن
        على العموم التصميم نفسة جميل جميل جدا ولكن لية دائما بالاقي النسة لما تيجي تصمم الشخصية بالملابس بيبقوا يصمموا الجسم لوحدة خالص والرأس لوحدها

فهل هذا صحيح في تصميم الشخصيات والا هيكون في مشاكل اثناء التحريك ؟
        ويا ريت الاقي الحل المناسب لاني لحد دلوقتي ملقتش حل لسؤالي دة
        سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
        وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

جزاك الله خير
          ¨°o.O (قد يختفي الأمل...لكن لا يموت) O.o°¨

شَكَوْتُ إلَى وَكِيعٍ سُوءَ حِفْظِي فَأرْشَدَنِي إلَى تَرْكِ المعَاصي وَأخْبَرَنِي بأَنَّ العِلْمَ نُورٌونورُ الله لا يهدى لعاصي

شكرا شكرا شكرا
            نرحب بالجميع في موقعنا
            Www.ClubMadrid.Net

موقعيـ الشخصيـ لفريقـ ريال مدريد

المشاركة الأصلية بواسطة donjwan88 مشاهدة المشاركة
              المودلنج جميل جدا ولكن المصمم وقع في خطأ بسيط في المنطقة اللي بين الحواجب بدل ما يخالي الفيس اربع نقط مخالية 6 نقط
              ويفضل زيادة الخطوط عند الكوع وعند الركبة علشان الانيميشن
              على العموم التصميم نفسة جميل جميل جدا ولكن لية دائما بالاقي النسة لما تيجي تصمم الشخصية بالملابس بيبقوا يصمموا الجسم لوحدة خالص والرأس لوحدها

فهل هذا صحيح في تصميم الشخصيات والا هيكون في مشاكل اثناء التحريك ؟
              ويا ريت الاقي الحل المناسب لاني لحد دلوقتي ملقتش حل لسؤالي دة
              راح أكلمك باللهجه المصريه وأرد على سؤالك

أنا لما بديت أحرك الشخصيه بتاعتك أول حاجه عملتها هي فصلت الملابس إللي ملهاش دعوه في الحركه حتى أتعامل مع الشخصيه بشكل أسهل وأما الملابس الداخليه لم أفصلها وربطها هي والجسد مع العظام بدون أي مشاكل .. لكن لو أفترضنا أن الشخصيه دي عليها دشداشه فمن الصعب جداً التعامل مع حركة القدمين لأن الدشداشه لازم تتحرك معها في البرامج الأخرى أما البلندر قادر على عمل ذلك بإمتياز بس مش متأكد أن ده ممكن نعمله في المحرك

الله!!

انتا من وين اتعلمت اللهجة المصرية دي؟
                ¨°o.O (قد يختفي الأمل...لكن لا يموت) O.o°¨

شَكَوْتُ إلَى وَكِيعٍ سُوءَ حِفْظِي فَأرْشَدَنِي إلَى تَرْكِ المعَاصي وَأخْبَرَنِي بأَنَّ العِلْمَ نُورٌونورُ الله لا يهدى لعاصي

المشاركة الأصلية بواسطة ملك الحرية مشاهدة المشاركة
                  الله!!

انتا من وين اتعلمت اللهجة المصرية دي؟
                  زي متعلمتها أنته دي

المشاركة الأصلية بواسطة فلاشي 8 مشاهدة المشاركة

أنا لما بديت أحرك الشخصيه بتاعتك أول حاجه عملتها هي فصلت الملابس إللي ملهاش دعوه في الحركه حتى أتعامل مع الشخصيه بشكل أسهل وأما الملابس الداخليه لم أفصلها وربطها هي والجسد مع العظام بدون أي مشاكل .. لكن لو أفترضنا أن الشخصيه دي عليها دشداشه فمن الصعب جداً التعامل مع حركة القدمين لأن الدشداشه لازم تتحرك معها في البرامج الأخرى أما البلندر قادر على عمل ذلك بإمتياز بس مش متأكد أن ده ممكن نعمله في المحرك

ههههههههه لحقت تتعلم اللهجة المصرية

بس على فكرة يعني اية كلمة ( دشداشة )

انا معاك يا اخي فلاشي في كل اللي انت قلته ولكن انا كنت بكلم احد الاخوى وهو متميز جدا في التحريك وكان دائما بيشدد على موضوع دمج الرأس مع الجسم يعني اقوم بعمل ميرج للفرتكس علشان كلهم يبقوا جسم واحد والموضوع دة لحد دلوقتي فعلا بيلغبطني جدا يعني انا مثلا عاوز اعمل شخصية لبسة بدلة وعاوز اقلل من عدد الفرتكس فاكيد مش هقوم بربط الرأس بالجسم علشان اقدر اصمم الجاكت بتاع البدلة من غير مشاكل وايكون واقعي وفي هذة الحالة فاستحالة يتم ربط الرأس مع الجسم الا اذا تم عمل جسم منفصل خالص ثم تم عمل جاكت البدلة بارضو منفصل وبعد كدة يتم دمجهم ببعض مثل اللي في الشخصية بتاعت اللعبة وابكدة يبقى معملناش حاجة دة بالعكس يبقى زودنا عدد الفرتكس
                    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
                    وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

يعمل...
                    X