موضوع: موشن جرافيكس خطاطون

ردود: 18 | زيارات: 1268
  1. #1
    عضو متميز
    صور رمزية esso70
    تاريخ التسجيل
    Feb 2005
    ردود
    1,377

    موشن جرافيكس خطاطون

    [

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    دا تتر لبرنامج بيتكلم عن الخطاطين
    العمل كله من شغل ايديا ماكس فيراى أفتر افيتكت أحب اسمع رايكم عن الشغل ونقدكم
    لينك العمل

    وجزاكم الله خيرا
    [/CENTER]
    أخر تعديل بواسطة esso70 في 23 / 02 / 2009 الساعة 12:19 AM


  2. #2
    vfx artist
    تاريخ التسجيل
    Dec 2006
    المنطقة
    مـــــ أم ـــــــصــــــ الدنيا ــــــــــــر
    العمر
    31
    ردود
    2,041
    جارى المشاهدة اخى
    Minyawy Motion Graphic Designer
    Facebook

  3. #3
    عضو متميز
    صور رمزية doctor3d
    تاريخ التسجيل
    Feb 2008
    المنطقة
    أم الدنيا
    العمر
    35
    ردود
    3,629
    رندر روعة

    فقط هي ملحوظة مونتاجية ان الديسولف على الاسود كبير في النهاية
    لكن الجو جميل جدا والرندر فوق الممتاز

  4. #4
    يوسف التلباني
    عضو لجنة تحكيم

    صور رمزية maxspider
    تاريخ التسجيل
    May 2004
    المنطقة
    <<<<EGYPT>>>>
    العمر
    32
    ردود
    5,585
    تسلم إيدك يا غالي ...

    وعارف رأيي ... جميلة .. وملاحظة الحبر بس ...

    و ................ فينك يا جدع ؟؟

  5. #5
    عضو متميز
    صور رمزية esso70
    تاريخ التسجيل
    Feb 2005
    ردود
    1,377
    السلام عليكم وشكرا يا أخوه على الردود
    والأخ علاء
    جاري المشاهده
    طيب فين الرأي في الشغل هههههه
    بالنسبة لموضوع الديسولف مش عارف يمكن انا محستهاش
    دعواتك يا يوسف نفسي ابقه حاجه

    والله المستعان

  6. #6
    عضو متميز
    صور رمزية boo too
    تاريخ التسجيل
    Dec 2005
    المنطقة
    ShabwA
    ردود
    3,503
    عمل جميل جداً
    بالتوفيق أخي ...
    اللهم اغفر لي ولوالـدي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحيـاء منهم والأموات ..
    اللهم آمين .. اللهم آمين .. اللهم آمين
    ..

  7. #7
    محمود عبدالمحسن
    صور رمزية M-designs
    تاريخ التسجيل
    Sep 2007
    المنطقة
    مصر + الرياض
    ردود
    1,785
    جميل جدا لكن طريقه تساقط الحبر من الريشه كأنه بودر و ليس سائل

    بارك الله فيك اخي الكريم و زادك علما
    Our Services
    al3rabeya.com

    اللهم اجعل نُطقنا
    ذكرا.. وصمتنا فكرا.. ونظرنا عبرا..
    ولا تجعلنا ممن أطال الأمل.. وأساء العمل.. وأكثر الجدل.. واجعلنا ممن سمع الحكمة فوعى.. وسمع القرآن فدنا.. واتبع الصراط فنجا


  8. #8
    محمود عبدالمحسن
    صور رمزية M-designs
    تاريخ التسجيل
    Sep 2007
    المنطقة
    مصر + الرياض
    ردود
    1,785
    شفت شغل الفيديو الثاني بتاع الشاشات
    روووووووووووووووووووووعه
    بارك الله فيك
    Our Services
    al3rabeya.com

    اللهم اجعل نُطقنا
    ذكرا.. وصمتنا فكرا.. ونظرنا عبرا..
    ولا تجعلنا ممن أطال الأمل.. وأساء العمل.. وأكثر الجدل.. واجعلنا ممن سمع الحكمة فوعى.. وسمع القرآن فدنا.. واتبع الصراط فنجا


  9. #9
    عضو متميز
    صور رمزية esso70
    تاريخ التسجيل
    Feb 2005
    ردود
    1,377
    ألف شكر يا أخ boo too
    M-designs والله يا أخي شغل الشاشات عايز اظبط فيه الإخراج الأخير قيبل ما اخرج النسخه الفاينل
    وزادانا وإياكم علما يا أخي

    والله المستعان

  10. #10
    عضو نشيط
    صور رمزية KeShOo
    تاريخ التسجيل
    May 2008
    المنطقة
    مــصــر
    ردود
    516
    بسم الله ماشاء الله
    شغل جميل
    واصل تقدمك ياباشا
    انت شجعتني وخلتنى متحمس اني اتعلم
    جزاك الله خيرا
    مستنين جديدك

  11. #11
    وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ..
    ما شاء الله
    العمل رااائع ، وجميل .

    فقط عندي ملاحظة صغيرة ..

    اولا: قطة القصبة معكوسة ــ انظر الصورة المرفقة .
    ثانيا :الخط والتركيب غير جيد بصراحة ، وارجو ان لا تزعل مني .
    ثالثا: ليس هناك داعي لانسكاب الحبر من القصبة ، لأن ذلك لايحدث في الواقع ، لأن الخطاط لا يغمس القصبة في الحبر مباشرة ، بل يضع بعض خيوط الحرير في الحبر ، بحيث تأخذ القصبة قليلا من الحبر ..

    يا ريت لو تطلب من خطاط يكتب لك العبارة ، وليس بالضرورة ان يكون بخط الطغراء ، فلو كان بخط الثلث لكان افضل في نظري ..

    بالتوفيق أخي الكريم ..
    منتظرين ابداعاتك القادمة
    تحياتي لك

  12. #12
    عضو متميز
    صور رمزية esso70
    تاريخ التسجيل
    Feb 2005
    ردود
    1,377
    شكرا كيشو
    وألف شكر يا أخ كمال علىالملاحظات القيمة
    الأخطاء دى فعلا نابعة من عدم معرفتي الجيده بالخط وبالنسبة لتركيب الخط أو لوجو البرنامج
    هوا إجتهاد مني من برنامج الكلك ورسمت الباقي في الفوتوشوب وانا مش دارس خط طبعا علشان كدا خدت طريقه موجوده لأحد الخطاطين ومشيت عليها
    لو انته فاهم في الخط أكيد مش هيعجبك إنما الناس عاجبها وطبعا مش معني كدا ان انا صح بالعكس كلامك انته اللي صح طبعا لو ان هناك مرة قادمه إن شاء الله تعالى هعمل كدا
    وجزاك الله خيرا


    والله المستعان

  13. #13
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة esso70 معاينة الرد
    لو انته فاهم في الخط أكيد مش هيعجبك إنما الناس عاجبها
    صحيح المهم هو ان يعجب الناس ، لكن بما أن البرنامج يتحدث عن الخطاطين فأكيد سيتابعه الخطاطون من مختلف بقاع الأرض ...
    اقصد لو كان هذا الخط لبرنامج آخر لا يتحدث عن الخط لما انتقدته، لكن بما انه يتكلم عن الخط والخطاطين فقد ابديت بعض الملاحظات !
    اريد فقط ان لا ينطبق علينا المثل التالي :
    ( باب النجار مخلوع )
    ههههههههه
    تحياتي لك ، وآسف على الازعاج
    انتظر اعمالك القادمة ، والى الأمام ان شاء الله

  14. #14
    عضو نشيط
    صور رمزية mady
    تاريخ التسجيل
    Jul 2005
    المنطقة
    Cairo, Egypt, Egypt
    العمر
    34
    ردود
    439
    جميل جدا با مستر اسلام
    وانا مع ملاحظات كمال ولو اني مابفهمش في الخط برضه زيك
    بس الجو العام جميل جدا وتسلم ايدك

  15. #15
    عضو قدير
    صور رمزية MOHSEN
    تاريخ التسجيل
    Jul 2006
    المنطقة
    ..::EGYPT ::..
    ردود
    3,238
    جميل جدااا .. فقط خذ بملاحظات الاخوه
    A BiG FaN OF

    MAXFORUMS
    Theory_Of_Design@yahoo.com



    م / محســن عمــاد
    mohsen_3d

  16. #16
    عضو متميز
    صور رمزية esso70
    تاريخ التسجيل
    Feb 2005
    ردود
    1,377
    عهعهعهعهع
    المشكله يا أستاذ كمال ان الباب فعلا مخلع
    أنا طبعا مع كلامك مش بعارض وكنت أتمنى ان أصحاب الشغل يكونوا فاهميين في الخط هما كمان
    وجزاكم الله خيرا يا أخي على التوضيح
    حلواني يا عم دي عالم بتاعت كفته اه من زمان مكلتش كفته خاصة لما تكون الكفتة بالصلصه يااااااا ه بتبقه لذيذه ايه اللى انا بقوله دا عموما ألف شكر ياباشا تعليقك واصل
    شكرا أخ محسن أتمنى انى ادرس خط انا فعلا بحبه وشايف انه ممكن يعمل تقدم في الناحية الفنية للشغل العربي
    خاصة فى الشغل الإسلامي يعني إحنا كعرب مش بنلعب بدا كويس" أقصد فى الموشن جرافيكس" مع انه حاجه قيمه جدا في الكتابة العربية .



    والله المستعان

  17. #17
    عضو نشيط
    صور رمزية Reda Hamdy
    تاريخ التسجيل
    Oct 2008
    المنطقة
    مصر
    العمر
    31
    ردود
    517
    ما شاء الله ....... العمل روعة .... موفق ان شاء الله
    ومن يتهيب صعود الجبال .. يعش ابد الدهر بين الحفر
    من اعمالي:
    Fhlowa
    Hastek El-Astek
    Step Up 3D & Kung Fu Show
    لمزيد من التواصل : m.long2010@yahoo.com


  18. #18
    العمل رااااااائع ماشاء الله

Bookmarks

قوانين الموضوعات

  • لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل