Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

استطلاع - 2022 رأي - و بلندر فى المقدمة

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• استطلاع - 2022 رأي - و بلندر فى المقدمة

http://www.cgenie.com/cgenie-content...grades-09.html
    لا إله إلا الله
    محمد رسول الله

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
    تذكروا اموات المسلمين بالدعاء

الغريب فى الامر ان مايا وماكس فى المؤخرة فى جميع المقارنات بجدارة
    لكل داء دواء يستطب بة .... الا الحماقة اعيت من يداويها

ذو العلم يشفي في النعيم بعقله ... و اخو الشقاوة في الجهالة ينعم

ألف مبروك للبلندارويين
      البلندر يستحق و بجدارة ان يفوز برضا المستخدمين لأنهم اختاروه برغبتهم و لم يفرضه عليهم السوق او العمل.
      صفحتي على انستاجرام
      https://www.instagram.com/9picks

اتقوا النار و لو بشق تمرة

Taking you to the MAX

المشاركة الأصلية بواسطة نجيب الفاتح مشاهدة المشاركة
        ألف مبروك للبلندارويين
        البلندر يستحق و بجدارة ان يفوز برضا المستخدمين لأنهم اختاروه برغبتهم و لم يفرضه عليهم السوق او العمل.
        أحترم هذا الكم من مثل هكذا أعضاء

دعني اترجمها بأختصار لمن لم يتابعوا المقارنة بسبب الإنجليزية ..

ما مدى تقييمك لكون كل اصدار من البرنامج يأتي بمميزات جديدة .. ؟

ما مدى رضاك عن ان المميزات الجديدة تستحق المال الذي دفعته لها ؟ ( طبعا بليندر ! )

ما مدى اعتقادك بان التحديثات والأصدارات الجديدة للبرنامج كانت صحيحة ؟ ( اي الإضافات تستحق ان يصدر بها إصدار جديد للبرنامج )

ما مدى أعتقادك بأن كل أصدار يأتي بالكثير من حل لمشكلات في الأصدار السابق مع إضافة مميزات جديدة للبرنامج ؟

ما مدى أهتمام الشركة بتطوير المميزات التي يطلبها المستخدمين ؟ ( بمعنى إضافة مميزات يطلبها المستخدمين عن مميزات لم يطلبها أحد ..فقط تراها الشركة مناسبة)

ما مدى حبك للشركة التي تصنع هذا البرنامج ؟ ( هههه مستخدمي المايا يكرهون اوتوديسك لابعد الحدود )

ما مدى الدعم الذي تقدمه الشركة لهذا البرنامج ؟

ما مدى رفضك لان تنتقل لبرنامج اخر ؟ ( غريب .. مستخدمي مايا وماكس هم اكثر من يرغبون في الإنتقال ! )

--------------------------------------------------

التقييم العام

أظن ان البلندر الأول لانه مجاني .. هذا ما يجعل له كل هذه الشعبية ..
          www.ali-cv.com موقعي ومعرض اعمالي

www.ne3na3.net شاي بالنعناع !

follow me

هههه مستخدمي المايا يكرهون اوتوديسك لابعد الحدود

هذه حقيقه والسبب هو كل ما سبق
            اتو ديسك حولت اهداف مايا الي تجاريه بحته
            ايام الياس بالطبع ماكانش فيه شخاليل كتير من الي اتو ديسك كانت دايما تحطها مع كل اصدار من برامجها
            لكن الحاجه الواحد كانت دائما بتكون في الجول
            واكبر دليل علي هذا ان ايام الياس اي شركه كانت بتحسن منتجها كانت بتتجه لفلسفة مايا
            ومن ضمن هذا تغير الواجهات لسينما فور دي وسوفت ايمدج وهوديني
            ووضع نطام النود في البرامج التي لم تكن تدعمها مثل البارتكل فلو في ماكس 6
            حاليا
            كل برنامج بينزل اصداره كل ماتراه هو مجرد زحمة الستخدمين في غني عنها
            وتجنب كامل لاحتياجات المستخدم الحقيقيه (باستثناء بعض الاشياء الي قام بيها مطوري مايا الاساسيين )
            مايا توقف في الاصدار السابع عن تقديم الابداعات الي الناس كانو متعودين يشوفها في كل اصدار
            وسوفت ايمدج دخل موسوعة لعب اوتوديسك
            فربنا يبارك لنا في الشركات الثانيه رغم عدم وجود باكج كامله غير ما تفضلت اوتو ديسك واحتكرتهم
            يمكن يكون العصر القادم عصر سوفت وير صغير لعمليه واحده !
            بلاد الكوارث
            حيث جميع الشعب وجلاديه يبحثون عن العقل والقلب والشجاعه المفقودين
            لكن للاسف لاوجود للساحر اوز
            وتنتهي القصه بفقد الحذاء الاحمر
            وتبقي اليس في بلاد الكوارث للابد

مدونتي

ما مدى حبك للشركة التي تصنع هذا البرنامج ؟ ( هههه مستخدمي المايا يكرهون اوتوديسك لابعد الحدود )
              اولا جزاك الله خيرا علي ترجمة هذا الاستطلاع

فعلا الشركة اضرت بمستخدمي مايا كثيرا عندما اشترت البرنامج...

فكرت في التحويل الي xsi قبل ذلك لانه قريب من المايا ولا تملكه اوتوديسك لكن عندما اشترته... كهرت مامة الشركة مش الشركة بس

Autodesk
              MAYA

المشاركة الأصلية بواسطة nvidia مشاهدة المشاركة
                اولا جزاك الله خيرا علي ترجمة هذا الاستطلاع

فعلا الشركة اضرت بمستخدمي مايا كثيرا عندما اشترت البرنامج...

فكرت في التحويل الي xsi قبل ذلك لانه قريب من المايا ولا تملكه اوتوديسك لكن عندما اشترته... كهرت مامة الشركة مش الشركة بس
                هههههههههههه

وين حتروحو من اتوديسك ياماويين
                سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

انا ايضا مثلك كنت عايز احول سوفت ايميج لكن لما عرفت ان اتوديسك اشتروا كرهت البرنامج

ارخم شركة شوفتها فى حياتى

اى برنامج بتشرى بتخلى فى اسوء حال
                  لكل داء دواء يستطب بة .... الا الحماقة اعيت من يداويها

ذو العلم يشفي في النعيم بعقله ... و اخو الشقاوة في الجهالة ينعم

شكرا لصاحب الموضوع
                    بس كان ليا راى صغير بخصوص البرامج الى كل المواضيع بتتقلب فيها مقارنات بس الحمد لله فى الموضوع ده الماكس والمايا فى المؤخرة فمحدش اتكلم ربنا يديمها نعمة
                    انا كنت بستخدم الماكس ولمدة اربع شهور بس فى الانميشن بالتحديد وسيبته من كام يوم ورحت للمايا
                    مش معنى كلامى ايه احسن من ايه انا لحد دلوقتى مش متكيف مع المايا وحاسس ان فيه زحمة حوليا وانا شغال مخليانى قربت اكره نفسى بس الصراحة الانميشن عجبنى فيه جامد فقررت استحمل لحد اما اتعود عليه
                    طبعا انا كلامى مش مقياس خالص انا ملحقتش افهم ولا حتى ربع الانميشن على الماكس بس الموضوع راحة نفسية فحبيت اجرب
                    الى انا عايز اوصله ان الى يهمنا مش البرامج ولا مين احسن الى مفروض يهمنا هو الشغل محدش يقدر يقول ان البرنامج الفلانى ميعرفش يعمل حاجة بتعملها البرامج التانية الفكرة كلها فى الطريقة سواء كانت صعبة او سهلة او نازلة مع البرنامج مش محتاجة اسكربت او بلج ان او محتاجة الكلام ده
                    كل ده مش مهم المهم انك ترتاح للبرنامج
                    لو لاحظنا فحتى اضعف البرامج بيتعمل بيها شغل اكثر من رائع وهو ده الى انا عايز اوصله لما نوصل للمرحلة دى اننا نطلع شغل خرافى كده ونلاقى البرنامج مش قادر يدينا اكتر من كده وفيه برامج تانية تقدر يبقى فى الحالة دى حقنا نتكلم لاكن الى المفروض اننا نركز عليه هو الشغل فى مواضيع كتير فى المنتدى خربة خالص بسبب الفكر ده ونادرا لما الواحد يلاقى موضوع بيتكلم عن البرامج ويبقى هادى ومتحضر زى الموضوع ده
                    لو استغلينا الوقت ده الى بنضيعه فى المواضيع دى فى عمل مسابقات او تكوين فرق عمل تضم المحترفين والمبتدأين هنستفاد اكتر من خبرات بعض وتبقى منافسة خميدة بين مستخدمى كل برنامج تعود علينا بالنفع افضل بكتير من المشاحنات والكلام ده يا ريت نعمل حاجة زى كده ونحاول نهتم بيها
                    الموضوع ده فعلا طبقناه فى مدرسة الانميشن الى انا والحمد لله طالب فيها يا ريت لو نعمل مدارس زيها للناس التانية فى المجالات بتاعتهم وفى الحالة دى نقدر نجمع خبراتنا فى الاخر ونعمل حاجة تشرفنا افضل بكتير من اننا نتفرج على الغرب فى اعملهم على طول بجد بتمنى اننا نصنع روح الفريق فى المنتدى من كل مجلاته واعتقد ان المنابر هو اكتر منتدى ينفع ينجح فى الموضوع ده نظرا للخبرات الى فيه والناس المتحضرة الى موجودة فى المنتدى
                    يا رب كلامى يبقى ليه ولو حتى صدى صوت عندكم

يعمل...
                    X