Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

دورة الكراكتر مودلنج .............

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• دورة الكراكتر مودلنج .............

بسم الله الرحمن الرحيم اخواني لاحظت تكاسل بمنتدى المنابر
    لا ادري لماذا

لكن منتدى طريق الجرافيك انشا مدرسة كاملة بالماكس وحاليا لديهم دورة احتراف الكراكتر مودلنج ودورات الفيراي الاحترافية
    ودورات المودلنج كلها للماكس

طيب وعشاق المايا وين مشيو ؟؟؟؟؟

انا اقترح الخبراء يعني التوب بالمايا يجتمعو ويقسمو انفسهم مثلا التوب بالرندر والاضاءة الاستاذ ياسر

يحضر دورة كاملة ولو محتاج مثلا مساعدة بالرفع يطلب من الاعضاء الي عندهم نت سريع جدا

مثلا التوب بالكراكتر مودلنج .....مش عارف مين يحضر دورة من الصفر حتى احتراف الكراكتر مودلنج
    مثلا التوب بالريجينج والعظام وكدا .................

مثلا التوب بالمودلنج ......مش عارف مين ^^
    يحضر دورة من الصفر حتى احتراف المودلنج ويوضح االخدع والاسرار

ايه رايكم بالفكرة وتوضع الدورات على شكل اعلان بالصفحة الرئئيسية بالمنتدى وبصور جذابة

وبينضمو ناس كثيرين

ومجموع الدورات كلها يكون بمسمى : مدرسة المنابر لاحتراف المايا

حتى انا مش مصدق انو جاتني الفكرة دي هههههههههه
    14
    ممتازة جامدة
    0%
    10
    الفكرة مالها داعي
    0%
    4
    مبتدئ مايا بالخط الابيض الصغير

فكره جامده جدا
    نامل التفاعل
    بالتوفيق للجميع
    سبحانك اللهم و بحمدك لا إله إلا أنت أستغفرك و أتوب إليك

فكره جامده جدا
      نامل التفاعل
      بالتوفيق للجميع
      :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

فكرة جيدة جدا جدا
        لكن يااخي لو تم تطبيق الفكرة و طلب منك دفع مبلغ الدورة اجر المجهود المبدول في تنضيم كل تلك الامور وحق المدرس الدي سوف يلقى عناء الدروس هل سندفع تمن الدورة ,,’’?
        سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم

ياطيري لاتحزن فالجنة عمر تاني و لاتخافن من المنية فهي السبيل الوحيد لرحمان.ولاتندم على أيام قد مضت فكل مافي الدنيا سراب فاني

فكرة ممتازة ممتازة وتبقى عندنا مدارس فى المنابر فى كل التخصصات ويا ريت لو تبقى منظمة والزامية زى مدرسة الانميشن عشان مجهود الاساتزة ميروجش وتاخد عدد من الطلبة معين عشان التركيز فى الفائدة وبعد كده الطلبة تكمل مع جيل اخر وهكذا حتى نرفع من انفسنا

هى فكرة حلوة بس ياترى مين اللى فاضى يعمل دروس ويرفعها وكمان ببلاش انا بسال سؤال فى المنتدى يمكن تافة بالنسبة لبعض المحترفين اوحتى المبتدئين ولكنة هام بالنسبة لى لا احد يرد يمكن 1 او2 بس يردوا ومش فى كل اىسئلة
            انسى
            لوحصل انامعاكم ولو بمصاريف
            لا تجعل الله اهون الناظرين إليك

يا اخى العزيز
              اولا منتدى طريق الجرافيك بيعلن عن دورات غير مجانيه - بالفلوس يعنى
              و مع احترامى لذلك المنتدى الذى قد احتضنى فى بادىء اعمالى الا انى الان اشك ان هذا المنتدى قائم فقط على الاعلانات ...
              لذلك ارجو عدم المقارنه ما بين المواقع و بعضها البعض حتى نتجنت الفتنه!!
              بالنسبه لو كانت الدورة المجانيه...من المستفيد..اكيد الشخص المبتدىء و لكن ما الفائدة التى تعود على الشارح؟
              هل هناك مقابل مادى؟هل هيزداد شهرة تؤدى ان يجيله اعمال كفرى لانس فيكون هنا عائد مادى غير مباشر؟
              ايضا ما الذى سيقوم به الشارح العربى لم يقم به من قبل شارح اجنبى؟
              و اعتقد ان الجودة هتكون اقل؟
              انا شايف ان الموضوع هيكون جيد فقط مع الى لعتهم الانجليزيه ضعيفه..!!و الى عاوز ياخد فكرة

اسف لاعتراضى على الفكرة بشكل متعمق وليس بشكل عام
              لكن التعب و المحهود و التسجيل و الرفع و مشاركه الاخرين بمعلوماتك الى تعبت فيها بسهوله...اظن لازم يكون هناك مقابل خاصه لو كان الشارح محترف عن جد

شكرا
              للاستماع و تحميل القرآن الكريم برابط واحد للشيخ اللذى تحب و بصوت عالى الجوده :
              http://www.tvquran.com/

Join me on Facebook
              https://www.facebook.com/rabieart.fanpage
              https://www.facebook.com/MCC4P

على ما اظن الى اقترح الفكره دى

عارف ان الدورات دى بيفلوس

وسبب فكرت طريق الجرافيك دى اصلا فكره كانت هنا فى منتدى المنابر

اقتراح بعض الاعضاء بى اقامه دورات بيمقابل مادى

ونفذها طريق الجرافيك

لازم يكون فى عائد مادى للى هايقوم بيعمل الدوره لانها برده هاتاخد من وقته
                ما أعظم ان تكون غائبا حاضر ... على ان تكون حاضرا غائب ...

المشاركة الأصلية بواسطة m.ramdan مشاهدة المشاركة
                  يا اخى العزيز
                  اولا منتدى طريق الجرافيك بيعلن عن دورات غير مجانيه - بالفلوس يعنى
                  و مع احترامى لذلك المنتدى الذى قد احتضنى فى بادىء اعمالى الا انى الان اشك ان هذا المنتدى قائم فقط على الاعلانات ...
                  لذلك ارجو عدم المقارنه ما بين المواقع و بعضها البعض حتى نتجنت الفتنه!!
                  بالنسبه لو كانت الدورة المجانيه...من المستفيد..اكيد الشخص المبتدىء و لكن ما الفائدة التى تعود على الشارح؟
                  هل هناك مقابل مادى؟هل هيزداد شهرة تؤدى ان يجيله اعمال كفرى لانس فيكون هنا عائد مادى غير مباشر؟
                  ايضا ما الذى سيقوم به الشارح العربى لم يقم به من قبل شارح اجنبى؟
                  و اعتقد ان الجودة هتكون اقل؟
                  انا شايف ان الموضوع هيكون جيد فقط مع الى لعتهم الانجليزيه ضعيفه..!!و الى عاوز ياخد فكرة

اسف لاعتراضى على الفكرة بشكل متعمق وليس بشكل عام
                  لكن التعب و المحهود و التسجيل و الرفع و مشاركه الاخرين بمعلوماتك الى تعبت فيها بسهوله...اظن لازم يكون هناك مقابل خاصه لو كان الشارح محترف عن جد

شكرا
                  اضم رأيي لرأي اخونا m.ramdan
                  سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

من قال سبحان الله وبحمده ( 100 ) مرة في يوم غفرت كل ذنوبه
                  وإن كانت مثل زبد البحر

ألا أدلك على كلمة تقولها بدقيقة واحدة فقط تحصل بها على اكثر من ( 100.000.000.000 ) حسنة ( مائة مليار حسنة ) بل أكثر والله يضاعف لمن يشاء فقد قال ارسول صلى الله عليه وسلم في حديثه ( من قال أستغفر الله العظيم التواب الرحيم لذنبي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات إلى يوم الدين كتب له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة )

مدونتي

كلام محمد رمضان صح ومقنع
                    بس فيه ناس فعلا بتعمل دروس مجانية من غير مقابل لاكن لو عاوز تعمل دورة وواحد محترف يعملها اعتقد صعبة جداا
                    لان وقته بيكون ضيق وقليل لما يكون فاضي
                    واعتقد ان الناس اللي هنا فى منتدى المنابر المحترفة محترمة واخلاقها عالية لو سألتهم علي نقطة او جزء فى برنامج معين او معلومة ماحدش هايبخل عليك بحاجة
                    ربنا يكرمنا ويكرمك ان شاء الله

يا اخواني طريق الجرافيك عندهم دورة احتراف الكؤاكتر مودلنج للثري دي ماكس كمنتدى خاااااااااااااص وهي مجانية

واحترافية ويتعاون عليها عدد من الاعضاء في الرفع ويتواصلون بالايميل لتنسيق الدروس

واكرر واعيد دورتهم مجانية ودورة كاملة احترافي للكراكتر مودلنج وانا اتحمست ولما دخلت لقيتهم بالماكس فقرفت وطلعت

لاني من قبيلة المايا والماكس عدوي اللدود

فعشان كدا قلت نسوي دورة كركتر مودلنج على الاقل بس هنا

وعندهم دورة الفي راي مجانا ايضا وهي احترافية

وانا استفدت منها

لكن اريد ان استفيد من الدورات بالمايا وليس بالماكس

واقترح عشان لايتعب المتخصصين تخصيص عدد محدود للتلاميذ كعشرة مثلا بالكراكتر مودلنج وهؤلاء العشرة يجهزون لدورة اكبر

واي واحد مو مصدق يمشي يشوف دورة الكركتر مودلنج بالماكس

مجانية !!! لكنها للاسف بالماكس

اولا يا اخى انت بتقول فبيله مايا و قبيله ماكس ..مافى شىءاسمه هيك
                        الكل بصراحه واحد و بدون عصبيه
                        و ان كنت انت استفدت كما قلت بدورة الفيراى بالماكس عندهم...(نادر ان وجد مستخدم مايا يستخدم فيراى المايا) و كيف تقول انك قرفت لما لقيت دورة المودلنج على الماكس
                        مع ان تكنيك او تقنيات المودلنج من الممكن بسهوله ان تطبق على اى برنامج
                        لاحظت تشتيت فى كلامك فحبيت التوضيح حتى تكون واضح و ان شاء الله على الطريق الصواب

ارجو منك اخى الكريم ان لم تكن لديك مشكله بالانجليزيه ..فعليك ان تتابع الدروس الاجنبيه ولا تنظر لاى درس عربى حتى لو كان جامد لانه اكيد فيه زيه بالانجليزى بنسه كبيرة جدا جدا

ايضا لو كنت محتاج دروس كامله او مطوله فهناك شركات على ما اسمع هدفها هو عمل تلك الدروس و لكنى لم ار منها شىء لذلك لا استطيع الحكم على الشرح و لكن من الممكن الحكم من خلال شكل المنتج النهائى

ممكن تلاقى شركه اسمها كارتونلاب ..مايا..عربى..و لهم موقع ممكن تشوفه لو كدة ممكن تشترى منهم او من غيرهم

انا ماليش تعامل معاهم كما قلت..ولا لى اى مصلحه..لكن حبيت ارشد للطريق علشان ما تتعب زينا

ملحوظه...ان كنت تريد تعلم الكاكتر مودلنج عليك بتعلم و اخذ خلفيات كتيرة عن الرسم و النحت و التشريح و النسب و خلافه
                        و ايضا يجب عليك دراسه الادوات الاساسيه بالمودانج
                        بالاضافه لاستخدام بلو برنت كبدايه لك

شكرا و موفق ..انا غير معترض على الفكرة و لكن....كلامى اظن كان واضح
                        للاستماع و تحميل القرآن الكريم برابط واحد للشيخ اللذى تحب و بصوت عالى الجوده :
                        http://www.tvquran.com/

Join me on Facebook
                        https://www.facebook.com/rabieart.fanpage
                        https://www.facebook.com/MCC4P

همممممممممم انا خبرتي جيدة بالانجليزية وخبرتي جيدة بالمودلنج كمبتدئ لكني لم اجد دروس احترافية بهذا المجال ولو لقيت واحترفت الكركتر مودلنج ودليتني على روابط

راح احط بنفسي دورة عشان يستفيدو منها واكسب............حسنات....منها مو فلوس

ممكن تقلي مجموعة بتخليك تحترف المايا اما عن الفي راي فهو احسن من المنتل باعتقادي وعندهم دورة بالرندر مان

بس انا ماعجبني

?????????????????????

أخ blender m7 الفكرة ليست سهلة كما تتصور
                              هذا يتطلب جهد وقت كافي لعمل متل هذه الدورات
                              ونعلم أن الكتير من الأعظام مشغولين بأعمالهم
                              وكل مرة يحاولون أخد من وقتهم شوي ليطلوا علينا ببعض الردود المفيدة
                              >> أن أقترح ان يجتمع كل من الاساتذة المحترفين ويعملون دورة بالفلوس
                              يعني مش مجانية وراح أكون أول المشاركين ان شاء الله
                              اللهم صلي علي سيدنا محمد وعلي آله وصحبه أجمعين
                              *ان اريد الا الاصلاح ما استطعت وما توفيقي الا بالله عليه توكلت واليه انيب *
                              سبحان الله وبحمد الله أكبر
                              يوسف الهدلي

يعمل...
                              X