Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

محمول ثلاثى الأبعاد :: فوتوشوب::

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• محمول ثلاثى الأبعاد :: فوتوشوب::

سلام عليكم

حاولت من فترة اعمل محمول ثلاثى الابعاد ومن فترة وانا عايزة اكمله يعنى حاسة انه محتاج شغل اكتر لكن مش لاقية وقت خالص

قولت خلاص انزله كدا

وكمان انا مبحبش الرسم بالفوتوشوب بتاتا البتة _(احب الدمج واللعب الصور )_ لكن قولت اجرب الفكرة دى اصل المحمول دا كبر فى دماغى وقولت اعمله يعنى اعمله ويانا .. ياهو ... هو طبعا

معلش بقى اقبلوه منى كدا على حاله ... وامركو لله

الصور المستخدمة
    [/URL]

ههههههههههههه

قبل التصميم عندى سؤال : انا لما بعمل تحديد لشكل واعمل للتحديد Distor علشان اسحبه بشكل مائل بيعملى تكسر فى الاطراف

زى ما هتشوفوا المحمول دلوقتى اطرافه السفلية متكسرة خالص من الحركة دى ... حلها ايه المشكلة دى ؟؟
    ازاى اعمل امالة لأى مكان احدده من ير ما لاطراف تبوز ..؟

[/URL]

[/URL]

وهنا عليه فلتر التوضيح .. الصورة حادة شوية

[/URL]

وهنا المحمول مغلق ^^ ... وهو مغلق بان على حقيقته الصورة كانت مدياه حيوية

كل شئ انكشفن وبااااان ههههههههه

[/URL]
    التعديل الأخير تم بواسطة ســـــها; 04 / 03 / 2009, 10:07 PM.
    هنا يتم طلبات (ترجمة) الدروس الاجنبية ... نرجو التعاون والتثبيت ..^_^
    دروس نمذجة للمبتدأين فى محاكاة حمام ^^
    محاكاة تصميم خيالى بالفوتوشوب
    بوستر الفلم الجديد (حرب الشطرنج) :: فوتوشوب:: ^_
    ::هام وعاجل لكل صانع درس+ درس رائع فى ضوء الشمس بالفيراى+ حلم شكلة الرندر الاسود

ما شاء الله

سأعلق على التفاصيل فيما بعد
    سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

FACEBOOK

ماشاء الله .... اخوي عمل احترافي .... شغل مزبوط
      وبالفوتشوب .... سؤال كم لير وكم اخد منك وقت سلام موفق
      2D*3D
      محمد الطويل
      KOMBS

وت ... إز ... ذات ... ديزاين ؟؟

يــــــــعـــــــنـــــــي

(( ما ... ها ... ذا ... التصميم ؟؟ ))

إبداااااااااااااااااااااااااااااع .... والله لم أتوقعه بهذا الشكل أبدا أبدا أبدا ...

أختي سها شوفي لك حل مع عدم الإقتناع بموهبتك الفذه ... انا ما أدري مين اللي وصل لك خبر إنك ما تعرفين تعملين محاكاة أو ترسمين وإنتي مبدعه في هذا المجال ؟؟

تدرين إن عملك هذا من أقوى الأعمال اللي شفتها لك ؟؟

تدرين فيه واقعيه مع تفاصيل كثيره أذهلتني ؟؟

تدرين إنك عملتي إضائة مع أضلال لم أتوقع أن تكون بهذا الجمال وبهذا الإتقان ...

بالنسبة لسؤالك يا سها .. الجواب : ماله حل .. انا بعد يصيبني الإحباط لما يصير الشكل مكسر من زواياه ...

لكن سمعت إن الفوتوشوب 11 صحح هذي الخاصية بشكل كبير جدا .. لا وأزيدك من الشعر بيت .. أصبحت الصورة اللي نكبرها ما تشوش بشكل كبير وتظل فيها صفاء كبير

على العموم أنا عندي لك طلب .. وإن شاء الله ما ترديني !!!

(( راح أختار لك صورة .. وأبيكي تعملين لها محاكاة بتفاصيلها ... وعندي يقين إنك راح تتقنينها بشكل كبير ))

لا تحرمينا جديدك أخيتي
        محاكاة الدمية الأسطورية " juohmaru "
        ==
        درس في فن التعامل مع أداة الـPen Tool
        ===
        ســــــــــــــــــــــــــ Java ـــــــــــــــــــــــــــلاح
        ====
        محاكاة سيارة Sport Concept بالفوتو
        =====
        ورشتي الأولى ____ (( Gate Of Imagination ))

ماشاء الله ابداااع سها

لي نقد بسيط

وهو الركن العلوي الذي باليمين

لو تركزي عليه

شكله غير متناسق مع الجهاز..

تحياتي

ما شاء الله

سأعلق على التفاصيل فيما بعد

انا عارفة التصميم كله هيطلع عيوب .. ههههههههه ^^.. ربنا يستر انا اصلا مبحبش ولا اتقن الرسم بالفوتوشوب مش عارفة ايه اللى خلانى اعمل لمحمول دا كبرت فى دماغى اوى ..

لأ وكمان رسمته من دماغى يعنى مش محاكاة لصورة معينة .. يعنى صعبتها على نفسى اكتر فى فن انا مش بتقنه .. شوفت الدماغ .. دماغ صعايدة بقى ههههه ^^

ماشاء الله .... اخوي عمل احترافي .... شغل مزبوط
            وبالفوتشوب .... سؤال كم لير وكم اخد منك وقت سلام موفق

تسلم يا رب على مرورك الكريم ^^

بالنسبة للوقت الحقيقة انا مش عارفة ههههههههه

هتستغرب طبعا ... انا اصلى عملته على فترات متقطعة

بس علشان من فترة مش فاكرة بالظبط

تقريبا عملته فى يوم او يومين على فترات منفصلة لأنى معنديش صبر للرسم على الفوتوشوب لأنى مبحبووووووووووش

اما بالنسبة لليرات .. ممكن انا اسألك سؤال .. ^^

هو ازاى اعرف عدد الليرات فى العمل اصلى معرفش الطريقة ..^^

اكيد مش هقعد اعدهم واحدة واحدة هههههههه اكيد فى طريقة لكشف عدد الليرات فى العمل وانا معرفهاش قولى عليها وانا اجبلك العدد .. بس كدا تحت امرك ^^

مش بقولكو انا على أدى فى الفوتوشوب يا جماعة مبتصدقونيش ^^

وت ... إز ... ذات ... ديزاين ؟؟

يــــــــعـــــــنـــــــي

(( ما ... ها ... ذا ... التصميم ؟؟ ))

إبداااااااااااااااااااااااااااااع .... والله لم أتوقعه بهذا الشكل أبدا أبدا أبدا ...

أختي سها شوفي لك حل مع عدم الإقتناع بموهبتك الفذه ... انا ما أدري مين اللي وصل لك خبر إنك ما تعرفين تعملين محاكاة أو ترسمين وإنتي مبدعه في هذا المجال ؟؟

تدرين إن عملك هذا من أقوى الأعمال اللي شفتها لك ؟؟

تدرين فيه واقعيه مع تفاصيل كثيره أذهلتني ؟؟

تدرين إنك عملتي إضائة مع أضلال لم أتوقع أن تكون بهذا الجمال وبهذا الإتقان ...

بالنسبة لسؤالك يا سها .. الجواب : ماله حل .. انا بعد يصيبني الإحباط لما يصير الشكل مكسر من زواياه ...

لكن سمعت إن الفوتوشوب 11 صحح هذي الخاصية بشكل كبير جدا .. لا وأزيدك من الشعر بيت .. أصبحت الصورة اللي نكبرها ما تشوش بشكل كبير وتظل فيها صفاء كبير

على العموم أنا عندي لك طلب .. وإن شاء الله ما ترديني !!!

(( راح أختار لك صورة .. وأبيكي تعملين لها محاكاة بتفاصيلها ... وعندي يقين إنك راح تتقنينها بشكل كبير ))

لا تحرمينا جديدك أخيتي

اهلاااااااااااااااا بمبدع المحاكاة الأول دارك سايد

والله واحد مبدع زيك فى المحاكاة شرف ليا انه يدخل ويعلق التعليق الجميل دا على تصميمى المتواضع ^^

وانا هقولك يا سيدى سبب عدم اقتناعى بالتصميم

اولا انا كنت عايزة اعمل محمول اللى يشوفه يقول دا محمول حقيقيييييييييييى مش صورة ابداااااااااا

وطبعا فشلت لعدم صبرى على الرسم لأنى مبحبوش ^^

وبالنسبة لمشكلة التكسر دى هتجننى وكويس ان الفوتوشوب 11 حلها .. بس لما اجيب رامات جديدة بقى علشان مش هيشتغل على الرامات اللى عندى ^^

وبالنسبة لطلبك انت تؤمر مش تطلب .. بس براحة عليا فى الصورة انا مبعرفش ارسم بجد.. ربنا يستر وتكون صورة سهلة .. طيب ادفعلك كام وتجبلى صورة سهلة .؟ ههههههههه ^^

ماشاء الله ابداااع سها

لي نقد بسيط

وهو الركن العلوي الذي باليمين

لو تركزي عليه

شكله غير متناسق مع الجهاز..

تحياتي

فعلا تصدق خدت بالى بعد كلامك ان الاضاءة عليها ربما تكون حادة شوية .. وانا قاعدة اقول فى حاجة فى حاجة وانت لفت نظرى
            ربنا يكرمك ويعزك على ملاحظتك القوية ومرورك الكريم ^^
            ::هام وعاجل لكل صانع درس+ درس رائع فى ضوء الشمس بالفيراى+ حلم شكلة الرندر الاسود

مشاء الله عليكي يا سهــــــــــا

تسلمي و الله

انا كدا بتعقد يا جماعه انتو بتعملو الحاجات دي ازاي ؟؟؟؟
              قُلْ إِن كَانَ لِلرَّحْمَنِ وَلَدٌ فَأَنَا أَوَّلُ الْعَابِدِينَ

سُبْحَانَ رَبِّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبِّ الْعَرْشِ عَمَّا يَصِفُونَ
              رفع العبد يديه للسماء وهو عاصى{ فيقول يـارب} فتحجب الملآئكة صوته>{ فيكررها يـارب} فتحجب الملآئكة صوته {فيكررها يـارب} فتحجب الملآئكة صوته{ فيكررها فى الرابعة} فيقول اللـه عز وجل الى متى تحجبون صوت عبدى عنى{ لبيك عبدى لبيك عبدي}

مشاء الله عليكي يا سهــــــــــا

تسلمي و الله

انا كدا بتعقد يا جماعه انتو بتعملو الحاجات دي ازاي ؟؟؟؟

هههههه ليه كدا بس متتعقدش ولا حاجة

طب انا اتحداك مع المتابعة لفترة للدروس وبتركيز وحماس وشوف هتعمل ايه

ومرن ايدك على البرنامج واللعب عليه وشوف تصاميم غيرك كتيييييير وانت هتتولد عندك افكار وكمان هتاخد بالك من التفاصيل فى التصميم ودا هيفيدك اوى

وشوف هتعمل محمول احسن من دا ميت مرة وهتفتكر نفسك وتضحك لما ترجع تبص للمحمول بتاعى دا وتقول ايه دا بقى هو دا اللى كان معقدنى ^^

صدقنى دا مش تشجيع دا حقيقة وبكرة افكرك .. بس متنسناش وتفرجنا على ابداعاتك ^^

انا عارفة التصميم كله هيطلع عيوب .. ههههههههه ^^.. ربنا يستر انا اصلا مبحبش ولا اتقن الرسم بالفوتوشوب مش عارفة ايه اللى خلانى اعمل لمحمول دا كبرت فى دماغى اوى ..

لأ وكمان رسمته من دماغى يعنى مش محاكاة لصورة معينة .. يعنى صعبتها على نفسى اكتر فى فن انا مش بتقنه .. شوفت الدماغ .. دماغ صعايدة بقى ههههه ^^
                  طيب ما دامك كده أنا مش حنتقدك ومش حطلع عيوب الشغل ... وحقول إنه التصميم ممتاز ورائع وواقعي ... وخلي الدماغ الصعيدي ينفعك

صدقا التصميم جميل وإذا لم يكن هناك مرجع فلديك خيال خصب ما شاء الله ... يلا اتجدعني بقه وصمميلنا لاب توب
                  سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

FACEBOOK

لأ وكمان رسمته من دماغى يعنى مش محاكاة لصورة معينة
                    ===================

بجد الكلام اللي قلتيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بدون الإستناد على صوووووووووووووووره ؟؟؟؟؟؟؟

بجد أنا مذهول <<<<<< أغمى عليه
                    محاكاة الدمية الأسطورية " juohmaru "
                    ==
                    درس في فن التعامل مع أداة الـPen Tool
                    ===
                    ســــــــــــــــــــــــــ Java ـــــــــــــــــــــــــــلاح
                    ====
                    محاكاة سيارة Sport Concept بالفوتو
                    =====
                    ورشتي الأولى ____ (( Gate Of Imagination ))

طيب ما دامك كده أنا مش حنتقدك ومش حطلع عيوب الشغل ... وحقول إنه التصميم ممتاز ورائع وواقعي ... وخلي الدماغ الصعيدي ينفعك

صدقا التصميم جميل وإذا لم يكن هناك مرجع فلديك خيال خصب ما شاء الله ... يلا اتجدعني بقه وصمميلنا لاب توب
                      تسلم مشرفنا واستاذنا الكريم ..^^

لاب توب مرة واحدة ... طيب ما نخليها بالسينما أسهل ههههههههههه ^^

بجد الكلام اللي قلتيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بدون الإستناد على صوووووووووووووووره ؟؟؟؟؟؟؟

بجد أنا مذهول <<<<<< أغمى عليه
                      اه والله بجد ههههه ^^ ... تسلم على مجاملاتك ^^

مفيش غير الفتحات اللى اعلى المحمول اللى فوق الشاشة شوفتها على محمول وخدت فكرتها منه لكن باقى المحمول من دماغى

وتصميمه مش راقى على فكرة بس لأنى معنديش صبر على الرسم مفننتنش فيه .. اى حاجة والسلام انا اساسا مبحبش المحمول على فكرة ولحد دلوقتى مبستخدموش ومعنديش محمول علشان كدا عملتله تصميم مغضوب عليه ههههههههههههه ^^

عمل رائع يا اخت سها بس انت متاكدة انه ما استند على صورة ... طب الصور والرموز الي على الكيبورد والارقام والحروف الابجدية جبتيها زاي ؟؟؟؟!!!!!.. وانت ما عندكيش الموبايل يعني زاي حفضتي الرموز في مخيلتك.. ما تزعلين من اسئلتي ...مجرد اسئلة لا اكثر
                        اذا ركلت من الخلف فأعلم أنك في الامام

يا اما انت عبقرية من العباقرة الي نسبتهم 3 او 4% من سكان الارض ويا اما ما اعرف... لان انت اصلا ما عندك محمول
                          والرموز المصممة علجهاز دقيقة جدا ... ارجوك لا تزعلين من كلامي

بس اعتقد استند على الصورة ...
                          على العموم عمل رائع ومتقن .. والله ويوفقج
                          اذا ركلت من الخلف فأعلم أنك في الامام

عمل رائع يا اخت سها بس انت متاكدة انه ما استند على صورة ... طب الصور والرموز الي على الكيبورد والارقام والحروف الابجدية جبتيها زاي ؟؟؟؟!!!!!.. وانت ما عندكيش الموبايل يعني زاي حفضتي الرموز في مخيلتك.. ما تزعلين من اسئلتي ...مجرد اسئلة لا اكثر

لا ابدا ولا يهمك اسأل براحتك امال انا عارضة التصميم ليه ..؟.. علشان اعرف رأى غيرى فيه والانتقادات ومواطن الضعف ومواطن القوة ^^

بص يا سيدى انا اقصد انى مش معتمدة على صورة فى تصميم جسم الموبايل ككل

لكن الرموز اكيد مش هألف رموز من عندى انا شوفت رموز من على اى محمول ورسمتها على المحمول علشان محطش اى رموز والسلام ^^ ... على فكرة انا معنديش محمول لكن اخواتى عندهم محمول لأنهم من محبيه على عكسى تماما ^^

لكن التصميم .. شكله يعنى وفكرته مش معتمدة على صورة خالص ^^

بس كدا ^^ .. مش عارفة قصدى وصل ولا لأ .. أتمنى اكون قدرت اجاوبك على تساؤولك ^^

واى سؤال تانى او نقد او اى ملحوظة اوعى تتردد لحظة واحدة فى انك تكتبها ^_^

أسعدنى مرورك الكريم ^^

مش عارفة ليه ياسها دايما بتستهيني بقدراتك وموهبتك؟

انتي فناااااانة كبيرة
                              ولك تاني مرة لو سمعتك بتقولي على نفسك انك مبتدئة او تصاميمك فيها اغلاط ومش قد كدة ومابعرف شو
                              حجيلك مخصوص على مصر واعملك علقة سخنة 8_8
                              ترى والله بعملها

صدقيني بيصيبني احباط لما بشوف عملك وبشوف تعليقك عليه

انتي مبدعة والك مستقبل كبير بهالمجال
                              ربنا يوفقك يارب ياسها
                              نورالهدى مصممة ديكور داخلي بدأت موهبتي بهذا المجال منذ عام 2009 وعملت عن طريق النت مع عدة مكاتب ديكور وزبائن افراد لعدة سنوات في الرياض-السعودية وكنت دائما على اطلاع واسع واعمالي تنال اعجاب الجميع ايضا عملت كمصممة مع مكتب بيت رافال للديكور واعمالي مازلت تتصدر صفحتهم .ومنذ ان انتقلت للعيش في كندا انضممت لكلية هامبر لدراسة الديكور الداخلي وانا ادرس حاليا واعمل بنفس الوقت .الحمد لله ذوقي الراقي وخبرتي ودراستي واطلاعي هي سر نجاحي.
                              صفحتي

https://www.facebook.com/nour.hudah.9

يعمل...
                              X