Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

|[ Eslam Afify]| :: الفصل 2 :: التمرين 2

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

تصدق بقى أنا إللى زعلان منك ، يا راجل بهرج معاك ، وبصراحة مش عارف ليه أخدتها بحساسية كده رغم إنى عارف إنك ترحاب وبتتقبل الهزار، راجع الرد الخامس هتلاقى نقدى يا إسلام، يعنى أنا واخد الموضوع جد، بس لما لقيت كلام طارق إفتكرت كلامك وربطها بشكل برئ تماماً، عموماً أتمنى تكون مش زعلان ووعد منى مش هأهزر معاك تانى.
    حصل خير يا اسلام ومفيش مشاكل انا بس فهمتك غلط معليش

وايه حكاية البرائة دى

لا .... اسلام إعملها في مكانها الإول هذه أسهل
      أسهل في نظري بالطبع
      سبحان الله.. والحمد لله.. ولا اله الا الله.. والله اكبر.
      ........
      يمكنك الإبداع ... شريطة أن لا تركب الباص كل يوم

لا .... اسلام إعملها في مكانها الإول هذه أسهل
        أسهل في نظري بالطبع
        حسنا اخ طارق جارى العمل
        والف شكر على سرعة الرد والمتابعة

[mov]http://www.maxforums.net/uploaded/23811/1236970471.mov[/mov]

[mov]http://www.maxforums.net/uploaded/23811/1236970586.mov[/mov]

فعلا اسلام عملك قوي جدا ولم اتوقع ان تخرج بهته النتيجة القوية بهته السرعة .احييك على اجتهادك في الأستفادة من ما قيل للأخرين .
            تقريبا نقدي على المشط الذي يحتاج ان يكون اكثر حيوية من خلال اضافة بعض الفلوثرو له تتبع المخطط لحركة القدم وتفاعل المشط والكاحل التي وضعها ريتشارد فهي دقيقة وستستفيد ويكون عملك كاملا .شاهد عمل ماتر وكيف عمل ذالك الفلوثرو والأفرلابين للمشط .ايضا انتبه لا تجعل المشط يدخل في الأرض وضع لنا عدادا .
            من الأمام لا ارى توزيعا للثقل .
            حاول ان تقرب القدمين من بعضهما قليلا حتى لا تكون الرجلين متوازيتين .ايضا يمكنك ان احببت ان تضيف بعض الديناميكية على حركة الرجلين من المام حتى لا تبدو روبوتية من خلال ابعاد الرجل المرفوعة اثناء وضعية العبور بعيدا عن الجسد قليلا ستعطي نتيجة مميزة .راجع موضوع islam فستراها .
            دروس فيديو عربية في الكركتر ريجنج
            دروس فيديو عربية في ال toon car rigging

فعلا اسلام عملك قوي جدا ولم اتوقع ان تخرج بهته النتيجة القوية بهته السرعة .احييك على اجتهادك في الأستفادة من ما قيل للأخرين .
              تقريبا نقدي على المشط الذي يحتاج ان يكون اكثر حيوية من خلال اضافة بعض الفلوثرو له تتبع المخطط لحركة القدم وتفاعل المشط والكاحل التي وضعها ريتشارد فهي دقيقة وستستفيد ويكون عملك كاملا .شاهد عمل ماتر وكيف عمل ذالك الفلوثرو والأفرلابين للمشط .ايضا انتبه لا تجعل المشط يدخل في الأرض وضع لنا عدادا .
              حاول ان تقرب القدمين من بعضهما قليلا حتى لا تكون الرجلين متوازيتين .ايضا يمكنك ان احببت ان تضيف بعض الديناميكية على حركة الرجلين من المام حتى لا تبدو روبوتية من خلال ابعاد الرجل المرفوعة اثناء وضعية العبور بعيدا عن الجسد قليلا ستعطي نتيجة مميزة .راجع موضوع islam فستراها .

اخ فيصل انا لم المس المشط بعد اسف لقد تسرعت فى رفع التمرين قبل اكتماله وبالنسبة لمخطط ريتشارد للمشط فهذا تماما ما كنت افعله الان
                ايضا يمكنك ان احببت ان تضيف بعض الديناميكية على حركة الرجلين من المام حتى لا تبدو روبوتية من خلال ابعاد الرجل المرفوعة اثناء وضعية العبور بعيدا عن الجسد قليلا ستعطي نتيجة مميزة

انا عامل كده فعلا بس بنسبة قليلة هزودها عشان تظهر

هذه خصيصا تحتاج توضيح انا عامل ميل افقى وعمودى هل اقوم بعمل ازاحة للراس ام ماذا
                اريد ان اخرج بنتيجة جيدة فى هذا التمرين

شكرا على ردك المشجع

طبعا تعمل ازاحة
                  بس تكون خفيفة ..

فقط دقيقتين هنا .. ثم واصل حياتك

هذا السودان

جميل جدا أخي الأن إجعل الحركة تقطع الشاشة في 3 دورات و بهذا تكون أنهيت تقربا التطبيق لا تنسى العداد و الأرضية
                    يوسف العكوشي

طبعا تعمل ازاحة
                      بس تكون خفيفة ..
                      بالتأكيد ازاحة يا اسلام مذا فعلنا في التطبيق الماضي هو نفسه وستعمله في كل حركات اي كركتر تعمل عله مستقبلا .

طبعا تعمل ازاحة
                        بس تكون خفيفة ..
                        بالتأكيد ازاحة يا اسلام مذا فعلنا في التطبيق الماضي هو نفسه وستعمله في كل حركات اي كركتر تعمل عله مستقبلا .

جميل جدا أخي الأن إجعل الحركة تقطع الشاشة في 3 دورات و بهذا تكون أنهيت تقربا التطبيق لا تنسى العداد و الأرضية
                          شكرا على مرورك استاذ يوسف وتم التعديل

طبعا تعمل ازاحة
                          بس تكون خفيفة ..
                          شكرا اسلام

حصل يا اخ فيصل
                          .......................................
                          المشكلة الى عندى دلوقتى هى التحريك من اليمين الى اليسار مش عارف اظبطها خالص
                          طيب انا هحرك الكنترول الاساسى بضعف المسافة الى بين الرجلين فى البوز بتاع الكونتاكت ده الى انا استنتجته
                          بس لما بعمل كده الرجل بتعمل انزلاق اثناء ثباتها على الارض ولما بثبت الحركة اثناء الثبات عشان اتفادى الانزلاق ده الحركة بتظهر متقطعة
                          انا كل ده بجتهد فيه من دماغى يا ريت حد يوضحلى تتعمل ازاى عشان قرفتنى جدا
                          او ممكن لما اصحى ابقى مركز شوية وافهم
                          عموما ده التعديل

.......................................

[mov]http://www.maxforums.net/uploaded/23811/1237004703.mov[/mov]

[mov]http://www.maxforums.net/uploaded/23811/1237004595.mov[/mov]

الأمر سهل جدا يا اسلام فقط اعمل بابسط الطرق وستجد الأمر قد حل .تخيل انك عملة حركة لسيارة طبعا ستكون العجلات تدور بشكل مستقل عن حركتها ويكون دورك هو ضبط سرعة الدوران مع تحريك كامل الهيكل هي نفس الأمر هنا .

هل عملتي اولا على الحركة في مكانها .ان كان كذالك فالأمر سهل فقط ضعي ما يشبة المعلم مثلا بالشبكة لمكان الرجل ثم حركي التايم سلايدر قليلا ثم حركي الكونترولر الرئيسي حتى تعيدي الرجل الى المكان الذي كانت فيه وهكذا كل بعض فريما حتى تحسي انها جيدة ثم اعملي سايكل .طبعا ان كنت تعملين على احدى القدمين وكانت النتيجة جيدة ولا تنزلق ولكن الرجلالأخرى تنزلق فالخطئ في العمل وعليك ان تصلحي الرجل الأخرى .
                            من الجانب الحركة

انتبيه الى حركة القدم من الأمام في حركتة الأبتعاد عن الجسد في ؤوضعيات العبور هي غير سلسة تماما كأنه يضرب قدمه في جدار ثم تعود اضهر مسار الحركة للقدم وشاهد ذالك حاول ان تجعلها حركة خفيفة وليست مبالغ فيها وسلسة وناعمة .

متشكر اخ فيصل وجارى التعديل ولكن غدا باذن الله تعالى فانا مسافر اليوم

تم اضافة التخطيط للصفحة الاولى

يعمل...
                                X