موضوع: مفاهيم عامة فى السينما للمبتدئين

ردود: 17 | زيارات: 1135

Thumbs up مفاهيم عامة فى السينما للمبتدئين

دة مش درس بقدر مهو شرح لبعض المفاهيم العامة و طريقة عمل البرنامج للمبتدئين طبعا كل الاحترام و التقدير للمحترفين لكن حبيت اعمل دة لانى بالفعل لم انسى انى عانيت كثيرا فى البديات لاحصل على معلومة او عن مفهوم مصطلح و ايماننا منى بذلك قررت عمل ذلك الموضوع

http://www.4shared.com/file/97533002.../__online.html
    سبحان الله و بحمده سبحان الله العـظيم

=====================

°° مــــــعــرضــــــــي °°

مشكور على الشرح الحلو اللي هيفيد المبتدئين يا حبيبي مشير .... ربنا يخليك لقسم السينما (:
    Nader nabil
    My portfolio

و يخليك انت كمان يا نادر عايز اقولك درسك هايل بتاع التحريك بخطوط الاسبلاين و فكرتة مبتكرة

=====================

اوك شاء الله نبغى الفائدة للكل

=====================

و يخليك انت كمان يا نادر عايز اقولك درسك هايل بتاع التحريك بخطوط الاسبلاين و فكرتة مبتكرة
    متشكر على رايك الحلو في الدرس يا حبيبي مشير وان شاء الله الدرس يترفع على شبكة احتراف
    Nader nabil
    My portfolio

بامر الله ابو صالح كان بيدور على الدروس الجديدة

=====================

اشكرك كثييييرا...افادني درسك كثييرا...وفقك الله

عضو متميز
    صور رمزية لحن الغروب
    المنطقة
    في مكان ما
    ردود
    1,921
    الله يجعله في ميزان حسناتك
    والف شكر لانك لم تنسى المبتدئيين الغلابة

سلمت يداك على الدرس وجااااااااااااااري التحميل
    نورالهدى مصممة ديكور داخلي بدأت موهبتي بهذا المجال منذ عام 2009 وعملت عن طريق النت مع عدة مكاتب ديكور وزبائن افراد لعدة سنوات في الرياض-السعودية وكنت دائما على اطلاع واسع واعمالي تنال اعجاب الجميع ايضا عملت كمصممة مع مكتب بيت رافال للديكور واعمالي مازلت تتصدر صفحتهم .ومنذ ان انتقلت للعيش في كندا انضممت لكلية هامبر لدراسة الديكور الداخلي وانا ادرس حاليا واعمل بنفس الوقت .الحمد لله ذوقي الراقي وخبرتي ودراستي واطلاعي هي سر نجاحي.
    صفحتي

https://www.facebook.com/nour.hudah.9

ابدا ابدا لن انسى المبتدئين لانى كنت و لا زلت منهم و اى مبتداء محتاج اى شىء بس يامر و ما على الا التنفيذ و طبعا المحترفين ايضا عشان محدش يزعل منى انا فعلا برجو التثبيت للموضوع دة لسبب بسيط جدا جدا و ان فعلا ناس كتير مش قادرة تتدخل عالم السينما او الثرى دى عموما ليس لقلة الدروس و لكن لعدم عثورة على مفاهيم مبديئة تشرح طريقة عمل البرنامج و كيفية عملة بمعنى ان كل درس مختص بنتجية
    اذكر فى بداياتى اكثر شىء يجعلنى احس بالعجز امرين
    الاول و افتخر انا قعدت شهر معرفش يعنى اية هيدر فعلا مجرد اشوف الدرس و انفذ لان بدايتاتى كانت اصعب شوية من دلوقتى لقلة الدروس نوعا و المصادر
    تانى امر ان اطبق الدرس و الاقى النتيجة مش هى
    اضحكو
    تانى او تالت تطبيق كان لاستاذنا الفنيقى و كان عبارة عن ارضية عليها كرة حمراء انا كنت واخد قرار عدم القفز بمعنى انى هبتدى من تحت الصفر و بدون استعجال
    المهم التطبيق كان فية انعكاس هيدر طبعا انا اسحب الملف و الاقى الكرة مش زى الى فى الدرس اتجنن
    و اعيد من الاول و مفيش فايدة بعدين ادركت ان الهيدر انواع و ما اكثرها فالى عايز اقولة فعلا المفاهيم العامة نادرة جدا جدا و للاسف فؤجئت بناس كتير حبة البرنامج لكن من عارفة تبتدى بهدوء بدون استعجال و دخول فى مرحلة دروس
    على فكرة الدرس كان اهداء منى لواحد مش عشاق البرنامج لكن هو محتاج دفعة اخويا سيد ميدوربنا يكرمة و يكرمنا جميعا
    فارجو الافادة للجميع و متنسونيش بدعواتكم الحلوة تكون من القلب ربنا يكرمك يعنى دعاء مستجاب
    ربنا يخليكم يا حبايبى و اخوانى السينمائين

=====================

انا معاك في كل كلمه قلتها يا مشير بس المواضيع اللي بتتثبت بيخف عنها الردود والزوار ومحدش هيستفيد الا بالصدفه بس لو الموضوع فعلا بقى متميز وسط موضوعات المنبر فهو يستحق التثبيت بكل جداره واطالب اخونا ومشرفنا العزيز طارق بهاذا او قول رايه حول الموضوع
    Nader nabil
    My portfolio

شكرا نارد على تضامنك ليس للموضوع بقدر اخوانك المبتدئين

=====================

عضو متميز
    صور رمزية Dark-Side
    المنطقة
    Unknown
    ردود
    1,370
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة نادر ندوره معاينة الرد
    مشكور على الشرح الحلو اللي هيفيد المبتدئين يا حبيبي مشير .... ربنا يخليك لقسم السينما (:
    ===================
    إي والله .. ربنا يخليك لنا حبيبنا مشير ^^

موفق

منورنى يا دارك

=====================

مشكور وجاري التحميل

1994-October
    Muhammed
    Bahrain

يارب تستفيد يا محمد