Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

كاميرا مراقبة .. سينما 10.5 + فيراى ... متتفاءلوش وانتو داخلين الكاميرا طلعت وحشة >_<

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

المشاركة الأصلية بواسطة neo-web مشاهدة المشاركة

لا لا لا لا لا لا اخي العزيز ... انا مش قصدي انك اخذته وعدلته .......... قصدي ان عملك جمييل .
    ههههههههههههههه أدري أخي العزيز أمزح معك
    الله يعطيك ألف عافيه ..
    اللهم اغفر لي ولوالـدي وللمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الأحيـاء منهم والأموات ..
    اللهم آمين .. اللهم آمين .. اللهم آمين
    ..

عمل رووووووووووعه وان شاء الله تعملي تجديدات في الموضوع ده

موفقة

.

عذرا الصورة لم تظهر عندى
        سبحان الله و بحمده سبحان الله العـظيم

=====================

°° مــــــعــرضــــــــي °°

السلام عليكم
          العمل رائع ومبشر بالخير
          بالنسبة للمشكلة التي واجهاتكي في الاضائة سوف أقترح عليك بعض الخطوات لعلها تنفعك بي ادن الله
          هده بعض الصور التوضيحية
          الأولى

الثانية

كما تلاحضين في الصورة الاولى الاضائة أثرت على الجسمين المربع والكرة
          في الصورة التانية أثرت الاضائة فقط على الكرة ودلك لي أنني قمت بي سحب المربع الى قائمة scene
          في light
          مع تفعيل mode exclude
          بالتوفيق ان شاء الله
          الله أكبر من أي شئ

...................................................

جميل جدا اختي سها !
            العمل واقعي كثير
            اعرضيه في عرض ونقد وبدون القصة المطولة وبدون ما تجيبي الصورة الاصل وشوفي أراء الناس
            انتي فنانة فما في داعي تعطي القارئ فكرة سلبية
            دعيه هو يحكم
            ومرة أخرى العمل جميل وما كنت متوقع انه يطلع بهذه الحلاوة

الف شكر ليكم جميعا على مروركم العطر وعلى تشجيعكم

وبخصوص وجود بيئة وطاولة وكدا... انا كنت عايزة اعمل العمل مطابق للاصلى تماما .. كنت اتمنى مقدرش افرق بين العمل الأصلى وبين الكاميرا بتاعتى علشان كدا عملتها زيها بدون بيئة ولا خلفية ولا اى حاجة متعلقة كدا زى الصورة الاصلية

لكن للاسف فشلت فى الخروج بنتيجة مرضية

السلام عليكم
              العمل رائع ومبشر بالخير
              بالنسبة للمشكلة التي واجهاتكي في الاضائة سوف أقترح عليك بعض الخطوات لعلها تنفعك بي ادن الله
              هده بعض الصور التوضيحية
              الف شكر اخى الكريم على اضافتك الرائعة والمفيدة .. والحقيقة الفكرة دى انا فكرت فيها فعلا لكن فشلت لأنى العمل تم على الفيراى وليس الرندر الافتراضى ... وانا بحثت عن الخاصية دى فى الفيراى ونزلت موضوع هنا فى القسم علشان حد يقولى على الطريقة دى اعملها ازاى فى الفيراى لكن للاسف واصح ان الفيراى مفيهوش الخاصية دى ... ودا اللى أفقد الجزء الأمامى نسبة كبيرة من الواقعية والجمال ودا اللى خلانى افشل فى الكاميرا ككل ومش مقتنعة بالنتيجة <_>

جميل جدا اختي سها !
              العمل واقعي كثير
              اعرضيه في عرض ونقد وبدون القصة المطولة وبدون ما تجيبي الصورة الاصل وشوفي أراء الناس
              انتي فنانة فما في داعي تعطي القارئ فكرة سلبية
              دعيه هو يحكم
              ومرة أخرى العمل جميل وما كنت متوقع انه يطلع بهذه الحلاوة
              اخونا الكريم النبراس ^_^.. أسعدنى مرورك الكريم وتشجيعك ..

ورغم انى مش مقتنعة بالكاميرا وهى بالنتيجة دى خالص لكن انا مقدرش ارفضلك طلب.. حاضر باذن الله دلوقتى هروح على منبر عرض ونقد واعرضها ومن غير ولا كلمة ههههههه زى ما طلبت
              هنا يتم طلبات (ترجمة) الدروس الاجنبية ... نرجو التعاون والتثبيت ..^_^
              دروس نمذجة للمبتدأين فى محاكاة حمام ^^
              محاكاة تصميم خيالى بالفوتوشوب
              بوستر الفلم الجديد (حرب الشطرنج) :: فوتوشوب:: ^_
              محمول ثلاثى الأبعاد :: فوتوشوب::
              ::هام وعاجل لكل صانع درس+ درس رائع فى ضوء الشمس بالفيراى+ حلم شكلة الرندر الاسود

التطبيق جيد الى حد كبير مع الاخذ فى الاعتبار ان الخط الامامى الفاصل كبير بعض الشىء
                البمب كتير شوية على خامة العدسة السوداء
                لم احس بوجود الفيراى اعتقد انك كتى ممكن تخرج بنفس النتيجة بالجى اى الى الناس غضبانة علية
                سبحان الله و بحمده سبحان الله العـظيم

=====================

°° مــــــعــرضــــــــي °°

جميل أختنا سها .. النمذجة جيدة وكذلك الخامات ماشاء الله عليك ....

وكما قلتلك من قبل حملي النسخة 11 من البرنامج وارتاحي من الخامات والرندر وتعب الراس من الفي ري

لكن رغم ذلك فالرندر جميل وواقعي لحد ما ...
                  :::
                  M A X O N
                  CINEMA 4D

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 D. F O R . T H E . R E A L . W O R L D

ماشالله ياسها بجد روعه ياقمر

دمتي مبدعه

ان شاء الله الرامات الجديده تخلصك من مشكلة الرندر .........

على العموم انا عندي السينما11 بورتابل وتسطيب والاتنين اكبر عمل عملته عليهم استغرق في الرندر 2 دقيقه 56 ثانيه مع العلم بان راماتي 1 جيجا وانا اراها افضل من غيرها في الرندر........

وفقك الله........

ياعيني عالفنانين شو هاد ياسها ولسى مصرة أنك مبتدئة
                        والله ياستي انتي محترفة جداااااا
                        عملك جدا قوي ورائع
                        تبيعيني الكميرا دي؟ 8_8
                        نورالهدى مصممة ديكور داخلي بدأت موهبتي بهذا المجال منذ عام 2009 وعملت عن طريق النت مع عدة مكاتب ديكور وزبائن افراد لعدة سنوات في الرياض-السعودية وكنت دائما على اطلاع واسع واعمالي تنال اعجاب الجميع ايضا عملت كمصممة مع مكتب بيت رافال للديكور واعمالي مازلت تتصدر صفحتهم .ومنذ ان انتقلت للعيش في كندا انضممت لكلية هامبر لدراسة الديكور الداخلي وانا ادرس حاليا واعمل بنفس الوقت .الحمد لله ذوقي الراقي وخبرتي ودراستي واطلاعي هي سر نجاحي.
                        صفحتي

https://www.facebook.com/nour.hudah.9

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ..
                          ما شاء الله
                          محاكاة رائعة .. أفضل من الصورة الأصل .

بالنسبة للمعة في الجزء الأمامي اعتقد انه ليس بسبب الإضاءة بل الخامة تحتاج الى تعديل اللمعان فقط .
                          بصراحة عمل جميل واخراج رائع .

لدي سؤال : هل بالإمكان وضع العمل الذي بالمصير الافتراضي لكي نرى الفرق ، ونحاول ان نصل الى نتيجة مقبولة .. ممكن ؟

المشاركة الأصلية بواسطة نادر ندوره مشاهدة المشاركة

على العموم انا عندي السينما11 بورتابل وتسطيب والاتنين اكبر عمل عملته عليهم استغرق في الرندر 2 دقيقه 56 ثانيه مع العلم بان راماتي 1 جيجا وانا اراها افضل من غيرها في الرندر........
                            أخي نادر الرندر يعتمد بشكل أساسي على المعالج وليس على الرام ..!

الف شكر لكل اللى مروا وشجعونى تسلموا ...^^

استاذنا الكريم كمال ... اولا اشكرك جدا على مرورك الكريم وتشجيعك ^_^

فى الورشة انا عرضت فى المراحل الاولى نماذج للمصير الافتراضى على السينما 10

اتفضل على الرابط دا

http://www.maxforums.net/showthread.php?t=141952

بس على فكرة انا فى الاخراج ضعيفة جدا معنديش خبرة يعنى سواء عملته على الرندر الافتراضى او الفيراى فأعمالى لا تصلح للمقارنه لأنها ليست عن خبرة كافية <_>

ايه رأيك استاذنا تاخد الملف وتعملنا رندر على الافتراضى وتحطلنا ملف العمل ... بس للاسف حضرتك هتعمله على السينما 11 وانا كنت عايزة اشوف النتيحة على السينما 10 قبل تطوير الرندر للبرنامج
                              هنا يتم طلبات (ترجمة) الدروس الاجنبية ... نرجو التعاون والتثبيت ..^_^
                              دروس نمذجة للمبتدأين فى محاكاة حمام ^^
                              محاكاة تصميم خيالى بالفوتوشوب
                              بوستر الفلم الجديد (حرب الشطرنج) :: فوتوشوب:: ^_
                              محمول ثلاثى الأبعاد :: فوتوشوب::
                              ::هام وعاجل لكل صانع درس+ درس رائع فى ضوء الشمس بالفيراى+ حلم شكلة الرندر الاسود

يعمل...
                              X