Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

لو أنت أبوه تعمل إيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

المشاركة الأصلية بواسطة أم محمد مشاهدة المشاركة
    للأسف علمت أنه ينوي فعل نفس التصرف في باقي الفصول ولكن هذه المرة سيخبر الوكيل وطلب من التلاميذ عدم إخبار باقي الفصول بنيته
    إذن فهو متخلف عقليا بلا شك

طبعا الوكيل المفترض يقوله (ايه الهبل ده؟!) والا يبقي هو كمان متخلف عقليا وتبقي المدرسة دي خطر...

Autodesk
    MAYA

طبعا الموقف كله غلط بغلط
      الضرب مش حيحل مشكله ويعمله عقده نفسيه حتى لو هو الغلطان
      لكن حسب ما ورد بالقصه مش هو الغلطان والمفروض الولد الثاني ينفصل ولو انو مو قاصد يضايقه وكله مزاح

بالنسبه للوكيل المفروض يرتفع عليه قضيه ويدخل بسين وجيم
      قسم لو صاير هذا الشي مع ابني فسابهدل الوكيل امام الطلاب على شان هو اللي يصير عنده عقده نفسيه

الموضوع دة بيعملى نقلة نوعية تدريجية من كونى كنت فى المدرسة
        و اتطلع على ما يحدث الى نظرة كلها نضوج و مسئولية (عشان ابقة اب بقة ان شاء الله )

موضوع ظريف و مفيد . .

إذن فهو متخلف عقليا بلا شك

طبعا الوكيل المفترض يقوله (ايه الهبل ده؟!) والا يبقي هو كمان متخلف عقليا وتبقي المدرسة دي خطر...

لكن حسب ما ورد بالقصه مش هو الغلطان والمفروض الولد الثاني ينفصل ولو انو مو قاصد يضايقه وكله مزاح
          حضرتك فهمت خطأ أخ يوسف الخطأ ماحصلش من طالب الموقف ده حصل من مدرس مادة العلوم

موضوع ظريف و مفيد
          مصائب قوم عند قوم فوائد

المشاركة الأصلية بواسطة أم محمد مشاهدة المشاركة
            موضوع ظريف و مفيد
            مصائب قوم عند قوم فوائد
            ايوة, سبحان مسبب الأسباب ..

ام محمد نصيحه انقلي ابنك لمدرسه اخرى ّ

المشاركة الأصلية بواسطة riyad_3d مشاهدة المشاركة
                ام محمد نصيحه انقلي ابنك لمدرسه اخرى ّ
                ايوة الموضوع دة كان فى دماغى فعلا بس لو عايزين مدرسة محترمة هيبقة لازم يتدفع الشئ و شويات ( الكثير من المال يعنى)..

... شوفي يااختي ام محمد ...الكلام صحيح لاني طالب وشايف طلبه بينضربو ضرب عنيف ... ليش مثل مأولتي مفيش قوانين تفرض على المدرسين فيما يخص منع ضرب ... لحد علمي انا ضرب ممنوع في اكثر الدول العربيه ...
                  في بلدي ممنوع وبيضربووو ..وين اولياا امور الطلبه ... وين القضاء الجزائي في مايخص ضرب طلبه مفيش... هممم ...
                  كنت حاب احكي واسرد بعض القصص ... عن هذا الموضوع ... بس ما حنتهي من كتابتيهااا ...
                  لو كنت ابوه الولد بلا مبالغه ولانقصان اكتب في رساله لتعليم واصر على فصله .واكتب فيه مذكره توقيف في مركز الشرطه (تعنيف طالب بقصد ضرب المعنف ومعى تلفيق قصه لطالب غير اخلاقيه ) .. . هذا وابني بخير ...
                  شكراا على الموضوع ... بارك الله فيكي
                  على توعيه
                  2D*3D
                  محمد الطويل
                  KOMBS

والله العظيم لو اني والد هذا الولد كان مسكت المدرس ولعنت أشكاله وخليته يندم على اليوم اللي فكر يكون فيه مدرس

اصلا هذا مو أسلوب تعليمي !!!
                    ¨°o.O (قد يختفي الأمل...لكن لا يموت) O.o°¨

شَكَوْتُ إلَى وَكِيعٍ سُوءَ حِفْظِي فَأرْشَدَنِي إلَى تَرْكِ المعَاصي وَأخْبَرَنِي بأَنَّ العِلْمَ نُورٌونورُ الله لا يهدى لعاصي

المشاركة الأصلية بواسطة أحمد عابد مشاهدة المشاركة
                      ايوة الموضوع دة كان فى دماغى فعلا بس لو عايزين مدرسة محترمة هيبقة لازم يتدفع الشئ و شويات ( الكثير من المال يعنى)..
                      بص انا حاليا بفكر السنه الجايه انقل مدرسه اهليه لسببب واحد فقط انني كل سنه تقريبا بجيب معدل 94 <<قولو ماشاء الله

لكن السنه الجايه راح يبدا المعدل التراكمي معي يعني لو غلط غلطه وحده حتنحسب بعدد حصص الاسبوع مثلا غلطت بالرياضيات غلط الرياضيات 6 حصص بالاسبوع يعني حكون نقصت سته درجات يعني حيكون مجنموع معدلي 80 احسن شي
                      فعشان كده الموضوع ده شاغل بالي كثير على كل حال الله يعين

ماشاء الله اخوي رياض ..
                        اختي ام محمد.. انا لو مكان ابوه مانقل الولد غير اذا كان هو حابب ينقل .. وشغلي حيكون مع المدرس وادارة المدرسة
                        ياويلي ويلاااااااااااااه انا مدرسة وجيت للموضوع دا
                        ترى الظلم مو بس في مدارس الاولاد .. حتى البنات والله ..
                        اذكر وانا في الابتدائية المعلمة اللي عليها مناوبة الانصراف عصبت على بنت وقت ازدحام البنات عالبوابه وطقت راسها عالباب الحديد ونزفت ... ولا كأن شي صار
                        وكانو بيضربو البنات احيانا بعصى الغراء اللي ينحط في جهاز المسدس لو تعرفووه..
                        ولما كنت بتدرب في رياض الاطفااااااااااااال .. للأسف اطفال بيمارسو (التحرش) بطفل صغير البنية (اعذروني عاللفظ).. بس انا بجد اتقهرت من موقف ادارة المدرسة اللي طلبت مننا الكتمان عالموضوع وعدم مناقشته مع الاهل لمعرفة الاسباب وحلها.. حاولت اطلع رقم اولياء الامور من الملفات لاني ماقدرت اسكت عالوضع .. وماقدرت ولما جادلت في الموضوع كثير تم طردي .. رغم اني اكثر متدربة مجمعة نقاط تفوق .. لكن مازعلت من طردي كثر مازعلت على الاولاد الصغار
                        ربنا مع الطلااااااااااااااااب , ولازم الاهل ياخدو بالهم عالعيال كويس , ويعطوهم الثقة (ضروري والله)

يا ام محمد انت متاكده الاول انى انت وديتى ابنك المدرسه؟
                          او تاكدى ان ابنك مرحش مستشفى امراض عقليه؟

ده تصوير لحاله المدرسه وانا بصراحه عندى اقتراحات
                          1-الاب يذهب الى المدرسه
                          2-رفع قضيه ضدد المدرسه
                          3-تحويل ابنك من المدرسه
                          4-قولى لى على مكان المدرسه بس
                          تفضلوا افضل دوره للماكس حتى للأحتراف
                          دروس الطريق الصحيح الى الماكس

تعلم التصميم المعمارى

اكبر مجموعه دروس فى البلوج الخاص
                          my Blog

السن بالسن .......
                            عن عبدالله بن عمرو بن العاص قال: قال رسول الله

صلى الله عليه وسلم: (ما على الأرض أحد يقول:

لا إله إلا الله، والله أكبر، ولا حول ولا قوة إلا بالله العلى العظيم

إلا كفرت ذنوبه ولو كانت مثل زبد البحر) يعنى التحقق بذلك
                            ----------
                            معرض اعمالي

http://www.4shared.com/file/123293016/12465153/067.html

ام محمد نصيحه انقلي ابنك لمدرسه اخرى
                              أولا يا رياض مش المدرسة دي بس اللي كده ده وباء وبعدين مش فاضل غير شهرين والسنة تخلص مافيش نقل دلوقتي لكن كده كده هايسيبها إن شاء الله بس مش لمدرسة خاصة طبعا

أخ bostawe والله المدرسة مش في مصر دي في جدة شايلينك لعوزة
                              أخي محمد طو في إزدواجية في تطبيق القوانين فهي موجودة لكن تطبق فقط في مدارس البنات
                              أختي مس قص ولزق انا ماعرفش انتي في اي بلد لكن هنا في مدارس البنات رايت من إدارة المدرسة اللي فيها بنتي تطبيق حاسم لقانون منع الضرب مهما كانت المشكلة اللي البنت عاملاها لكن ممكن في مدارس تانية الوضع مختلف الله اعلم لكن المشكلة اللي ذكرتيها مصيبة كبيرة أوي في يعني في هذاالسن ينتشر هذا الوباء الله المستعان
                              أخي زكريا أخي ملك الحرية حتى لو لم يتم عقابه حاضرا فمن المؤكد أن الله لن يهمله

دي في جدة شايلينك لعوزة
                                ام محمد بالضبط في اي مكان بجده ؟

القانون هنا مش فالت ابدا كان في بالي بمصر الكلام هذا .؟

يعمل...
                                X