Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

جميع محاولاتي في مسابقة evermotion.....

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• جميع محاولاتي في مسابقة evermotion.....

السلام عليكم اخواني السينمائيين

هنا سأضع تطوراتي في مسابقة evermotion العالميه

اولا اسف على تركي لموضوع الاخ ليبيا لاني بالفعل اتشتت وسط التصميمات الاخرى للأخوه هناك وارجو من الاخ ليبيا مسامحتي على ذلك...

اول محاوله

اخر محاوله حتى الان

اتمنى تكون اعجبتكم ولا تبخلو علينا بأرائكم..

السلام عليكم
    الجو العام رائع
    لكن الاحض ان هناك تشويش بالنسبة لي خامة الزجاج والعشب لازم لوا تعديل في التصميم التاني اما في الاول ممتاز كما ان الارضية مشوشة في بعض المناطق
    تحياتي
    الله أكبر من أي شئ

...................................................

ما شاء الله تبارك الله .. إبداااااااااااااااااع يا نادر إبداااااااااع

أكيد الإحراج فيراي ولا ؟؟

بصراحة عمل متقن وإخراج مو طبيعي .. وزاوية الكاميرا مررررره خطيره ..

يارب تكون الاول حبيبي ندوره ..

موفق يالغالي
      محاكاة الدمية الأسطورية " juohmaru "
      ==
      درس في فن التعامل مع أداة الـPen Tool
      ===
      ســــــــــــــــــــــــــ Java ـــــــــــــــــــــــــــلاح
      ====
      محاكاة سيارة Sport Concept بالفوتو
      =====
      ورشتي الأولى ____ (( Gate Of Imagination ))

المشاركة الأصلية بواسطة وحودي زكري مشاهدة المشاركة
        السلام عليكم
        الجو العام رائع
        لكن الاحض ان هناك تشويش بالنسبة لي خامة الزجاج والعشب لازم لوا تعديل في التصميم التاني اما في الاول ممتاز كما ان الارضية مشوشة في بعض المناطق
        تحياتي
        مشكور اخي على الملاحظات والنقد
        موفق ...
        المشاركة الأصلية بواسطة Dark-Side مشاهدة المشاركة
        ما شاء الله تبارك الله .. إبداااااااااااااااااع يا نادر إبداااااااااع

أكيد الإحراج فيراي ولا ؟؟

بصراحة عمل متقن وإخراج مو طبيعي .. وزاوية الكاميرا مررررره خطيره ..

يارب تكون الاول حبيبي ندوره ..

موفق يالغالي
        مشكور حبيبي دارك على المرور الحلو الاخراج gi اريد تعلمه قليلا اكيد انا مبتدئ فيه

موفق وان شاء الله نريدك تشارك

موفق

اولا اسف على تركي لموضوع الاخ ليبيا لاني بالفعل اتشتت وسط التصميمات الاخرى للأخوه هناك وارجو من الاخ ليبيا مسامحتي على ذلك...

يا أخي الأمر ما يستاهل حتى الذكر ... ضع مشاركاتك وين ما تحب .. لست مرتبط بأي موضوع

انا عن نفسي بما يخص المسابقة فقد أصبت بالإحراج أمام المشاركات من الفنانين هناك ..

شوف إبداعات الناس هناك :

http://www.evermotion.org/vbulletin/...play.php?f=388

مثلاً ..

وحط في بالك أن من ضمن قوانين المسابقة ان لا فوتوشوب للمؤثرات ... فقط البرنامج الرندر ..

تصور أني تركت المسابقة وقاعد أحاول أحاكي هذه الصورة ؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

رااااااااااااائع يا نادر

شد اكتر فى الواقعية

موفق يا مبدع فنااااااااااان والله فنااااااااان ^_

انت عارف انا فكرت اننا نعمل المبنى دا فخم جدا .. ايه رأيك فى ارضية اشبه بالزجاج ههههههههه فكرة عجيبة مش كدا

حتى الجدران

مش عارفة فى فكرة كدا فى دماغى مواقعية مش خيالية وفى نفس الوقت فخمة جدا

بس لسة الصورة مش مكتملة فى خيالى

كان نفسسسسسسسسسسسسسسى اشارك معاكو لكن للاسف امكانيات الجهاز وبطئ البرنامج وجهلى بالفيراى هيخلونى منقدرش اشارك حاليا للاسف

موفق يا مبدددددددددددددددد ^_ ع
            هنا يتم طلبات (ترجمة) الدروس الاجنبية ... نرجو التعاون والتثبيت ..^_^
            دروس نمذجة للمبتدأين فى محاكاة حمام ^^
            محاكاة تصميم خيالى بالفوتوشوب
            بوستر الفلم الجديد (حرب الشطرنج) :: فوتوشوب:: ^_
            محمول ثلاثى الأبعاد :: فوتوشوب::
            ::هام وعاجل لكل صانع درس+ درس رائع فى ضوء الشمس بالفيراى+ حلم شكلة الرندر الاسود

المشاركة الأصلية بواسطة Libya82 مشاهدة المشاركة

يا أخي الأمر ما يستاهل حتى الذكر ... ضع مشاركاتك وين ما تحب .. لست مرتبط بأي موضوع

انا عن نفسي بما يخص المسابقة فقد أصبت بالإحراج أمام المشاركات من الفنانين هناك ..

شوف إبداعات الناس هناك :

http://www.evermotion.org/vbulletin/...play.php?f=388

مثلاً ..

وحط في بالك أن من ضمن قوانين المسابقة ان لا فوتوشوب للمؤثرات ... فقط البرنامج الرندر ..

تصور أني تركت المسابقة وقاعد أحاول أحاكي هذه الصورة ؟؟؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

خخخخخ .... رائعه اخي ليبيا وواضح ان التصاميم في الموضوع راااائعه وان شاء الله اعمل بنصيحتك... بس بالنسبه للفوتوشوب ممنوع الاشكال ام المؤثرات مثل levels و color blance ...ومشكور يا غالي على الرد

موفق...

المشاركة الأصلية بواسطة ســـــها مشاهدة المشاركة
              رااااااااااااائع يا نادر

شد اكتر فى الواقعية

موفق يا مبدع فنااااااااااان والله فنااااااااان ^_

انت عارف انا فكرت اننا نعمل المبنى دا فخم جدا .. ايه رأيك فى ارضية اشبه بالزجاج ههههههههه فكرة عجيبة مش كدا

حتى الجدران

مش عارفة فى فكرة كدا فى دماغى مواقعية مش خيالية وفى نفس الوقت فخمة جدا

بس لسة الصورة مش مكتملة فى خيالى

كان نفسسسسسسسسسسسسسسى اشارك معاكو لكن للاسف امكانيات الجهاز وبطئ البرنامج وجهلى بالفيراى هيخلونى منقدرش اشارك حاليا للاسف

موفق يا مبدددددددددددددددد ^_ ع
              ان شاء الله اشد اكتر في الواقعيه ههههههه تصدقي التعبير اعجبني جدا ههههههه

ما تنسيش لو اكتملت الفكره ابقى قولولي ومكسب المسابقه بالنص ههههههههه

بس ارجوكي تشاركي انا متوقع منك اشياء رائعه ومفيش احد مننا ضامن الفوز شاركي وخلاص وانا متأكد انك هتبدعي وكمان تتعلمي الاخراج ...
              الاخراج تجارب .... تجااااارب يعني مش فيوم وليله .... انا هعمل موضوع فيه تصاميمي المبتدئه اكيد هتضحكوا عليا ههههههههه بس هحطها عشان الكل يعرف ان الاخراج تجارب وبس.... والاخراج خصوصا مش زي المودلنج او الخامات ... بالعكس ممكن يكون الموديلر الكويس محترف في المودلنج ومفيش تصميم موديلاته صعبه عليه ..لكن المخرج اصعب شغله يحتاج تجارب كنيييييير ممكن يوصل المحترف في مشهد واحد الى 50 تجربه في الاخراج مع انه محترف ولكن الاخراج تجااااارب... ارجو ان نرى مشاركتك في المسابقه وانا متأكد انك بتتعلمي حاجات كتير حتى لو كانت مشاركتك ضعيفه... انا مش عايز اغصب عليكي حاجه بس لو عندك وقت كافي ياريت تشاركي..
              موفقه

تطور جديد

اشد اكتر في الواقعيه ههههههه تصدقي التعبير اعجبني جدا ههههههه
                  هههههههه دا اختصار لشد حيلك .. بوفر ههههههههه

بس لو عندك وقت كافي ياريت تشاركي..

والله يا نادر انا هتجنن علشان اشارك انت متعرفش جنونى بالاخراج رغم انى معرفش حاجة فيه ههههه

المشكلة مش مشكلة وقت خالص المشكلة مشكلة امكانيات زى ما قولتلك البرنامج بطئ جدا لدرجة تخنق والجهاز امكانياته زفت وانا معرفش حاجة فى الفيراى مبعرفش اعمل خامات على لافيراى

لكن علشان خاطرك هحاول ^_^

شوف يا نادر المحاولة دى لعمل اضاءة خارجية بالفيراى استحوتها من درس اخونا كمال اللى عملنا عليه حكاية ورواية وطلع درس سهل هههههه دى اول محاولة لعمل اضاءة خارجية على الاطلاق ...

مش عارفة اعمل خامة الارضية لأنى مبعرفش استخدم خامات الفيراى اساسا مش مستوعبة لسة قنوات الخامات واعمالها

.. شوف العمل بسيط جدا لكن اخد معايا رندر 3.5 ساعات ... ولسة العمل بسيط ومحتاج محاولات كتير

تخيل

مش حاجة تخنق

طيب ممكن ترفعلى ملف المسابقة احاول يا رب اقدر اعمل اى حاجة ... اصلى معرفش انزله من موقعه علشان موقعه اجنبى وانت عارفه ههههههههه
                  ::هام وعاجل لكل صانع درس+ درس رائع فى ضوء الشمس بالفيراى+ حلم شكلة الرندر الاسود

ههههههههه ماشي اختي سها على فكره تجربتك اكثر من رائعه ولكن الرندر هئ هئ هئ هعيط من الوقت انا لو مكانك كنت دغدغت الكمبيوتر على دماغي من اول ساعه ... انت صبوووووره جدا ههههههه اكيد افضل هواياتك صيد السمك وسباق السلاحف ههههههههه هزار

موفقه وهرفع الملف بس ثواني

اكيد افضل هواياتك صيد السمك وسباق السلاحف ههههههههه

هههههههههههههههههههه ضحكتنى يا نادر واحنا فى عز الفجر كنت هتخلينى اصحى اللى نايمين فى البيت

اه هوايتى سباق السلاحف ... سلاحف النينجا ههههههههههههههههههههه

والملف ارفعه على اقل من مهلك براحتك خالص ولا يهمك

وربنا يصبرنى على الرندر دا علشان انا خلاص هتشل بسببه مبقدرش اجرب براحتى ولا اعمل رندر كتير ...

صبرى بينفد من اقل المحاولات بسبب طول الرندر ... وانت عارف دا ازاى يأثر بالسلب على مستوايا وتقدم مستوايا فى البرنامج بسبب قلة التجارب والمحاولات للاسف <_>

موفق يا نادر باذن الله ^_^

ههههههه حلو الضجك في الفجر مفيد للجبنه ههههههههه

الملف http://www.4shared.com/file/10158856...evermotin.html

نادر صحيح عايزة اسألك على حاجة

الدرس الرائع اللى عملته لاضاءات الفيراى .. التلت انواع اضاءات

انت خرجت بنتيجة فى اخر الدرس وهو ان الاضاءة Area هى افضلهم واقعية

طيب لما اكون عايزة اعمل اضاءة شمس .. لكن مش باستخدام الصن لايت ولا خصائص اضاءات الشمس

انما هعملها باضاءة عادية واديها لون ضوء الشمس والسلام

تفتكر احسن اضاءة لعمل دا هى السبوت لايت ولا الاريا Area .......؟؟؟؟؟

طيب انت عملت ضوء الشمس عندك فى التجربة بايه او ازاى ؟؟
                          انا على فكرة فى محاولتى اللى فوق استخدمت ضوئين

واحدة تمثل الشمس وظلها على المبنى وهى من نوع سبوت لايت اديتها لون اصفر بلون الشمس

وواحدة من نوع Area علشان تضئ كامل المبنى ... وكانت طبعا بدون ظل ...

مش عارفة انت فهمتنى وفهمت سؤالى ولا اوضح اكتر ؟؟

هو طبعا كان افضل اجرب بدل ما اسأل .. لكن انا حبيت اسأل الاول واخد فكرة قبل ما ابدأ اجرب علشان الرندر عندى لا يسمح بحدوث أخطاء كتير وتجارب كتير انت عارف الظروف طبعا ^^

بالنسبه لضوء الشمس فانا جربت اضئات فيراي كتير للشمس من قبل لم اجد احسن ولا اروع من الاضائه اللي في درس الاخ طارق (امير العزاب)ههههه اكيد افتكرتي صح ؟

اضائه الدرس واقعيه جدا جداااااااااااااااا ومفيش بعدها ابدا جربيها وان شاء الله تطلع كويسه

جميل اخي نادر جدا كذا راح تخليني اقفز في البركة ههههههههههههههه

يعمل...
                              X