Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

تصدير الكاميرا من الماكس الى الافتر ايفيكتس

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• تصدير الكاميرا من الماكس الى الافتر ايفيكتس

يا جماعه انا بعد بحث مضنى لايجاد حل من تصدير حركه كاميرا من الماكس لاى برنامج اخر ماعدا الكومباستشان - بالتحديد الافتر ايفيكتس لاستعماله من قبل معظم المصممين وجدت طريقه اخيرا
    وهى عن طريق برنامج اسمهmax2after
    انا نزلته بس لظروف انشغال مش قادر اقعد اطلع امكانياته ياريت اللى يعرفه و يعرف طريقه عمله ياريت يوفر علينا جميعا عناء البحث و الكل يستفاد - انا هابحث بردو تانى عن طريقته بالظبط و نحاول كلنا مع بعض عشان ده موضوع مهم قوى بيضيف حياه للمشهد من كومبوستينج و انسجام بين البرنامجين
    ارجو ان اكون افادتكم
    منتظر ردودكم ,,
    اخوكم مايكل ماهر

السلام عليكم مايكل انا معايا شويه دروس للبلجن دا هحاول ارفعهالك مع ان مساحتها كبيرة جدا
    بس ان شاء الله هحاول ارفعهالك
    Minyawy Motion Graphic Designer
    Facebook

ان شاء الله ya_7oob يساعدك

بس سؤال . ايه الفائده من تصدير حركه الكاميرا من الماكس للافتر افكتس ؟؟

اذا كان ممكن ترندر المشهد داخل الماكس كامل بحركته وتشمل حركه الكاميرا ايضا وتصدرها للافتر سكوانس

اتمنى حد يجاوبنى على السؤال ده

جربها و مش حتقدر تغمض عينك .
        أعوذ بالله من الشيطان الرجيم
        ( قل يا عبادي الذين اسرفوا على انفسهم لا تقنطوا من رحمة الله إن الله يغفر الذنوب جميعا إنه هو الغفور الرحيم ) سورة الزمر"53"

ممكن تضع لنا رابط فيديو للنتيجه

في برنامج السينما .. الامر بسيط ، فقط من اعدادات الرندر ، نؤشر على احد الخيارات ، وبذلك نستطيع تصدير الكاميرا والاضاءات ــ ايضا ــ من السينما الى الأفتر ..

على العموم .. الحمد لله انك وجدت الحل ..

المشاركة الأصلية بواسطة Ahmed CG مشاهدة المشاركة
            . ايه الفائده من تصدير حركه الكاميرا من الماكس للافتر افكتس ؟؟

اذا كان ممكن ترندر المشهد داخل الماكس كامل بحركته وتشمل حركه الكاميرا ايضا وتصدرها للافتر سكوانس

اتمنى حد يجاوبنى على السؤال ده
            عندما تقوم بتصدير حركة الكاميرا الى الأفتر افكتس تجد ان الـ layers الثري دي التي في الافتر تتحرك تلقائيا بحركة الكاميرا الأصلية التي استوردتها من احد برامج الثري دي ..
            جرب ذلك بنفسك ..

يعمل...
            X