Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

معرفات يستحقر صاحبها نفسه ...

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• معرفات يستحقر صاحبها نفسه ...

السلام عليكم
    لقد وحدت موضه غريبه في المنتديات (خصوصا العامة)
    معرفات يستحقر صاحبها نفسه مثل ( غبي بس فنان) (خبل بس ثقة ) ... وعلى هذا االشكل ...

في رايي الشخصي ارى انه شخص لايثق بنفسه ويقول للناس استحقروني ...

مارايكم بمن يسمي نفسه بمثل هذه الاسماء ..؟؟
    .........

لم افهم
    ... ارجو ان توضح يا رياض ؟

اسف كان خطا بالتنسيق تم التعديل ..

إذا كان يعتبر نفسه غبي

فخليه كما أراد ولن أحاسبه
        ((اللهم صلي على محمد وآل محمد))

الحمد لله رب العالمين

ما تدقق أخي رياض ...

ومارأيك إذن بالذي يمدح / تمدح نفسه ( ـا ) بشكل مبالغ فيه في المعرف ...

مثل : ...................... بلاش
          سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

FACEBOOK

انا هقولك على حاجه و دى ليها علاقه بالتربيه
            ف كتير من الاهل بيقعدوا يقول لولدهم كلام بيفضل ف ذهن الطفل الى ان يكبر زى ان الاب يقول لابنه يا فاشل - يا غبى - انت هتفضل فاشل طول عمرك - و ابقى قابلنى لو فلحت - يا اهبل - يا عبيط - يا مخبول - انت مفيش منك فايده - او الام لبنتها من اول عمر 18 و ساعات من 16 مثلا ف بعض الدول فلانه جالها عريس و انتى لسه قاعده لى - انتى هتعنسى - انتى مفيش حد هيعبرك - انتى انتى -انت انت
            الكلامات دى بتولد قناعه عن الطفل انه بنفس الصفه دى انه غبى و فاشل و عمره ما هيفلح او انها منبوذه و كل الكلام ده و بيكبر معاهم و بيكبر اعتقادهم بالكلام ده
            مش قصدى طبعا ان الاهل قاصدين يضروا ابنائهم لكن هما فاكرين ان ده هيخاليه بالمقابل يثبت العكس لكن الطفل بيعمل هو عكس التوقع و بيعتقد ان هو فاشل فعلا و مفيش فايده منه
            دى وجهه نظرى شايف ان الاباء و الامهات لازم يكونوا حرصين ف الكلام اللى بيوجهوه لابنائهم لان الطفل بيكون كل اعتقاداته و افكاره من الكلام اللى بيوجه ليه لانه مش بيكون لسه فاهم حاجه
            انا فاكر مره انى سمعت دكتور ابراهيم الفقى و ده واحد من رواد علم التنميه كان بيقول ان من كتر ما ابوه بيقول و هو صغير يا اهبل افتكر ان ده اسمه
            لازم نكون حرصين على الكلامات قدام الاطفال زى ما احنا حرصين ما لا نشتم امامهم لازم برضوا نلاحظ كلامنا ليهم
            بسم الله الرحمن الرحيم
            (( يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي ))
            صدق الله العظيم
            اللهم ارحم امى و عافها و اعف عنها و اكرم نزلها و وسع مدخلها

المشكلة في ناس تتفشخر بغباءها او عبطها .. دي اهون عندي من اللي تسمي نفسها اسامي فيها مدح كبيـــر للنفس وفي الحقيقة ولا شي ..
              وكأنه يقول او تقول (يا ارض انهدي ماعليكي قدي)

المشاركة الأصلية بواسطة 3d_player مشاهدة المشاركة
                انا هقولك على حاجه و دى ليها علاقه بالتربيه
                ف كتير من الاهل بيقعدوا يقول لولدهم كلام بيفضل ف ذهن الطفل الى ان يكبر زى ان الاب يقول لابنه يا فاشل - يا غبى - انت هتفضل فاشل طول عمرك - و ابقى قابلنى لو فلحت - يا اهبل - يا عبيط - يا مخبول - انت مفيش منك فايده - او الام لبنتها من اول عمر 18 و ساعات من 16 مثلا ف بعض الدول فلانه جالها عريس و انتى لسه قاعده لى - انتى هتعنسى - انتى مفيش حد هيعبرك - انتى انتى -انت انت
                الكلامات دى بتولد قناعه عن الطفل انه بنفس الصفه دى انه غبى و فاشل و عمره ما هيفلح او انها منبوذه و كل الكلام ده و بيكبر معاهم و بيكبر اعتقادهم بالكلام ده
                مش قصدى طبعا ان الاهل قاصدين يضروا ابنائهم لكن هما فاكرين ان ده هيخاليه بالمقابل يثبت العكس لكن الطفل بيعمل هو عكس التوقع و بيعتقد ان هو فاشل فعلا و مفيش فايده منه
                دى وجهه نظرى شايف ان الاباء و الامهات لازم يكونوا حرصين ف الكلام اللى بيوجهوه لابنائهم لان الطفل بيكون كل اعتقاداته و افكاره من الكلام اللى بيوجه ليه لانه مش بيكون لسه فاهم حاجه
                انا فاكر مره انى سمعت دكتور ابراهيم الفقى و ده واحد من رواد علم التنميه كان بيقول ان من كتر ما ابوه بيقول و هو صغير يا اهبل افتكر ان ده اسمه
                لازم نكون حرصين على الكلامات قدام الاطفال زى ما احنا حرصين ما لا نشتم امامهم لازم برضوا نلاحظ كلامنا ليهم
                كلام 100% و أنا معك... بدك و الله بوسة من الجبين...

إذا لم أعد أدخل على المنتدى فهذا يعني أن النت انقطع عن منطقتي...

كلام صحيح وجميل يا أخي 3d_player يبدو أنك مثقف وتقرأ كتب
                  ما رأيك بالدكتور ابراهيم الفقي أنا أحبه و قرأت بعض كتبه هي رائعة جداً ومنتشرة كثيراً
                  Freelancer
                  Animation - Modeling
                  https://www.behance.net/zaherolabi
                  zaher.arts@gmail.com

مشكله اذا الواحد اختار لنفسه لقب سيء ! ،
                    هو ممكن يفكر انها من خفّة الدم ، مثل واحد يسمي نفسه ( برطم نمله ! ، أو جنط السفينة )
                    هي معرفات مضحكه فعلاً ولكن هل ترضاها لنفسك ؟ هذا على حسب الشخص وتفكيره
                    موضوع جميل وياليت ما نرا مثل هذه المعرفات كثيراً

المشاركة الأصلية بواسطة حاذِق مشاهدة المشاركة
                      مشكله اذا الواحد اختار لنفسه لقب سيء ! ،
                      هو ممكن يفكر انها من خفّة الدم ، مثل واحد يسمي نفسه ( برطم نمله ! ، أو جنط السفينة )
                      هي معرفات مضحكه فعلاً ولكن هل ترضاها لنفسك ؟ هذا على حسب الشخص وتفكيره

موضوع جميل وياليت ما نرا مثل هذه المعرفات كثيراً

برطم نملة

ايش معنى برطم نملة ؟!!

على العموم هذا يدل على استهتار العضو بنفسه

وربما تكون محالوة لإبراز نفسه و يكون اسمه ملفت للانظار

انا مريح دمااغى المنتديات العامة والحوارية ما ادخلها باااااااااااالمرة , تقريبا مش تقريبا انا ما ادخل منتدى غير المناابر من قيمة سنتين وقبل كده كان عند صاحبى منتدى مهتم بالبرامج كنت انا وياه مسكينو اما تجربتى مع المنتديات العامة من يوم ما وعيت على النت اول ما ادخلها دمى يفور وتجينى حالة يعنى خمسة واقوم اكسر الشاشة , فعشان كده ما صدفتش معى اشوف الاسماء دى والحمد لله
                          صبرا جميل والله المستعان

و الله يا جماعة اللي بسمي حالوا زي هيك هو فعلاً ( غبي او بيتغابه على حالو )
                            و اعتقد انوا الي اسموا زي هيك بينزل من عين الناس...
                            انا بفضل الاسم العادي مثل ( الدعيجي اسمي حلو ... ههههههها )

يا جماعة هذه ناس فاضية اشغال .. ( انتا منهم ؟؟؟ )

فهمت الموضوع ..

رأيت في احدى المنتديات معرف غريب ولكن لم اهتم له حينها ..

كان يدعى (اغـــــبــى ذكـــــــي)

يعمل...
                              X