صفحة 1 من 2 12 أخيرأخير
النتائج المعروضة من 1 الى 20 من مجموع 35

موضوع: حاجة غريبة جدا قدام شغلي :)

ردود: 35 | زيارات: 1604
  1. #1
    طالب / مدرسة الأنيميشن
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    المنطقة
    مصر
    ردود
    7,061

    حاجة غريبة جدا قدام شغلي :)

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    امبارح ومش امبارح بس بقالي كذا يوم بلاحظ حاجة غريبة قدام الشغل بتاعي ....

    ناس من دول الخليج زي السعودية وغيرهم بيسكنوا قدام الشغل ..

    المهم..

    بيجي واحد تحت العمارة معاه طبلة ورق وكلام من ده ويبفضل يقول


    تحيه لاهل السعودية وكمان الكويت وسمعني سلام على عمان وقطر
    طبعا من غير مناسبة ولا حاجة

    والناس من فوق بتحدف مبالغ كبيرة 100 جنيه واكتر


    صراحة مش عارف اذا كان ده كتر فلوس ولا نصب من الراجل اللي تحت


    الموضوع مضايقني فحبيت اني اتكلم معاكم فيه

    هل يا ترى الكلام ده بيحصل معاكم ولا بس في المهندسين


  2. #2
    عضو متميز
    صور رمزية DreamPaint
    تاريخ التسجيل
    Mar 2009
    المنطقة
    أرض الكنانة .. وأم البلاد
    العمر
    25
    ردود
    2,804
    صراحة أعتبرها تفاهة .. منه واللي بيحدفوا له ..
    الله يشفي ..
    والله الترف هو اللي خلا اللي بيحدفوا مبذرين .. أهو فيه ناس مش لاقية اللقمة ..


    الله يعين ويستر .. دمت بود
    لا إله إلا الله محمد رسول الله

    DreamPaint Flickr
    MY DeviantArt
    TUNISIA ---->████████████████ : 100% done

    EGYPT ------>████████████████ : 100% done

    LIBYA ------->██████████░░░░░░ : in progress

    ALGERIA ---->████░░░░░░░░░░░░ : in progress

    YEMEN ------>██████░░░░░░░░░░ : in progress


    PALESTINE ->░░░░░░░░░░░░░░░░ : The Next Project




  3. #3
    بيحصل في المهندسين
    والاطباء
    وحتى عمال النظافة

    هههههههه

  4. #4
    It's Me
    صور رمزية cortex
    تاريخ التسجيل
    Jul 2006
    المنطقة
    where i am
    ردود
    3,952
    كلام كبير أنتا في المهندسين يا واد ؟ ^_^

    المحروسة ولا 26 يوليو

    موفق حبيبي و أعانك الله على الجهل الذي يمر أمام عيناك كل يوم
    فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا

    اللهم أغفرللمسلمين و المسلمات ,الأحياء و الأموات

  5. #5
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة dreampaint معاينة الرد
    صراحة أعتبرها تفاهة .. منه واللي بيحدفوا له ..
    الله يشفي ..
    والله الترف هو اللي خلا اللي بيحدفوا مبذرين .. أهو فيه ناس مش لاقية اللقمة ..


    الله يعين ويستر .. دمت بود

    وده نوع من انتقال ثروة

    يعني الكم الف مليون كل صيف بيروحوا سوريا ومصر والمغرب والدول الاخرى

    بيعتبر نوع من انواع انتقال الثروات

  6. #6
    عضو نشيط
    صور رمزية 3D_PLAYER
    تاريخ التسجيل
    Jun 2009
    المنطقة
    تحيا مصـــــــــر
    ردود
    932
    طب نروح نشتغل معاه طيب نجمع كام الف فى ثانيه بلا شغل بلا وجع دماغ بقه
    ايه الناس دى و الله انا بحس ان الشحاتين و النصابين و الناس اللى بتمشى بطبل و الحاجات دى اغنى مننا
    و الله احنا غلابه
    بسم الله الرحمن الرحيم
    (( يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي ))
    صدق الله العظيم
    اللهم ارحم امى و عافها و اعف عنها و اكرم نزلها و وسع مدخلها

  7. #7
    عضو فعال
    صور رمزية lele
    تاريخ التسجيل
    Jun 2007
    المنطقة
    انا المصرى كريم العنصرين
    ردود
    272
    رزق الهبل على المجانين
    Be Or Not To Be

  8. #8
    مشرف عام
    صور رمزية aktoom
    تاريخ التسجيل
    Dec 2005
    المنطقة
    بلاد العرب أوطاني
    العمر
    52
    ردود
    17,805
    لا يغرنك هؤلاء التافهين ...

    سواء ممن في الأعلى أو من في الأسفل

    بالمناسبة قد يكون قارع الطبول هذا أكثر مالا ممن يرمون له ... لأن رحلتهم هذه قد تكون بالأقساط ( سلفة )


    هناك مثل لا ينبغي قوله ... ولكن الحديث أجبرني ((( رزق الهبل ........ )))
    سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

    لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

    FACEBOOK

  9. #9
    طالب / مدرسة الأنيميشن
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    المنطقة
    مصر
    ردود
    7,061
    _____________________ اصبتم

  10. #10
    طالب / مدرسة الأنيميشن
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    المنطقة
    مصر
    ردود
    7,061
    صحيح نسيت اقول ان الراجل ده بيكون ماسك تعبان في ايده ( ثعبان ) مش عارف ايه لزمته

  11. #11
    مشرف عام
    صور رمزية aktoom
    تاريخ التسجيل
    Dec 2005
    المنطقة
    بلاد العرب أوطاني
    العمر
    52
    ردود
    17,805
    اقتباس الموضوع الأصلي كتب بواسطة shady sobhy معاينة الرد
    صحيح نسيت اقول ان الراجل ده بيكون ماسك تعبان في ايده ( ثعبان ) مش عارف ايه لزمته
    كي يجلب له المغفلين
    سبحان الله وبحمده .. سبحان الله العظيم

    لاريب أنّ الألم هو سائق انفعالاتي الفظّ ، وأنّ الأمل هو وسيلتي الدائمة لترويضه . لكن .. هل أكون بهذا قد لخّصت لك عملية الإبداع ؟

    FACEBOOK

  12. #12
    صحيح نسيت اقول ان الراجل ده بيكون ماسك تعبان في ايده ( ثعبان ) مش عارف ايه لزمته
    عشان مفيش حد يقرب من الفلوس اللس جمعها


    والله حكايه غريبه جدا .. وفعلا على رأي المثل (رزق الهبل على المجانين)

    انصحك تتصل بأقرب مصحه نفسيه وتدلهم على مكان هؤلاء هههههه
    Nader nabil
    My portfolio

  13. #13
    طالب / مدرسة الأنيميشن
    صور رمزية eslamafify
    تاريخ التسجيل
    Oct 2005
    ردود
    2,274
    ابو شادى نفض يا عم ولو محروق اوى هدده ليشاركك يا تبلغ عنه ومتنساش حصتى فى الفلوس

  14. #14
    على المجانين يا استاز اكرم ههههههههه تحياتى

  15. #15
    مشرف منبر 3D Games Design
    صور رمزية oms
    تاريخ التسجيل
    Oct 2004
    المنطقة
    Turkey
    ردود
    6,683
    يا رجل شو قاعد تسوي هنا ؟؟ روح لم ..

  16. #16
    طالب / مدرسة الأنيميشن
    تاريخ التسجيل
    Jun 2006
    المنطقة
    مصر
    ردود
    7,061
    ههههههههههه oms فكرت في كده بس ( ان لم تستح فافعل ما شئت )

  17. #17
    رياض باوزير
    صور رمزية Riyad_3d
    تاريخ التسجيل
    May 2008
    ردود
    4,268
    انا بكره جيب فرقه كامله واعمل مجال لهم

  18. #18
    22 % من السعوديين تحت خط الفقر
    40% يعيشون تحت خط الفقر فى مصر
    50% تحت خط الفقر فى فلسطين
    53% يعيشون تحت خط الفقر فى المغرب
    -----------------------------------
    ويجى واحد بيمسى على اهل البلاد دى كلها بيتحدفلو الفات
    والله حال الشعب العربي يبكى
    -----------------------------------
    5 مليار جنيه يصرفها المصريون في التدخين: سجائر , شيشة
    -------------------------------------------------------------
    ربنا يعافينا
    ----------------------------------

    بقولك ايه متعرفش الراجل دة اسمه ايه اروح اشتغل معاه :d:d:d
    ولا اقولك ان اولى قولة شغلنى معاك بلا شغل بلا بتاع يا عم
    تطلعلك بالفين جنية فى اليوم يا بلاش

  19. #19
    ضياء الدين
    صور رمزية diaaking
    تاريخ التسجيل
    May 2004
    المنطقة
    مصر
    العمر
    30
    ردود
    3,679
    ههههههههههههههه
    الحمدالله معنديش الكلام ده قدام الشغل بتاعي ..
    الحياة ألم يخفيه أمل
    أمل يحققه عمل
    وعمل ينهيه أجل
    ثم يجزى كل امرئ بما فعل

  20. #20
    هههههههههههههه

    يا شادي تصويرك للمشهد جميل ..

    وكان اهل السعودية من الأثرياء والأغنياء ..

    خذه هذه المعلومة عندك ..

    كل اللي أعرفهم من أصحاب وأصدقاء .. (أنا قلت كل .. بدون استثناء )

    كلهم إذا أرادوا السفر خارج السعودية .. لايمكلك مصاريف السفر .. ^_^

    فإما أن يجمعها طيلة أيام السنة ... ويصرفها في اسبوع اسبوعين .

    أو أنه يستدين مبلغ من المال وإذا رجع بقي يسدد فيها شهور ..

    ناهيك عن من يذهب إلى البنوك لأخذ قرض فيضع البنك عليه فؤائد وقدرها ..

    لا يغرنك هاولاء .. فوالله أعرف منهم من يقتر على أهله وعياله بسبب جمع هذه الأموال حتى يسافر وهدرها ..

    أحببت أطلعكم على بعض الأمور التي تخفى على الكثير ممن يسمع هذا القصص

    همسة : يقولون أن تحت بيت كل سعودي بئر نفط .. قولوا ماشاء الله لا يجف بئري

Bookmarks

قوانين الموضوعات

  • لا يمكنك اضافة موضوع جديد
  • لا يمكنك اضافة ردود
  • لا يمكنك اضافة مرفقات
  • لا يمكنك تعديل مشاركاتك
  •  
  • كود BB مفعّل
  • رموز الحالة مفعّل
  • كود [IMG] مفعّل
  • [VIDEO] code is مفعّل
  • كود HTML معطل