Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

تطبيقاتى للقسم الأول من دروس جاسون ريان character animation

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

ارجوك يأخي toxic15987 حط روابط التورنت اذا يمديك في اسرع وقت
    لا إله إلا الله محمد رسول الله

ننتظر التورنت حبيبنا الغالييييييييييييييييييييييي
      :::أجمل مافي هندسة الحياة ...ان تبني جسر من التفاؤل على بحر من اليأس:

::::::::::::::::::::::من وجد الله فماذا فقد::::::::: ومن فقد الله فماذا وجد::::::

من اجمل المواقع لدعوة غير المسلمين قد يسلم على يدك احد بزر واحد او رسالة واحدة فقط موقع هدهد الدعوي

احب ان اهنيك على مستواك يا اخي واصل احب ان اسالك لو كان ممكن اخي انت حملت دروس جيزون ريان في الاول كانت ترنت مو هيك
        اما الان هي اي صيغة avi اوmov ا و مادا

اخي حبد لو كان في استطاعتك رفع بعد الدروس من عندك تكونvideo وليس تورنت دروس تخص عمل الجري والمشي والدرس الدي تصفق فيه الشخصية بيديها جزاك الله خيرا

عمل ممتاز
            انا عمال احوال انى اتعلم مش عارف
            ياريت تقولى انت طبقت عليها ازاى هل كنت شاهدته مره واحده وطبقت الدرس ولا كنت تشغل الدرس وطبق جزء جزء مع الدرس
            ياريت تقولى لو صادفك الملل بتعمل ايه علشان تتخلص منها دى مشكله عندى مش لاقى ليها حل ونفسى اطلع انيمتور كويس
            ومن يتأهب صعود الجبال يعش ابد الدهر بين الحفر

انا مش عارف صراحة مال كرومبو ومال اللي انت بتتكلم فيه
              وعلى فكرة كرومبو اللي مش عاجبك الناس اللي شغاله فيها قصدة تعمل حاجة بالمستوى ده ياعني لو عايزين يعملوا حاجات جامدة جدا هيعملوا بس ده عرض وطلب وفي الاخر ده سوق في مصر كلها مش في كرومبو بس

انا نزلت الفيدوهات مجهود محترم ولكن ما زال امامك الكثيييييير جدا اعرض العمل في مدرسة الانيمشين في الملتقى لتأخذ النقد

بالمناسبة ارفع الفيديوهات على اليو تيوب افضل من الدوان لوود

المشاركة الأصلية بواسطة derctor مشاهدة المشاركة
                  احب ان اهنيك على مستواك يا اخي واصل احب ان اسالك لو كان ممكن اخي انت حملت دروس جيزون ريان في الاول كانت ترنت مو هيك
                  اما الان هي اي صيغة avi اوmov ا و مادا
                  لا هى بإمتداد flv .

المشاركة الأصلية بواسطة derctor مشاهدة المشاركة
                  اخي حبد لو كان في استطاعتك رفع بعد الدروس من عندك تكونvideo وليس تورنت دروس تخص عمل الجري والمشي والدرس الدي تصفق فيه الشخصية بيديها جزاك الله خيرا
                  أنا اّسف والله إنت كده بتتكلم فى نص جيجا تقريباً والنت بعافيه شويه .
                  المشاركة الأصلية بواسطة sika1991 مشاهدة المشاركة
                  عمل ممتاز
                  انا عمال احوال انى اتعلم مش عارف
                  ياريت تقولى انت طبقت عليها ازاى هل كنت شاهدته مره واحده وطبقت الدرس ولا كنت تشغل الدرس وطبق جزء جزء مع الدرس
                  ياريت تقولى لو صادفك الملل بتعمل ايه علشان تتخلص منها دى مشكله عندى مش لاقى ليها حل ونفسى اطلع انيمتور كويس
                  بالنسبه لتطبيق الدروس فكنت الأول أرسم ال golden poses اللى كان بيرسمها فى برنامج فليب بوك وبعدين هو يكمل بعمل البريكداونز والإن بتوين ويشوف التايمينج والسباسينج وانا بسمعله وبركز معاه يعنى ايه المصطلحات دى طيب هو عمل أيه وعمل كده ليه وهكذا لكن شغلى اللى معاه فى المرحله دى هو رسم ال golden poses فقط .وبعدين بأنتقل للمايا وهو يعمل ال golden pose من هنا أنا أعمل زيه من هنا واحده واحده فى الجولدن بوز فقط وده بياخد حوالى ثلث الوقت بتاع الدرس كله وبعدين يبدأ فى عمل البريكداونز والان بتوين وخلافه وأنا بتفرج وبركز على التيمينج والأسباسينج والقوس وخلافه وبعدين أرجع الى المايا طبعاً كنت عملت ال golden poses أبدأ فى عمل اللى عمله حتى أوصل لنتيجه تعجبنى أو قريبه منها وهكذا .
                  أما بخصوص الملل ففى القسم الأول أظن إنه مكنش فيه لأنى كنت مستمتع معاه على فكره قد تصاب بالملل من جاسون ريان نفسه خلال الدرس لا يترك فتفوته بيعمل كل حاجه حتى لو الحركه هتبقى ربع ثانيه والعين مش هتلحق تشوف حاجه بيعملها بإتقان وده درس أنا إتعلمته منه بعد كده إنه شىء كويس . أما فى القسم الثانى والحمد لله بدأت فيه فبعد تشجيع الأخوه أريد أن أكون عند حسن ظنهم يارب فبحاول أعمل بإتقان أكثر .
                  المشاركة الأصلية بواسطة shady sobhy مشاهدة المشاركة
                  انا مش عارف صراحة مال كرومبو ومال اللي انت بتتكلم فيه
                  وعلى فكرة كرومبو اللي مش عاجبك الناس اللي شغاله فيها قصدة تعمل حاجة بالمستوى ده ياعني لو عايزين يعملوا حاجات جامدة جدا هيعملوا بس ده عرض وطلب وفي الاخر ده سوق في مصر كلها مش في كرومبو بس

انا نزلت الفيدوهات مجهود محترم ولكن ما زال امامك الكثيييييير جدا اعرض العمل في مدرسة الانيمشين في الملتقى لتأخذ النقد
                  أنا أشكرك على الرد ولكن مش عارف بعد ما أشوف أفلام بيكسار أو حتى الترايلر بتاع الفيلم الأخير up وأرجع أشوف كرومبو مش عارف بيجرالى إيه ده من ناحية الأنيميشن فقط أما خلافه فمش مشكله حلوه ماشى لكن نريد أن نرى حركه شبه صافيه مفيهاش عشوائيه أو حركات شاذه ولو أخدوا كام أنيميتور من مدرسة المنابر للأنيميشن هيعملو شغل أفضل من كده وأنا واثق من كده لأنهم كما أرى شغلهم غايه فى الروعه ماشاء الله هى بس عملية شوية إتقان.وانا قلت قبل كده لسه المشوار أمامى طويل وشكراً جزيلاً على ردك لأنك من الأعضاء والله إلى بحترمهم .
                  بالمناسبة ارفع الفيديوهات على اليو تيوب افضل من الدوان لوود
                  إن شاء الله فى عرضى لتطبيقات القسم الثانى.
                  اللهم ارحم الشيخ محمد بن صالح العثيمين وارفع درجته
                  zot
                  THE SHADOW

منتظرين رابط التورنت

هدى اعصابك يا شادى السوق كله عايز الحرق بيننى وبينك

بداية موفقة اخى ولكن محتاج تركيز اكتر ويبقى مستواك ممتاز

3d-man اخي الكريم لا يوجد وجه مقارنة بين افلام بيكسار وكرمبو ديه حاجة وديه حاااااااااااااااااااااااااااااااااااااجة تانية خاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالص ديه افلام فيتشر ليها ميزانية ضخمة والناس اللي شغالة فيها افضل محركين في العالم كله ودول ناس قبلنا في المجال ب100 سنة فعليا مش كلام وخلاص نصيحة شوف فيلم بيكسار استوري pixar story لتعلم انه لا يوجد مقارنة عشان لا تظلمنا معهم

eslamafify : مفيش حرق اعصاب ولا حاجة بس فيه حرق زي ما انت بتقول كده

اسف غيرت مسار الموضوع ان شاء الله لن ارد ثانيا بخصوص موضوع كرمبو

بالتوفيق ان شاءالله متاااااااااااابعك يا بطل

بقولك صحيح هو انت بتتفرج على فيديوهات التو دي الفيلب بوك كمان ؟؟؟

اصل بلاحظ فيها حاجة غريبة جدا انه مش بيجرب بمعنى انه على طول بيكون مقرر عدد الفيرمات والتايمنج بتاعه فياريت تقولنا هو ازاي بيعمل كده لان الانجليزي بتاعي بعافية شوية

بقولك صحيح هو انت بتتفرج على فيديوهات التو دي الفيلب بوك كمان ؟؟؟

اصل بلاحظ فيها حاجة غريبة جدا انه مش بيجرب بمعنى انه على طول بيكون مقرر عدد الفيرمات والتايمنج بتاعه فياريت تقولنا هو ازاي بيعمل كده لان الانجليزي بتاعي بعافية شوية

اكيد هو ما بيبداش من الصفر .. يعني هو بيكون جامع المراجع و محللها و عارف الكي بوزز و مجرب التايمنج .. و اكيد محرك المشهد قبل ما يسجل الدرس ..

المشاركة الأصلية بواسطة omar 3d مشاهدة المشاركة
                              اكيد هو ما بيبداش من الصفر .. يعني هو بيكون جامع المراجع و محللها و عارف الكي بوزز و مجرب التايمنج .. و اكيد محرك المشهد قبل ما يسجل الدرس ..

دة بالظبط اللى بيحصل يا اخى حتى لو درس موديلنج بيبقى فى خطوات للعمل مكتوبة ومعمولة قبل كدة وهو ماشى عليها

بس اظن مينفعش اني ادفع فلوس في درس هو بيكون مجرب قبل كده اومال فايدته ايه بقى

يعمل...
                                X