Unconfigured Ad Widget

تقليص

إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

مشكله فى حركة الكاميرا ارجو المساعده

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• مشكله فى حركة الكاميرا ارجو المساعده

السلام عليكم
    يا جماعه انا عندى مشكله فى حركه الكاميرا لما باجى احركها بالبان او الاربت بتتحرك مسافات كبيره جدا يعنى مش فادر اتحكم فى الماسافات بتاعت حركه الكاميرا عشان بتتحرك بسرعه مسافات كبيره جدا ارجو المساعده و جزاكم الله خيرا

إذا كنت تقصد أنها تتحرك بسرعة فبأمكانك أن تجعلها تتحرك ربع أو نصف الحركة أي أبطىء وذالك بظغظ على زر الذي تسطيع من خلاله زيادة المسافة وتصيرها تجد خيار للسرعة ...المعذرة إن لم أخدمك بشكل أوضح لأن الماكس ليس مثبت على جهازي وذالك لبعض المشاكل بالجهاز.
    ][ تعلمنا من التاريخ أن لانتعلم من التاريخ ][

(( إننا لم نعرف شيء عن الحياة حتى الآن فكيف سنعرف عن الموت))

اشكرك اخى الكريم على الاهتمام و لكن اعذرنى لو مقدرتش افهم المقصود ولو ممكن التوضيح اكثر

أخي الكريم أنت تعرف فريم الحركة صح اللي محدد لك 100 فريم الطبيعي وأنت بأمكانك انت زيده صح إلى 200 أو 300 أكثر أقل أدخل على هذا النافذ اتوقع أنك ستجد خيار تبطىء السرعة

اشكرك اخى الكريم على الاهتمام و لكن المشكله ليس فى التحريك اثناء عمل الانيميشن و لكن اثناء ظبط الكاميرا على كدر معين اقوم بتحريك الكاميرا او رفعها هكذا اثناء تلك العمليه يتم تحريك الكاميرا بسرعه عاليه جدا و مسافه كبيره جدا لا تمكتى من ظبط الكادر الذى اريده

تفضل أخي الكريم هذا الرابط للأستاذ مصطفى عزازي سوف يفيدك بأذن الله

http://www.maxforums.net/showthread.php?t=116717

اخى الكريم عيون الفن اشكرك على الاهتمام بمشكلتى و جزاك الله خيرا و لكن اخى مشكلتى ليست فى الانيميشن اطلاقا و لكن فى تظبيط الكارد عن طريق navigation tools بتاعت الكاميرا يعنى بعد وضع الكاميرا ببقى عاوز احركها فى اى اتجاه عشان اظبط الكادر و لكن المشكله هنا ان الى بيحصل ان الكامرا تتحرك مسافه كبيره اوى مش المسافه الى انا عاوزها يعنى مش قادر اتحكم فى حركتها ارجو ان تكون وضحت المشكله و لك جزيل الشكر

اهااا ..خبرتي القليلة في الماكس لاتسعفني لكي أخدمك ولو كنت خبيراً لأجبتك عزيزي أتمنى من الأخوة الكرام المساعدة.

يعمل...
                X